Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

[D2 95 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów

Post autor: igor.ostrowski » 28 lut 2017, 13:51

Witam, mam mały problem ze skrzynią biegów, na trzecim biegu mam cos takiego ze: przyspieszając spokojnie jest taki '' uślizg'' jak by zmieniło bieg na wyższy ale dalej jedzie na trójce i potrafi tak zrobic co jakiś czas, jednak wydaje mi się, że gdy pojeżdze np jednego dnia 100 km i kolejnego jeżdze to juz tego nie ma. Olej stary, ja nie zmieniłem mam autko dop pół roku poprzedni własciciel miał 8 lat i tez nic nie ruszał. Co myślicie? Tak wiem że olej na początek przydało by mi się zmienić , ale może ktoś miał podobny przypadek i to była usterka mechaniczna. I jerszcze jedno małe pytanie, czy w torsenie wymienia sie olej ile i gdzie ?

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 28 lut 2017, 21:54

Uślizg dla mnie to jest jak obroty idą w górę a nie przyspiesza. Jak idzie na bieg wyższy to obroty spadają.
Pewnie odkrywasz lock-up konwertera ? :-) On w CML jest aktywny na 3 i na 4 biegu.

W skrzyni po tylu latach to raczej masz a coś w rodzaju bełtu ze starych okładzin wymieszanych ze zużytym termicznie i utlenionym olejem. Nie zmienisz źle, zmienisz może być źle a może nie :-)

CML nie ma osobnego oleju w torsenie, cała jedzie na jednym ATF. Ten olej ma w niej ciężkie życie.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 mar 2017, 09:05

W 4HP pierwsze objawy niskiego stanu oleju w skrzyni występują w pracy LOCK UP'a.

Nie zapina się, czasami się zapnie. Do sprawdzenia poziom oleju w skrzyni.
Najlepiej było by go wymienić. To tylko na dobre wyjdzie skrzyni.

Wszystko co wyżej Łukasz napisał się zgadza. Świadomy właściciel 4HP.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 01 mar 2017, 11:08

Ja bym zmienił, kij co będzie. Jak i tak jest już jakiś problem, to nie zrobienie nic w tym temacie też wyjdzie na źle. Miałem A4 B5 ze skrzynią 4 -ro biegową. Kiedy sprowadziłem z niemiec w 2014 roku i zmieniałem olej w automacie, oczom ukazał mi się filtr z 1996 roku :D Przelotu było 260 tysięcy. Skrzynia żyła do 320 tysięcy, potem zaczęły tarcze ślizgać. Także ja bym zmienił na Twoim miejscu.
I`m the LPG master

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 02 mar 2017, 18:38

OK wymienie olej i dam znać co sie stanie, jak coś złego będzie powód zeby wrzucać manual

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 02 mar 2017, 19:28

igor.ostrowski pisze:będzie powód zeby wrzucać manual
ha ha i to mi się podoba :)
I`m the LPG master

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl