Witam
bede przymierzał się do wymiany oleju i filtra, ale jakbyscie mogli mi doradzic to bardzo byłbym zobowiązany.
Otoż po pierwsze na VAG 02 Auto trans -> 08 -> 004 blok pozycja 1 nie mam temperatury tylko jakaś stała wartość, więc gdzie u mnie może pokazywac temperature oleju w skrzyni?
W bloku 001 i 006 jakaś temperature pokazuje ale szczerze to nie wiem jaką. Na VCDS, vag oraz polski vag 4.9 to samo pokazuje w tych blokach.
Druga sprawa olej miał podejrzewaną temperaturę 37 stopni i zdecydowanie wylewał się ze śruby kontrolnej, wycieków ze skrzyni nie zaobserwowałem.
Czyżby mogłby być nadmiar oleju? skrzynia podszarpuje i ostatnio z 2 na 1 bardzo odczuwalna zmiana w postaci takiego kopnięcia.
trzecia sprawa jak napełnić potem skrzynie olejem i ile powinno zejść mi go po spuszczeniu? z doświadczenia bo z ksiązki to napisane 3,5-4 L ale wiem ze w praktyce roznie to bywa.
Trzeba uzupełniac na odpalonym czy uzupełnić tyle ile zleciało z miski?
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Temperatura oleju w skrzyni automatyczn
Za dużo mogło być.
Wlewasz tyle oleju ile zleciało. Po zlaniu przelej sobie do jakiejś bańki i wiesz ile musisz wlać.
Do wymiany naj lepiej być przygotowanym na 6 litrów.
Co do temperatury to możliwe że Ci pokazywało około 40 stopni.
Ale nie pamiętam dokładnie który jest to blok.
Po zalaniu najlepiej następnego dnia jeszcze skontrolować stan.
Poszukaj na forum. Na temat wymiany oleju jest sporo i nawet opisane jak to zrobić.
Wlewasz tyle oleju ile zleciało. Po zlaniu przelej sobie do jakiejś bańki i wiesz ile musisz wlać.
Do wymiany naj lepiej być przygotowanym na 6 litrów.
Co do temperatury to możliwe że Ci pokazywało około 40 stopni.
Ale nie pamiętam dokładnie który jest to blok.
Po zalaniu najlepiej następnego dnia jeszcze skontrolować stan.
Poszukaj na forum. Na temat wymiany oleju jest sporo i nawet opisane jak to zrobić.
dresio85, Masz zapewne 4hp jak ja więc procedura podmianki dośc prosta. Auto np po trasie stawiasz na 30minut i zlewasz olej. Jak dawno nie wymieniałeś to zwalasz potem miske i wymieniasz jej uszczelkę(gumowa nie papierową)oraz filter i tu sa rozne rodzaje(ja mam kwadratowy) Nastepnie przykrecasz,zalewasz do przelewu olejem,odpalasz,dolewasz nastepnie przemielisz po wszystkich biegach tak spokojnie zostając chwilke na kazdym przełozeniu,dolewasz do pełna zakręcasz i wsio.
Jezeli podmieniasz tylko sam olej to jak z opisu tylko wytnij odkrecanie miski i wymiane filtra. Oleju ATFIII potrzebujesz ok 6l bo wejdzie 5-5,5 litra.
Jeżeli dawno nie wymieniałes i bedziesz robił komplet z filtrem to oceniasz stan zlanego oleju oraz co sie dzieje w filtrze i na magnesach które trzeba oczyścić. Niewielka ilośc opiłków bądź szlamek sa normalne po kilkudziesięciu tysiącach. Natomiast błoto i spalenizna sugeruja zuzycie juz skrzyni.
Ja robie jeszcze tak że po 40-50tys wymieniam statycznie olej z filtrem a po kolejnym 1000km sam olej i nastepne 40-50tys do polatania.
W 4hp nie ma czujnika temperatury,możesz to zrobic zewnętrznym bądż na wyczucie.
Jezeli podmieniasz tylko sam olej to jak z opisu tylko wytnij odkrecanie miski i wymiane filtra. Oleju ATFIII potrzebujesz ok 6l bo wejdzie 5-5,5 litra.
Jeżeli dawno nie wymieniałes i bedziesz robił komplet z filtrem to oceniasz stan zlanego oleju oraz co sie dzieje w filtrze i na magnesach które trzeba oczyścić. Niewielka ilośc opiłków bądź szlamek sa normalne po kilkudziesięciu tysiącach. Natomiast błoto i spalenizna sugeruja zuzycie juz skrzyni.
Ja robie jeszcze tak że po 40-50tys wymieniam statycznie olej z filtrem a po kolejnym 1000km sam olej i nastepne 40-50tys do polatania.
W 4hp nie ma czujnika temperatury,możesz to zrobic zewnętrznym bądż na wyczucie.