części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Nierówna praca podczas jazdy i szarpani

Jahu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2018, 19:38
Lokalizacja: Wlkp

[D2 01 4.2PB/LPG ] Nierówna praca podczas jazdy i szarpani

Post autor: Jahu » 27 sie 2018, 21:32

Witam, mam taki problem. Trzymając noge na gazie w jednym miejscu słychać jakby niunia dodawała gazu i zwalniała, ale trzyma stałą prędkość. Nie wiem jak to opisać, ale odczucia z jazdy nie są do końca dobre. Jakby ją coś trzymało.

Wrzucam kody błędów. W nich lambda i powietrze wtórne, które jak wyczytałem nie powinno mieć wpływu na jazde. Jakie odczyty z sondy mogę zrobić żebyście Panowie pomogli zdiagnozować usterkę?

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent


Drugi problem jaki mam to poszarpywanie na niskich obrotach podczas dodawania gazu. Pomóżcie, bo dopiero co kupiłem maszynę, a juź nie mogę spać po nocach ;) Zamiast banana na twarzy mam smutek!

mahoney99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2015, 19:17
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: mahoney99 » 28 sie 2018, 21:51

poczytaj o objawach padnietego konwertera

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 28 sie 2018, 22:43

Jahu, po pierwsze:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

Po drugie ...patrz wyżej !

Krzysztoff
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2016, 11:13
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Krzysztoff » 30 sie 2018, 10:25

Hej,

Miałem coś podobnego. Po nagrzaniu auta.
Robione.
Uszczelka pod przepustnicą, przepustnica wymiana, przepływa wymiana. Dodatkowo było sprawdzane lewe powietrze w innych miejscach.

Jahu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2018, 19:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Jahu » 08 wrz 2018, 08:09

Mogę w jakiś sposób sprawdzić vagiem przepustnice i przepływke na okoliczność wyzej wymienionych nieszczelności?

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 08 wrz 2018, 14:09

Możesz ją sprawdzić i możesz dokonać jej adaptacji co ja zrobiłem i nie wpłynęło to na moje wibracje.

Tutaj przeczytaj sobie moj post wkleiłem logi i rozpiski z audi jakie mają być parametry
https://www.a8team.pl/s8-d2-00-drgania- ... 181,90.htm

W ogóle to założyłeś temat w złym dziale chyba bo tu skrzynia pewnie niema nic do gadania tylko wtryski właśnie zakładam że u mnie problem jest z wtryskami lub lambdami jak u ciebie.

Przepławkę według audi sprawdzasz na jałowych po rozgrzaniu auta do temperatury roboczej, ja przeczyściłem i zero zmian.

Ja ostatnio miałem moment w którym auto przestało drgać (piękne uczucie kiedy trzymasz sztywno rękę na kierownicy na postoju i jest taka idealna gładkość) no i wtedy stanąłem i odłączałem cewki po kolei, i wypadanie zapłonu to zupełnie mocniejsze wibracje, całkiem podobne ale to nie było to.

W końcu zerwałem trochę dolot żeby szło lewe powietrze silnik nie wibrował, zerwałem rurę całkowicie i szło centralie do przepustnicy bo ludzie piszą że wibracje to lewe, i nadal nie wibrował silnik jedynie po pewnym czasie zaczęły obroty rosnąć i spadać i falować aż w końcu zgasła, no i wiadomo błąd na vagu wywaliło, i mega niskie wartości w wagu na przepływce.

Temat telepaczki jest to jeden z najtrudniej rozwiązywalnych problemów w tych motorach, niema jednoznacznych instrukcji jak to ogarnąć i ludzie którzy ogarną nie chcą się dzielić wiedzą.

Mógłbyś wkleić zdjęcie z grupy 60 silnik jakie masz kąty klapki w przepustnicy na postoju?

Jahu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2018, 19:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Jahu » 09 wrz 2018, 18:17

Audi jest jeszcze u elektryka. Lambdy wymienił, będą wymienione cewki i świece. Dam znać jak się sprawy mają po tych zabiegach i wtedy wrzuce logi. Dzięki za pomoc :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 wrz 2018, 19:59

w bloku 90-93 co macie ?

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 09 wrz 2018, 21:03

Ja miałem wcześniej -14, -8 a teraz mam -10, 0 a nastawniki startują do 22CF jakoś tak, oczywiście żadnych zmian w wibracjach po tych zmianach. Dokonywałem też output test w engine, sprawdzałem wszystkie wtryski i ich rezystancję i jest książkowo nawet stetoskopem słuchałem jak sobie klikają i niby jest ok jednostajny dźwięk nic nie przerywa, jeszcze ewentualnie wewnątrz są zamulone albo oring przepuszcza lewe powietrze albo lambdy coś mieszają tyle że po odłączeniu obu lambd zero wpływu na pracę silnika. Profilaktycznie wymienię te lambdy i wyeliminuję kolejną rzecz która może mieszać i zostaną same wtryski i ewentualnie nastawniki.

Jedyne co cię zmieniło to że jeżdżę na pb98 teraz i non stop specyfik do czyszczenia wtrysków w zbiorniku dolewam i to jest jedyna rzecz która pomogła na pracę silnika. Bo czasami ma takie naloty że nie wibruje i jest idealnie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2018, 20:04

-10 to tak ze 1,5 zęba troszkę sporo :]

Jahu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2018, 19:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Jahu » 30 wrz 2018, 10:43

Po wymianie sond nie ma poprawy. Wrzucam parametry (z zimnego silnika), o których pisaliście.

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 30 wrz 2018, 12:52

Wychodziłoby z grupy 93 że rozrząd masz na 0,0 czyli idealnie, nowe nastawniki i łańcuchy? Kurde u mnie wszystko idealnie na znakach i blokadach i wraz -10, z jednej strony.

Przepustnica też ok ale zrób sobie adaptację jej na wszelki wypadek.

Na zgaszonym silniku wchodzisz w engine>basic settings>grupa 060 i nic nie ruszasz i czekasz aż się przeprowadzi adaptacja i będzie napis OK.

Jest jeszcze test nastawników w engine>basic settings>grupa 094> na rozgrzanym silniku 90 stopni powoli dodajesz gazu i przy przejściu przez 2000 RPM na liczniku będzie przeskok wyczuwalny uruchomią się nastawniki i ma być napis system ok. Skacz sobie obrotami poniżej 2000RPM i powyżej i zobacz jak reaguje auto, czy wibracje się zmieniają, wszystko oczywiście na postoju.

Obrazek

Adaptacja Lambd następuje automatycznie, po zamontowaniu nowych lambd w engine faults wciskasz clear codes resetuje się adaptacja starych lambd i w grupie 033 będziesz miał same zera i odpalenie może być nierówne po tej akcji ale jak postoisz pa postoju trochę czasu nie wiem z kilka minut i przegazujesz czy podczas jazdy stopniowo będą pojawiać się wartości długoterminowe jak to nazywają.

Także pokaż co masz jeszcze w 033 i 032

Jahu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2018, 19:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Jahu » 30 wrz 2018, 14:38

Zerknij proszę na to. W grupie 32 ciągle 0% a w 33 tak kica jak widać:
http://vaglogger.apphb.com/log/5bb0c2f5bb9fddbc60082ab4

Tak, nastawniki i łańcuchy nowe

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 30 wrz 2018, 17:07

Pojeździsz trochę i już zer nie będzie to trochę trwa zanim się poustawia wszystko, ustawienia (idle szybciej się pojawiają) te drugie już trzeba trochę dłużej czekać 10-20 min. Jak już się porobi to będzie "równiej" odpalać. Ale jak jakiś błąd ci wyskoczy i wciśniesz clear codes to znowu tam będą 0 i od nowa się będą adaptować.

Jahu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2018, 19:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Jahu » 30 wrz 2018, 17:52

W grupie 33 tez nie ma nic niepokojacego? To jest powiązane i te skaczące wskazania spowodowane są właśnie niezaadaptowaniem się czy tak po prostu ma to własnie falowac?

Czyli to co wrzucilem jest bezuzyteczne i wrzucic logi po jakims czasie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl