Post
autor: puzzel1 » 11 maja 2016, 08:51
odgrzeje temat, mniej więcej rok miałem spokój z owymi kontrolkami i błędami, ostatnio zregenerowałem alternator (nowy komutator, łożyska i regulator), ładowanie się poprawiło, teraz mam na akumulatorze 14V.
Niestety po paru dniach dni znów zaczeły się świecić kontrolki ABS ESP, oraz wywala 3 stałe błędy co poprzednio:
16487 oraz 17972, zapisują się w sterowniku silnika, natomiast błąd 18265 zapisuje się w sterowniku skrzyni i ABS.
Dodatkowo co jakiś czas wywala mi błąd czujnika ciśnienia płynu hamulcowego G201 (i wtedy też zaświecają się kontrolki ABS i ESP:
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201) 48-00 - Supply Voltage
Idzie odróżnić podczas jazdy, który błąd wywala, poniewaz gdy wywala błąd G201, to kontrolki świecą się non stop, do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia silnika, natomiast gdy wywala błedy 18265, przepływki i przepustnicy, to kontrolki abs i esp zapalają się i po chwili gasną, za chwile znów sie zapalają i tak w kółko.
Czy to wszystko definitywnie wskazuje na walnięty sterownik pompy ABS? (ciśnienie płynu hamulcowego przy pełnym depnięciu hamulca pokazuje 0,92 bar, czyli ok, tyle że nie wiem ile pokazuje w momencie gdy wywala błąd g201)
Przypomne, że przepływkę mam nową, przeczyszczone przewody masowe przy lewej podłużnicy, oraz wyczyszczona przepustnica i styki.