części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 98] błędy silnika po myciu na myjni

ThePePe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2017, 12:59
Lokalizacja: Lublin

[S8 D2 98] błędy silnika po myciu na myjni

Post autor: ThePePe » 14 lip 2021, 12:40

Koledzy, po wizycie na myjni dosłownie 2 minuty po odpaleniu silnik zaczął nierówno pracować. Dodam, że nie myłem silnika.

VAG pokazał mi cała listę błędów:


17615 - Fuel Injector for Cylinder 7 (N85): Electrical Malfunction

P1207 - 35-00 - -

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16691 - Cylinder 7: Misfire Detected

P0307 - 35-00 - -

17613 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Electrical Malfunction

P1205 - 35-10 - - - Intermittent

Przejrzałem wiązkę i wygląda bardzo dobrze, wody brak. Zajrzałem do komputera i znalazłem sporo śniedzi, w tym odrobinę w środku. Środek umyłem, wtyczki jeszcze czekają. Zastanawiam się, czy ktoś jest w stanie mnie poratować schematem/rozpiską wyjśćz komputera, żebym mógł zweryfikować, że taśniedź pokrywa sięz usterką?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 lip 2021, 13:10

Wysusz, wtyczki potraktuj kontaktem w sprayu, skasuj błędy. Woda tam musiała już stać wcześniej (taki urok obudowy komputera w D2). Póki PINy są całe powinno być ok. Po zalaniu, po latach w szczególności jeden lubi się urywać. Usterka typowo elektryczna w związku "z wodą". Dwie cewki wtrysków nagle nie padły.
Na przyszłośc na myjce wode/piane z dachu, szyby i pokrywy silnika ściagaj na druga stronę, poza tym nie stac po skosie na zewnątrz tak by przechył był po stronie ECU, najlepiej jak zwykle pod dachem o ile jest taka mozliwośc.
Black Cars Matters

ThePePe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2017, 12:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ThePePe » 14 lip 2021, 13:17

Hej, a co jest nie tak z tą obudową? Da sięto jakoś poprawić?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 lip 2021, 13:29

Dostaje się tam syf i woda, która stoi. Poprawić ? Najlepiej bylo by przenieść oba ECU (lub jeden jak manual) do środka, ale to wiąże się z przeróbką (przedłużaniem) wiązek.
Garażowane samochody, te w których od czasu do czasu się tam zagląda i usuwa syf, pamiętając również o tym o czym wcześniej pisałem nie mają tego problemu.
Black Cars Matters

ThePePe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2017, 12:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ThePePe » 14 lip 2021, 20:44

Okey, spędziłem dziś troche czasu nad autem i:
- czyszczenie pomogło na 2 objawy, mogę się podpiąć VAGiem do silnika poprawnie (były problemy) działa wtrysk na cylindrze 5.
- padł wtrysk na cylindrze 7, wyjąłem go, przetestowałem na stole, ma za dużą oporność - 120 kohm zamiast chyba 16 ohm, podpięcie pod 12 nie otwiera go (z ciśnieniem)

Wtryski mam 077 133 551 L, na szybko poszukałem i nie widzę nigdzie do kupienia. Czym mogę go zastąpić? A może tylko używka?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 lip 2021, 21:40

Tam paść może tylko cekwa. Rezystancja zmienia się wraz z temperaturą (u mnie działal ok, zanim się zagrzał). Wtryski do AHC tylko na Audi Tradition. ok 170 ojro sztuka, albo wsadzic z ABZta zanim dojdzie z DE (tez pojedzie), ew mozna wsadzić zamiennik z Alfy 156 albo 159 z V6
Black Cars Matters

ThePePe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2017, 12:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ThePePe » 14 lip 2021, 22:43

Kolego, a 077133551Q z S6 C5?

Jeśli chodzi o te z alfy, to on jest według parametrów troche inny, można na nim jeździć na stałe?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 lip 2021, 23:43

Z tego co patrzyłem po katalogu BOSCHa najbardziej zbliżony, pasuje idealnie, akurat kolor kostki jest inny (bodaj żółty), jeździ tutaj na nim jedna eSka bez problemów. Na tych z ABZ tez niektórzy jeżdżą i nie czuja różnic.
Co do 077133551Q, tez niedostępny, tyle, że z AT tańszy, ale nie wiem jak to jest z tymi wtryskami z 40V, te z ABZ chodzą za grosze. Używek bym nie kupował (chyba, że na chwilę jak samochód ma jeździć), a za używane wtryski do AHC wołają chore $, więc lepiej juz kupic nowy.
Black Cars Matters

ThePePe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2017, 12:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ThePePe » 15 lip 2021, 10:00

Mam dostęp do 077133551Q ale sprawdziłem w katalogu i jest mniejszy fizycznie, więc odpada. Ma też inne gniazdo.

Na chwilę obecną podmienię na wtrysk z ABZ-ta i zobaczę jak to będzie jeździć.

Dzięki za pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl