![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Blokada mostu
[D2 95 4.2PB/LPG ] Blokada mostu
Hej, mam problem. Mam D2 4.2 quattro 4hp, dzisiaj zauważyłem pewną rzecz. Zawislem audi w śniegu i zauważyłem że tylny most się nie blokował, co utrudnialo wyjazd. Czy jest jakaś opcja żeby samemu włączyć blokadę mostu?
Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa
No właśnie brzuchem siedział, i był problem, bo te koło które miała największą przyczepność właśnie nie robiło roboty
Czyli w takim przypadku delikatnie gazu dawać i cztery koła powinny kręcić?
Bo bym chciał też wiedzieć jak ten eds działa, czy można to jakoś np wyłączyć czy coś :-)
Czyli w takim przypadku delikatnie gazu dawać i cztery koła powinny kręcić?
Bo bym chciał też wiedzieć jak ten eds działa, czy można to jakoś np wyłączyć czy coś :-)
Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa
- dice111
- Moderator
- Posty: 6036
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Nie można. U nas nie ma klasycznej blokady jak np w B2, B4, czy nawet bodaj C4 (S4). Torsen nawet z V8 D11 wg niektórych lepiej działał. Dodasz delikatnie gazu to ruszy. Popatrz sobie nawet na filmy na YT jak konkurencja chce ośmieszać quattro na rolkach pedałem w podłogę (wyłącza się przy określonej prędkości), nie w tym rzecz.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
EDS był montowany w Quattro od modelu A6 C4 i A4 B5. Zdarzały się też 80 B4 z ostatniego rocznika.
A działa on na zasadzie odwrotnej do ABSu. Wykorzystuje jego czujniki aby wyłapać różnicę obrotu koła. W przypadku zbyt dużej różnicy przyhamowuje koło, które ma lżej. Działa bodajże do 40km/h.
Niestety nie działa to jak blokadówka w 80/100. Co do D11 to zaletą torsena w dyfrze była lepsza kontrola nad autem podczas zabaw ale czy z zaspy lepiej się wykopię, śmiem wątpić.
A działa on na zasadzie odwrotnej do ABSu. Wykorzystuje jego czujniki aby wyłapać różnicę obrotu koła. W przypadku zbyt dużej różnicy przyhamowuje koło, które ma lżej. Działa bodajże do 40km/h.
Niestety nie działa to jak blokadówka w 80/100. Co do D11 to zaletą torsena w dyfrze była lepsza kontrola nad autem podczas zabaw ale czy z zaspy lepiej się wykopię, śmiem wątpić.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Re: Blokada mostu
Ręczny zaciągnij na 1-2 ząbek w takiej sytuacjimemeth pisze:Hej, mam problem. Mam D2 4.2 quattro 4hp, dzisiaj zauważyłem pewną rzecz. Zawislem audi w śniegu i zauważyłem że tylny most się nie blokował, co utrudnialo wyjazd. Czy jest jakaś opcja żeby samemu włączyć blokadę mostu?

Four rings to rule them all
Trochę odświeże temat, chyba to nie blokada. Bo zauważyłem że poprostu jedno koło tylne hamuje, tzn wszystko wcześniej tak jak było, tylko jedno koło. Przeważnie lewe hamuje, tak pulsacyjnie, ale gdy depne hamulec to przestaje, i teraz to bardzo często się tak robi, nie mal za każdym razem gdy ruszam. Gdzie szukać przyczyny? Trochę jest to uciążliwe tym bardziej że jest śnieg i jest to nie komfortowe
Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa