Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Kopci przy przyspieszaniu.  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-07-09, 09:48   [D3 03 4.0TDI ] Kopci przy przyspieszaniu.

Witam,

Auto dymi przy przyspieszaniu. Widoczne zwłaszcza na zimnym i pierwszych biegach bo obroty dochodzą do 3 tys. Tak do 2 tys nie widać dymienia. Potem jak już raz mu dobrze dam w palnik to za drugim razem ruszając praktycznie dymu brak. Wtryski wymienione, delikatna poprawa ale nadal znacząco kopci. Co dalej? Przepływki na dniach będę logował i zobaczę co pokazują. Jakieś sugestie co mogę sprawdzić dodatkowo? Turbo jak zdiagnozować? Ze 2 miesiące temu zdejmowałem rury IC i nie było w nich śladu oleju. W blokach pomiarowych obie równo i dość ładnie wstają z tego co pamiętam to tak jak kiedyś gdy już parę razy je sprawdzałem. Dodatkowo niedawno pojawiły się wibracje na postoju. Znikaja po delikatnym odpuszczeniu hamulca. Po rozgrzaniu do 90st również przy mocnym bucie lekko sa odczuwalne. Ale mam błąd jednej poduszki i nie jestem pewny czy mają związek z dymieniem.

pozdro.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-07-11, 14:33   

sprawdź szczelność wszystkich podciśnień , w razie czego wymień na silikony .

Pozdrawiam
_________________

 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-22, 18:46   

Miałem podobne objawy kiedyś przy zacinających się EGRach. Też dymił, też były wibracje na postoju.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-07-22, 19:35   

Glac napisał/a:
Miałem podobne objawy kiedyś przy zacinających się EGRach. Też dymił, też były wibracje na postoju.

Ostatnio czyszczone były ze dwa lata temu. Ale ciągle mam wrażenie, że z podciśnieniami jest coś nie tak, może to w nich problem bo one sterują EGR'ami.

Dzisiaj miałem dwie turbiny defective ale błędy załapane dokłądnie dla obu w jednym momencie więc uważam, że to przypadek. Skasowałem. Nie wracają.

Zatankowałem nowe paliwo. Ostatnio mało jeździłem i wszystko działo się w obrębie jednego baku.

Filtry powietrza mają koło roku ale były mocno zawalone, zamówiłem nowe a te tymczasowo przedmuchałem.

Ogólnie moje spostrzeżenia przy okazji to. Dymi tylko raz jak da się mu w palnik. Później już nie. I nie ma to znaczenia jaki czas po odpaleniu. Mogę odpalić i jechać spokojnie do 2tys obrotów i nie kopci nic a tam w palnik i dosłownie nic za mna nie widać jak na amerykańskich filmikach. A potem już nic nie kopci. ZERO, nawet nie słabiej... ZERO. Auto jedzie dobrze ale przy obciążeniu w okolicy 3tys obrotów pojawiają się lekkie wibracje i dalej jedzie ostro pomimo nich.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-22, 19:42   

u mnie czyszczenie EGRów nic nie dało. Dalej były objawy objawy i kopcenie. Dopiero programowe ich zamknięcie i wykodowanie przywróciło pełną sprawność.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-07-22, 19:46   

Glac napisał/a:
u mnie czyszczenie EGRów nic nie dało. Dalej były objawy objawy i kopcenie. Dopiero programowe ich zamknięcie i wykodowanie przywróciło pełną sprawność.

Spróbuje się jakoś go nich dobrać co proste nie będzie i sprawdzić podciśnienia. W sumie pod obciążeniem gdyby się nie zamykały to czarne spaliny dostawały by się ponownie do komory spalania i może by i kopcił na czarno. Sprawdzę. Dzięki za podrzucenie pomysłu :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-22, 20:22   

Powodzenia :)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-07-23, 10:52   

Ogólnie. Wczoraj skasowane błędy, przedmuchalem filtry i zalana świeże paliwo. Dzisiaj rano turbiny wróciły obie przy pierwszym gazie.ponownie odpaliłem. Ogień obie turbiny działają, zero dymka.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Tomeczek 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Lut 2024
Posty: 1
Skąd: Zamość
Wysłany: 2024-06-27, 22:07   

I jak wiadomo co było przyczyną? Mam podobny problem. Przy przyspieszaniu czarna chmura. Wtryski i turbiny wydają się ok po sprawdzeniu vcds
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-06-28, 05:36   

U mnie nieszczelność dolotu przed turbinami. Przepływki widziały głupoty po ciągnęło lewe powietrze i sterowniki turbin pokazywały błędy. Po odłączeniu przepływek jak pracował z MAP'a nie było żadnego błędu. Możesz sprawdzić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.