Witam, przeczytałem że prawidłowo działające nastawniki powinny chodzić w zakresie od 0 do 26
Jeżeli jeden nie domaga to praca drugiego też zostaje ograniczona ?
Moje obydwa chodzą do 22.
To oznacza problem z samymi nastawnikami czy jest jakiś osprzęt który nimi steruję?
Chodzą w takim zakresie od samego kupna auta czyli już od ponad 20tys.km. Rozbierałem pokrywe banku 2,
ale nie znalazlem niczego nie pokojącego, ślizg cały, łańcuch napięty i nie przebarwiony.
http://vaglog.pl/log-002_090_H65z0h.html
http://vaglog.pl/log-002_010_Hx5uf.html
Przepływomierz też pokazuje troche za mało. Winny jest sam MAF czy ECU może go obcinać ?
W kanale 20 i 21szym same 0 przy przyspieszaniu, brak wypadania zapłonu.
Pozdrawiam
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zakres pracy nastawników - logi do oce
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Hmmm Elsa podaje 25,ale
"Jeśli podczas jazdy próbnej wskazywana jest tylko wartość pomiędzy 6,0° kW i 16,0° kW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu trudności w działaniu)."
Natomiast w zeszycie szkoleniowym jest napisane
"Zmiana położenia wałka wynosi 22° obrotu wału korbowego w kierunku wcześniejszego otwierania zaworów."
Czyli wychodzi ze 22,sprawdzę jutro jak jest u mnie.
"Jeśli podczas jazdy próbnej wskazywana jest tylko wartość pomiędzy 6,0° kW i 16,0° kW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu trudności w działaniu)."
Natomiast w zeszycie szkoleniowym jest napisane
"Zmiana położenia wałka wynosi 22° obrotu wału korbowego w kierunku wcześniejszego otwierania zaworów."
Czyli wychodzi ze 22,sprawdzę jutro jak jest u mnie.