Witam
Zwracam się do Was o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu.
Po przejechaniu 10 km wyłączyłem silnik, po kilku minutach chciałem jechać dalej ale autko niestety nie odpaliło. W przezroczystym przewodzie między filtrem paliwa a pompą wtryskową - brak paliwa (w baku prawie pełno).
Podłączyłem pompkę ssącą do krócca filtra paliwa, zaciągnąlem po krótkiej chwili paliw zaczęło lecieć - ale nie odrazu (wygląda na to że pompa VP44 nie dostała paliwa) - tylko dlaczego. Przy prawie pełnym baku paliwa pompka w baku podobno nie pracuje i VP44 automatycznie zassysa paliwo z koszyka?
Wtłoczyłem paliwo do przezroczystego przewodu, odkręciłem wtryski z jednej strony, podłączyłem przewód z powrotem do filtra i zakręciłem - przez chwilę silnik zamruczał. Dokręciłem wtryski i odkręciłem z drugiej (w celu odpowietrzenia układu) - silnik zaczął załapywac. Zakręciłem te z drugiej strony i znów zakręciłem, przez moment silnik zaczał zalapywać ale finalnie nie odpalił.
Podłączyłem VAG-a - wyskoczył błąd 01248(N146) - Quantity adjuster - Faulty. Zaczęła również mrugac kontrolka od świec żarowych - pomyślałem o najgorszym - VP44 padła. Po wykasowaniu błędów - błąd nie wrócił, kontrolka też przestała mrugać , ale silnik nie odpalił.
Zdemontowałem pompę - wysłałem do serwisu Boscha - była tam naprawiana 1,5 roku temu. Wcześniej zamarzło paliwo i pompa się uszkodziła - to błędy które wtedy się pokazały:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
Założyli nowy czujnik rotacji (czujnik Halla), podłączyli do stołu probierczego na więcej niz 5h - pompa pracuje prawidłowo. Uzyskałem info że nie chcą mówić że mam pecha że ten czujnik znów padł po 1,5 roku - prawdopodobnie wada technologiczna.
Jutro mam zamiar założyć tą pompę.
Mam do Was prośbę - co sprawdzić żeby nie było powtórki z rozrywki. Co mogło spowodować uszkodzenie tego czujnika - skąd się wziąło takie zapowietrzenie w przewodzie przy prawie pełnym baku paliwa?
Czy macie jakieś pomysły?
Chciałbym sprawdzic czy pompka w baku pracuje i wyjąc cały ten kosz - może tam jakiś syf się zebrał. Pod który bezpiecznik podłaczyć aku żeby uruchomić pompkę na krótko? Jeżeli będzie ją słychać w kanu jak byc pewnym że prawidłowo pracuje, napełnie kosz we właściwym czasie?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Paweł
[D2 98 2.5TDI ] Pompa VP44 oraz pompa paliwa w baku (AFB)
[D2 98 2.5TDI ] Pompa VP44 oraz pompa paliwa w baku (AFB)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 10:19 przez Pawel13, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
N146 to nastawnik dawki w pompie. Generalnie dziala to tak ze VP44 zawsze sama zasysa paliwo z baku, nawet jak jest niewiele. A pompka elektryczna ma za zadanie zalac paliwem kosz z ktorego zasysa VP44. Gdy bak jest pelen to kosz jest zalany sam z siebie.
Blad nastawnika mogl wyniknac z braku paliwa w pompie. Osobiescie szukalbym nieszczelnosci w ukladzie paliwowym.
Blad nastawnika mogl wyniknac z braku paliwa w pompie. Osobiescie szukalbym nieszczelnosci w ukladzie paliwowym.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Będę szukał tej nieszczelności. Wiecie może który to bezpiecznik odpowiada za pracę pompki w baku.szeryfisch pisze:N146 to nastawnik dawki w pompie. Generalnie dziala to tak ze VP44 zawsze sama zasysa paliwo z baku, nawet jak jest niewiele. A pompka elektryczna ma za zadanie zalac paliwem kosz z ktorego zasysa VP44. Gdy bak jest pelen to kosz jest zalany sam z siebie.
Blad nastawnika mogl wyniknac z braku paliwa w pompie. Osobiescie szukalbym nieszczelnosci w ukladzie paliwowym.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2011-11-20, 22:49 ]
Witam ponownie
Pompa wróciłą z naprawy ale dalej nie mogę uruchomić silnika :-(
Pompa zamontowana, układ odpowietrzony, próba uruchomienia z układu jak również po podaniu paliwa z bańki - i nic. Nie ma ciśnienia na wtryskach.
Podłączyłem vag-a i pojawił się błąd:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communications
Możliwe że błąd pojawił się dlatego że pompa była odłączona w celu wysłania do serwisu?
Nie było tego błędu przed naprawą pompy.
Gdzie szukać przyczyny - mam nadzieję że nie przysłali mi uszkodzonej pompy. Wtyczkę odpinałem i zapinałem - nic nie pomaga - czyżby coś w komputerze walnęło? może trzeba jakoś zaadaptować tą pompę - choć po pierwszej naprawie nic takiego nie robiłem. Trochę jestem podłamany tym faktem - co robić?
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2012-01-28, 23:06 ]
Witam,
Pompa okazała się dobra, wina leżała po stronie komputera sterującego oraz łaczności ze strownikiem VP44. Autko jeździ. Zamykam temat.
Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawiam
Paweł
Paweł