Witam. Posiadam A8 D2 3.3 TDI, niestety kilka tygodni temu coś strzeliło, auto zaczęło strasznie kopcić na czarno przy czym straciło również moc. Możliwe, że padło turbo lub gdzieś dolot się uszkodził (tak mi się wydaję). Mam w planie wyciągnąć silnik i zrobić go od podstaw, uszczelnić itp. czyli: sprawdzić hydraulikę która już była kiedyś robiona, sprawdzić wtryski (były robione)i uszczelnić dekle na wtryskach, nowe uszczelki pod pokrywami, uszczelnienie miski olejowej, naprawa dogrzewacza silnika ponieważ po wykasowaniu błędów startuje ale za drugim razem sam już nie wystartuje (prawdopodobnie świeca), regeneracja turbin jeżeli będzie trzeba, przepływki mam nowe, znalezienie problemu odcinania mocy (niekiedy jadąc autostradą, podczas przyśpieszania odcinało moc, mrugała kontrolka świec zapłonowych, auto przez chwilę zwalniało, a po chwili znowu wszystko wracało do normy) itp.
Ale tutaj nasuwa się pytanie: chciałbym najpierw zweryfikować silnik czy jest wart wkładania w niego pieniędzy i wymieniania dużej części osprzętu dlatego pomyślałem żeby po prostu sprawdzić kompresję co powie mi czy inwestować czy odpuścić temat całkowicie. Czy jest to dobrym pomysłem? Samochód odpala, silnik pracuje normalnie ale po prostu kopci dopóki się nie rozgrzeje na jasno a po rozgrzaniu na czarno. Czy jest jeszcze jakaś opcja sprawdzenia (prócz pomiaru kompresji) tego czy silnik jest wart inwestycji? Jaka powinna być kompresja na poszczególnych cylindrach? Co o tym myślicie?
![]() |
![]() |
[D2 01 3.3TDI ] Pomiar kompresji - weryfikacja
[D2 01 3.3TDI ] Pomiar kompresji - weryfikacja
Ostatnio zmieniony 24 sie 2020, 02:43 przez kamilzhp, łącznie zmieniany 1 raz.
Przede wszystkim witam wszystkich. od kilku dni należę do tego forum 
Moje pytanie dotyczy Audi a8 3.3 tdi d2 2001r.
Problem polega na tym, że samochód w trakcie jazdy nie ładuje akumulatora, przez co ten rozladowuje się.
Domniewam, że jest problem z alternatorem bądź z którymś z jego elementem.
Czy ktoś może miał podobny problem?
Pozdrawiam

Moje pytanie dotyczy Audi a8 3.3 tdi d2 2001r.
Problem polega na tym, że samochód w trakcie jazdy nie ładuje akumulatora, przez co ten rozladowuje się.
Domniewam, że jest problem z alternatorem bądź z którymś z jego elementem.
Czy ktoś może miał podobny problem?
Pozdrawiam
Takie coś lub podobne załatwia sprawę bieżącej kontroli napięcia w instalacji
https://alltech24.pl/glowna/551-woltomi ... v-24v.html
https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-g ... gIlQfD_BwE
https://alltech24.pl/glowna/551-woltomi ... v-24v.html
https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-g ... gIlQfD_BwE
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Doris
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI