Autor |
Wiadomość |
masa3000
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D4 2011
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2017 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2017-08-23, 12:06 [D4 11 4.2TDI
] Wymiana oleju silnikowego
|
|
|
Witam wszystkich,
Czy ktoś z Panów mógłby mi pomóc ?
Zamierzam niebawem wymienić olej w swoim Audi. Nie ma w tym A8 tradycyjnego bagnetu... Dowiedziałem się że wchodzi do tego motoru 6,4 l oleju.
Podczas gdy będę zlewał stary olej i wlewał potem nowy, czy MMI musi być cały czas włączone ?? Czy musi być prowadzony monitoring MMI poziomu oleju na ekranie ??
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Łukasz
[ Dodano: 2017-08-28, 15:00 ]
Jakieś podpowiedzi Panowie ?? |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-08-29, 21:02
|
|
|
Jestem świeżo po wymianie oleju -również nie posiadam bagnetu.Nasze auta posiadają w silniku zaślepkę,którą się wyciąga i wkłada bagnet serwisowy celem sprawdzenia w tradycyjny sposób oleju.Jeśli nie masz zamiaru robić tego w serwisie- poziom oleju możesz jedynie sprawdzić poprzez MMI. W moim aucie poziom oleju na bagnecie serwisowym zgadzał się z poziomem oleju w MMI,więc pewnie u Ciebie tez nie będzie przekłamania.
Wymianę poza serwisem możesz wykonać następująco:spuszczasz olej ( zawsze możesz zmierzyć ile oleju spuściłeś i jaki masz poziom na MMI przed spuszczeniem),wymieniasz filtr,zalewasz świeży olej (w takiej samej ilości jakiej spuściłeś). Następnie odpalasz silnik niech chwilę pochodzi,gasisz go i sprawdzasz poziom w MMI. Potem kasujesz wymianę oleju w MMI ( u mnie po wymianie wyskoczyło 18700 km do następnej wymiany). Z tego co się dowiedziałem komputer sam oblicza sobie w zależności od Twojego stylu jazdy wskazanie ilości km do następnej wymiany.Żadnego monitoringu MMI nie musisz przeprowadzać. |
|
|
|
|
|
|
|
masa3000
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D4 2011
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2017 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2017-11-21, 13:41
|
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Nie było mnie tutaj dość długo )))
Pozdrawiam |
|
|
|
|
b.a
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptrocic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: D4
Dołączył: 26 Paź 2018 Posty: 29 Skąd: trojmiasto
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
b.a
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptrocic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: D4
Dołączył: 26 Paź 2018 Posty: 29 Skąd: trojmiasto
|
Wysłany: 2018-11-18, 17:01
|
|
|
Dzięki. Już zamówiłem ten Valvoline. |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-19, 07:57
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Ja polecam:
Valvoline 507.00
Rozbierałem nie jeden silnik po używaniu różnych olejów i uważam, że
Valvoline to takie minimum.
Oryginał VW to chyba Castrol. Zasyfi silnik i tyle.
Bagnet serwisowy też mam, jak ktoś chce sprawdzić jak się ma wskazanie MMI do fizycznego
bagnetu. |
Ja mam Castrola 5W40 , bo tak zaleca ASO
myślisz , że Valvoline jest lepszy? też 5W40? Valvoline jest znacznie tańszy niż Castrol więc może warto zmienić ?? |
|
|
|
|
LesioHORMON
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: multi
Zasilanie: ON
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2021 Posty: 13 Skąd: swiony
|
Wysłany: 2023-01-15, 01:21
|
|
|
Podlacz vcds i ci pokaza co do mm w misce |
_________________ A8 D4 3.0 TDI |
|
|
|
|
|
|
|
reed
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8L D4
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2023-05-04, 19:42
|
|
|
LesioHORMON napisał/a: | Podlacz vcds i ci pokaza co do mm w misce |
Cześć,
A mógłbyś powiedzieć, gdzie dokładnie w VCDS w których pomiarach jest poziom oleju?
Dziękuję |
_________________ |
|
|
|
|
|