
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2 PB] Zimna skrzynia a zmiana biegów 5hp24 DTD
[D2 97 4.2 PB] Zimna skrzynia a zmiana biegów 5hp24 DTD
Witam, w moim audi pojawił się taki problem że rano po odpaleniu i wrzyceniu na D auto nie zmienia biegów w górę, jedzie tak jakby na 1 chwilę tak pojadę i potem działa wszytko prawidłowo, olej wymieniony filtr nic nie szarpie brak błędów w skrzyni czasami mi wyskakuje błąd czujnika G28 w silniku czy to miał by jakiś związek z poranna zmiana biegów? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 

Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 11:17 przez URBAN, łącznie zmieniany 3 razy.
U mnie jest podobnie jak jest zima i są niższe temperatury, tyczy się to automatów nawet w cięższym sprzęcie czy w rozdzielaczach hydraulicznych itp, jak jest gęsty olej to normalna rzecz zawory "wolniej" chodzą wszystko mulaste jest do czasu rozgrzania. Przetrzyma ci dłużej na pierwszym biegu i drugim, rozgrzeje się a potem już będzie ok.
Wszystko zależy o jakich temperaturach piszesz.
Przy obecnych gdzie jest kilka stopni na plusie wszystko jest ok.
Natomiast jeśli temperatury spadną niżej to dopóki silnik nie złapie około 70 stopni na zegarze, skrzynia wyżej zmienia biegi. Pierwszy i drugi bieg jest wtedy dłużej trzymany, a Lock up od trzeciego biegu w górę zapina się później, niż na rozgrzanej skrzyni. Jest to spowodowane tym by olej w skrzyni szybciej złapał temperaturę roboczą.
Normalny objaw i nic się z tym nie dzieje.
Przy obecnych gdzie jest kilka stopni na plusie wszystko jest ok.
Natomiast jeśli temperatury spadną niżej to dopóki silnik nie złapie około 70 stopni na zegarze, skrzynia wyżej zmienia biegi. Pierwszy i drugi bieg jest wtedy dłużej trzymany, a Lock up od trzeciego biegu w górę zapina się później, niż na rozgrzanej skrzyni. Jest to spowodowane tym by olej w skrzyni szybciej złapał temperaturę roboczą.
Normalny objaw i nic się z tym nie dzieje.