części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB ] Luźny pasek rozrządu

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 18 sty 2013, 12:10

No i u mnie nawiązując do tego tematu

http://www.a8team.pl/d2-fl-all-kondycja ... vt8719.htm

Jest mała nadzieja że walnięty jest napinacz, bo rozrząd był sprawdzany ustawiony i jest jak fabryka przykazala wszystkie znaki sie pokrywają.
Na przyszłą środe jestem umowiony na sprawdzenie napinacza i rolki mimośrodkowej.

Simone331, mógłbyś sprawdzić u siebie jakie masz wartości w kanale 093 pozycja 3 i 4??

W s6 2001r niby były 2 rodzaje tych napinaczy.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 18 sty 2013, 12:10

Simone331 pisze:en rozrząd jest już taki. Zależy od ustawienia wału i albo jedna strona albo druga zawsze jest lekko luźna.
Wcale nie, jak puscisz kola z wałkow i przesuniesz je wzgledem siebie to nie ma zadnego luzu

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 18 sty 2013, 12:23

tomi5 pisze:Simone331, mógłbyś sprawdzić u siebie jakie masz wartości w kanale 093 pozycja 3 i 4??
Wieczorem to posprawdzam. ;)
uszek pisze:Simone331 napisał/a: en rozrząd jest już taki. Zależy od ustawienia wału i albo jedna strona albo druga zawsze jest lekko luźna. Wcale nie, jak puscisz kola z wałkow i przesuniesz je wzgledem siebie to nie ma zadnego luzu
Podczas ustawiania rozrządu to się zgodzę. Po czasie luz zawsze się pojawia z jednej, albo z drugiej w zależności jak silnik stanie. Wiadomo kółka trzeba wycentrować, po tym niby pasek sztywny ale pokręcisz parę razy wałem i ten luz zawsze się gdzieś pojawi. ;)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 18 sty 2013, 13:52

tomi5 a to -14 masz w 3 czy 4 okienku w 093?
Wydaje mi się ze jak w 3 to jest duże prawdopodobienstwo ze to wina napinacza moze być.
Taki luz jak pokazałes na filmie to i u mnie jest jak wałki sobie staną odpowiednio, wiec tak do końca to bym się tym nie sugerował.Jak by luz był również po lewej stronie miedzy kólkiem rozrządu a wałem to coś jest nie tak bo napinacz powinien naciągnąc wtedy.

U mnie w A6 2.7BiT w 093 mam 0 i -1 w kolegi A8 jak kupowaliśmy to sprawdzałem wszystko i ma -5 i -5

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 18 sty 2013, 14:49

-14 jest w 3 oknie, przed poprawieniem rozrządu ta wartośc miała -18

[ Dodano: 2013-01-18, 15:00 ]
Aha i rozmawiałem z Zagór-em z A6 u niego też w 3 oknie było więcej niż w 4 on miał -10 i -2, a teraz ma 0 0 i po rozmowie z nim wyszło na to że jego mechanik wymienił tłumik drgań bo okazało się że są właśnie 2 rodzaje i on miał nie ten co trzeba + może jeszcze na nowo rozrząd ustawił tego już nie wiem, ponoc nic więcej nie było wymieniane kupowane itp.
A przecież tez mu rozrząd sprawdzali razem ze zdjętymi pokrywami i wszystko było na znaki a rozjazd i tak był.
Tak że znowu jestem umówiony z mechanikiem na środę, tym razem ma sie przyjrzeć temu napinaczowi, rolce mimośrodkowej (ponoc ona tez ma być przykrecona w jakiejś ustalonej pozycji)
Oraz jakieś blaszki i kilka innych rzeczy :)
Juz sie boje rachunku za diagnozę.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 18 sty 2013, 18:01

Sprawdziłem logi. U mnie jest -1 i 2. Więc też mały rozjazd jest, a rozrząd składałem na blokadach oczywiście. Zrobi się cieplej to trzeba będzie to poprawić. ;)
Z ciekawości na programie STAGowskim jest równo. Średnie czasy wtrysków 4.0, 4.1
Nie wiem o co w tym kaman.
tomi5 pisze:...okazało się że są właśnie 2 rodzaje...
Czy aby napewno? Jeśli tak proszę o porównanie.
Przy kompletowaniu rozrządu gostek zarzekał się, że jest tylko jeden rodzaj. Gdy porównywałem to stary i nowy były identyczne.
Może różnica jest między A8 a S8?

[ Dodano: 2013-01-18, 18:22 ]
A ile powinno być? Bo rozumiem, że idealnie to 0 i 0 tak?

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 19 sty 2013, 08:30

Idealnie to 0 0, ale jak Ty masz różnicę 3stopnie. Ponoć jak jest do 2 to jest dobrze
2* to jest rozjazd 0,1ms
Tak więc ja bym tego nie ruszał, komp chy ba nie musi się wysilać żeby zrobić korekcję, w końcu od tego są te czujniki.
Co do napinaczy nie wiem jak w A8 i S8 ale tak jak mi pisał Zagór w S6 były jakieś 2 rodzaje. Może chodziło o jakiś tani zamiennik.

ja w środę odstawiam auto na dalsze poszukiwania. Nie wiem czy nie skończy sie to zdjęciem pokryw zaworowych.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2013, 12:25

jest jeden rodzaj napinaczy po 99 roku przynajmniej w mym AQF

Co do luzu na pasku to u mnie był wielki nie taki jak na filmie ale pompą wody mogłem kręcić ;-)
ale zazwyczaj go nie ma jak się koła ustawią bo już byłem podłamany z deka
bo zabawki około 1-1,5 tys :-D
na wiosnę zmieniam bo teraz mało zarabiam a podobno mam zmieniony :roll:

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 19 sty 2013, 15:12

tomi5 pisze:Idealnie to 0 0, ale jak Ty masz różnicę 3stopnie. Ponoć jak jest do 2 to jest dobrze

2* to jest rozjazd 0,1ms

Tak więc ja bym tego nie ruszał
No niby dużej róźnicy nie ma ale nie da mi to spokoju i poprawię. ;)
Jak już będziesz miał ten napinacz to podaj mi numer z niego to porównam ze swoim.
pepi pisze:Co do luzu na pasku to u mnie był wielki nie taki jak na filmie ale pompą wody mogłem kręcić
U mnie niewiadomo jak silnik stanie to pompą kręcę z oporem. Cały czas pasek na nią lekko naciska.

Co jeszcze zauważyłem to w większości silnikach V8 ta mała rolka między kółkami głowicy a pompą wodną jest tylko z jednej strony. U mnie są dwie. Po jednej na stronę. Ciekawe od czego to zależy i jaką dodatkową funkcję spełnia.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2013, 19:51

no właśnie ja na 99% mam jedną małą a na tym filmiku były 2 sztuki ???
niby w zestawach są też dwie sztuki
o co tu chodzi ?

u mnie jak sprawdzałem parę razy to też nie da rady pompą ruszyć raz tylko mogłem
teraz co prawda nie sprawdzam

[ Dodano: 2013-01-19, 19:53 ]
jutro sprawdzę u siebie jak mam to rozjechane ale stawiam na bardzo dużo :roll:

Gość

Post autor: Gość » 19 sty 2013, 20:11

Pany a jak w ABZcie to wygląda?? Tez się sprawdza na VASie??

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 19 sty 2013, 22:51

Apophis pisze:Pany a jak w ABZcie to wygląda?? Tez się sprawdza na VASie??
Nie wiem w jakich blokach jest to w preFlu ale napewno gdzieś jest. W moin naprzykład VAGiem wchodzisz w silnik, blok 93 i patrzysz na 3 i 4 okienko. Tam wyświetla Ci różnicę między bankiem 1 a bankiem 2.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 20 sty 2013, 09:27

Zaraz sie okaże że polowa chłopaków ma rozrząd do korekcji :)

[ Dodano: 2013-01-20, 09:35 ]
Apophis pisze:Pany a jak w ABZcie to wygląda?? Tez się sprawdza na VASie??
Na pewno w innych blokach, bo w poprzedniej tez chciałem kiedys sprawdzić z ciekawości ale nie znalazłem, a że korekty miałem identyczne i prawie bliskie 0 to nic nie grzebałem.

Apophis, zobacz sobie w silniki kałał 10, 11 jak korekty będą równe to i rozrząd będzie ok, ja mam lekki rozjazd i dlatego zacząłem szukać.

Gość

Post autor: Gość » 20 sty 2013, 10:40

Sprawdzę to bo w tym roku mija 5 lat od ostatniej wymiany rozrządu więc bedzie sprawdzany czy trza pasek czy nie jeszcze bo niewiele najechane. Ale 5 lat jeździlem bez sprawdzania tych bloków i jest ok :D

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 20 sty 2013, 13:58

W preFL nie da się sprawdzić w Vagu. Jest tylko jeden czujnik Halla wiec nie ma fizycznej możliwości. Jedynie jak jest już bardzo zle ustawione to wywala bład czujnika halla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl