![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] lewarek biegów.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 215
- Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
[S8 D2 98 LPG ] lewarek biegów.
witam.panowie mam taki problem-od jakiegoś czasu coraz ciężej ''chodził''lewarek od biegów,zwłaszcza jak auto było zimne to wtedy był dość odczuwalny opór przy przełożeniu lewarka na obojętne jaki bieg,jak kawalek sie przejechało i temp.silnika wzrosła to było ok.,i dzisiaj coś sie chyba przytarło bo na D jeszcze wrzuciłem ale na P juz się nie da,czuć duży opór.czy ktoś może podpowiedzieć czy tam jest jakaś linka pod spodem i jak ją ew.wymienić?czy wystarczy wymienić samą linkę czy jest to zespolone z całym lewarkiem?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6047
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 215
- Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
- dice111
- Moderator
- Posty: 6047
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Mam chyba na miejscu taką dzwignię z ZF - odpowiadającą za pracę wybieraka
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Leży w IC w Zakroczymiu, więc każda ich filia ściągnie Ci to w 24h. W detalu coś koło 50zł brutto. Co do samej wymiany to zaopatrz się dodatkowo w nowy filtr, uszczelkę miski, oring korka wlewu i ewentualnie korek spustowy i z 8 litrów oleju. Sugeruję również poszukać sobie serwisówki do skrzyni gdzie jest opisane które śruby w pierwszej kolejności odkręcać (już nie pamiętam, ale chyba te z większymi łebkami) żeby zrzucić płytę zaworową. Oprócz tego uważaj jeszcze na dwie rzeczy: by nie połamać wtyczek od elektrozaworów, bo 20 lat w gorącym oleju nie zwiększa ich wytrzymałości oraz jak już płyta pójdzie w dół to od góry jest jeszcze jeden czujnik i tu się przyda pomoc drugiej osoby żeby go wypiąć (w pojedynkę też da się to zrobić, ale podpieranie płyty deską i lejący się po gębie olej tego nie ułatwia). Płytę rozpołowisz sobie na stole, nic nie powinno wypaść, metalowej uszczelki nie zmieniasz. Przy montażu uważaj tylko na ten górny czujnik i żeby nowy zawór selektora wszedł w widełki wybieraka, bo zostaniesz bez możliwości wrzucenia biegu (pół biedy jak jeszcze nie poskręcasz wszystkiego i zalejesz olejem
). Da się wszystko zrobić z poziomu podłogi z budą na kobyłkach.

Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak - 1056 327 173 - 45zl + wysyłka
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 215
- Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
- Lokalizacja: Kraków