Witam wszystkich mam pytanie,robione mialem walki i hydraulike na jednej glowicy po zlozeniu czasami zapala mi sie zolta spiralka i czasami mi zamula auto,bylem na komputerze i pokazalo mi blad czujnika polozenia walu,blad wykasowalo mi ale czasem sie zapala mi ta spiralka zadziej ale sie zapala!gdzie sie znajduje ten czujnik polozenia walu i jak ewentualnie mozna go sprawdzic?prosze o pomoc i pozdrawiam
kolego JACEK JANKOWSKI - poprawiam zgodnie z opcją z listy rozwijanej
Pozdrawiam marta
[D2 00 3.3TDI ] czujnik polozenia walu
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 sie 2010, 18:28
- Lokalizacja: PIŁA-HAMBURG
[D2 00 3.3TDI ] czujnik polozenia walu
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 14:52 przez JACEK JANKOWSKI, łącznie zmieniany 3 razy.
Jacool
Kolego to jest czujnik obrotow walka rozrzadu (impulsator)...czujnik polozenia walu znajduje sie (o ile dobrze pamietam) z tylu na obudowie skrzyni krotko przy silniku z lewej strony (od kierowcy).sławek 36 pisze:witaj kolego jak dobrze pamiętam to czujnik ten jest w kapie zaworowej od strony kierowcy jak stajesz przed samochodem to bardziej z tyłu tak w okolicy wtrysku tego najdalej od ciebie jak się mylę to niech koledzy mnie poprawią
w ktorej glowicy robiles te walki??? Moze zle ci ustawil walki i dlatego moze ci wywalac blac czujnika obrotow, poniewaz czujnik polozenia walu i impulsator ten na pokrywie zaworow na lewej glowicy wspograja i jesli sygnaly zamierzone nie beda sie zgadzac to lipa i bedzie blad wywalalo. Ale wina moze lezec tez po stronie czujnika. zapalajaca sie spiralka to moze byc problem z ukladem zasilania paliwem chociaz niekoniecznie bo np uszkodzony czyjnik polozenia walu (badz zle ustawiony rozrzad) da sygnal do kompa a ten zablokuje podawanie paliwa zeby nie uszkodzic silnika. Taka jest moja wizja:)
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
Te czujniki dzialaja kaskadowo jesli jeden nie odpowie to zamknie wszystko albo czesc mechanizmow (tryb awaryjny) zeby nie uszkodzic silnika. I czasami blache bledy powoduja unieruchomienie lub nieodpowiednia prace ukladow. bo na przyklad co ma wspolnego temperatura cieczy chlodzacej do podawania paliwa ale jesli temperatura bedzie zawysoka to bedzie odcinac doplyw paliwa badz blokowac obroty silnika. Spiralka moze tez odnosic sie do turbin i ich sterowania (podcisnienie) badz do wtryskow.
Czy jak miales robione walki to mechanik wymienil podkladki (uszczelniacze) wtryskow??? To moze narobic niezlego balaganu i tez moze auto zamulac bo cisnienie bedzie uchodzic przez gniazdo wtryskow. Nie powinno sie zakladac tych samych podkladek miedzianych pod wtryski przy ich wyciaganiu...
[ Dodano: 2011-03-01, 21:56 ]
A tak wlasciwie to zastanawia mnie dlaczego mechanik wymienil tylko jedna strone (walki) przeciez te czesci zurzywaja sie tak samo w jednej jak i w drugiej glowicy... Za chwile mozesz miec ten sam problem po drugiej stronie i znowu auto bedziesz mial na warsztacie...
Czy jak miales robione walki to mechanik wymienil podkladki (uszczelniacze) wtryskow??? To moze narobic niezlego balaganu i tez moze auto zamulac bo cisnienie bedzie uchodzic przez gniazdo wtryskow. Nie powinno sie zakladac tych samych podkladek miedzianych pod wtryski przy ich wyciaganiu...
[ Dodano: 2011-03-01, 21:56 ]
A tak wlasciwie to zastanawia mnie dlaczego mechanik wymienil tylko jedna strone (walki) przeciez te czesci zurzywaja sie tak samo w jednej jak i w drugiej glowicy... Za chwile mozesz miec ten sam problem po drugiej stronie i znowu auto bedziesz mial na warsztacie...
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8