![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Długie nagrzewanie..
[D2 98 4.2PB/LPG ] Długie nagrzewanie..
Zauważyłem ostatnio, że tej zimy silnik dogrzewa mi się coś wolno.. do osiągnięcia temperatury 90oC (przy temperaturze zewnętrznej ok 5-6oC) potrzebuje przejechać ok 8km... (po mieście) mam wrażenie że chyba termostat puszcza... ale pewności nie mam...
Czy mógłby potwierdzić ktoś ile czasu/przejechanych km potrzebujecie aby silnik osiągnął temperaturę roboczą? Czy coś jeszcze poza termostatem może być przyczyną wolniejszego nagrzewania się silnika ?
Czy mógłby potwierdzić ktoś ile czasu/przejechanych km potrzebujecie aby silnik osiągnął temperaturę roboczą? Czy coś jeszcze poza termostatem może być przyczyną wolniejszego nagrzewania się silnika ?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 09:49 przez psych, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Bartek Chojnacki
Bartek Chojnacki
popieram , u mnie podobnie około 5 min ;-)marekp750 pisze:U mnie poza miastem jak jadę to po ~4 minutach jazdy jest prawie 90 st. C. przy aktualnych temperaturach (2-5 st. C).
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Panowie, tutaj nie można operować kilometrami tylko czasem nagrzewania.
Jak wystartuję i będę jechał 60 km/h to po tych 4-5 minutach
przejadę 4-5 km.
Jak wystarutjemy z prędkością 120 km/h to w ciągu 4-5 minutek
przejedziemy 8-10 km (zależy jeszcze od obciążenie silnika czas nagrzewania).
Kolega napisał, iż 8 km w mieście... to raczej wolno i z postojem na skrzyżowaniach.
Tak więc po tych 4-5 minutkach powinno być koło 90 st. C.
Jak wystartuję i będę jechał 60 km/h to po tych 4-5 minutach
przejadę 4-5 km.
Jak wystarutjemy z prędkością 120 km/h to w ciągu 4-5 minutek
przejedziemy 8-10 km (zależy jeszcze od obciążenie silnika czas nagrzewania).
Kolega napisał, iż 8 km w mieście... to raczej wolno i z postojem na skrzyżowaniach.
Tak więc po tych 4-5 minutkach powinno być koło 90 st. C.
ok, jutro rano sprawdzę ile to czasu wychodzi - chociaż jestem prawie pewien, że z rana na zimnym rozruchu będzie dłużej niż 5 minut..
Co do tych 8 km - oczywiscie jazda na mieście, czyli dość dużo skrzyżowań predkość chwilowa max 70km/h ale głównie pełzanie od skrzyżowania do skrzyżowania tempem spacerowym...
Co do tych 8 km - oczywiscie jazda na mieście, czyli dość dużo skrzyżowań predkość chwilowa max 70km/h ale głównie pełzanie od skrzyżowania do skrzyżowania tempem spacerowym...
Pozdrawiam
Bartek Chojnacki
Bartek Chojnacki
Raczej tak.
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie... wcześniej tak mniej więcej z pamięci pisałem.
Styl jazdy.
Przejechałem 1 km i stałem 2 zmiany świateł (tak z 2 minutki).
Silnik na niskich obrotach. Później w ruchu miejskim tak do 2 tyś obr.
Startowałem: 14:28 do 14:34 czyli około 6 minutek. Temp. zewn. 3,5 o C.
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie... wcześniej tak mniej więcej z pamięci pisałem.
Styl jazdy.
Przejechałem 1 km i stałem 2 zmiany świateł (tak z 2 minutki).
Silnik na niskich obrotach. Później w ruchu miejskim tak do 2 tyś obr.
Startowałem: 14:28 do 14:34 czyli około 6 minutek. Temp. zewn. 3,5 o C.
hehe tak samo u mnie , też na to zwróciłem uwagę :mrgreen: :mrgreen:marekp750 pisze:około 6 minutek. Temp. zewn. 3,5 o C
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
