[D2 01 4.2PB ] Luźny pasek rozrządu
No i u mnie nawiązując do tego tematu
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-kondycja ... vt8719.htm
Jest mała nadzieja że walnięty jest napinacz, bo rozrząd był sprawdzany ustawiony i jest jak fabryka przykazala wszystkie znaki sie pokrywają.
Na przyszłą środe jestem umowiony na sprawdzenie napinacza i rolki mimośrodkowej.
Simone331, mógłbyś sprawdzić u siebie jakie masz wartości w kanale 093 pozycja 3 i 4??
W s6 2001r niby były 2 rodzaje tych napinaczy.
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-kondycja ... vt8719.htm
Jest mała nadzieja że walnięty jest napinacz, bo rozrząd był sprawdzany ustawiony i jest jak fabryka przykazala wszystkie znaki sie pokrywają.
Na przyszłą środe jestem umowiony na sprawdzenie napinacza i rolki mimośrodkowej.
Simone331, mógłbyś sprawdzić u siebie jakie masz wartości w kanale 093 pozycja 3 i 4??
W s6 2001r niby były 2 rodzaje tych napinaczy.
Wieczorem to posprawdzam.tomi5 pisze:Simone331, mógłbyś sprawdzić u siebie jakie masz wartości w kanale 093 pozycja 3 i 4??
Podczas ustawiania rozrządu to się zgodzę. Po czasie luz zawsze się pojawia z jednej, albo z drugiej w zależności jak silnik stanie. Wiadomo kółka trzeba wycentrować, po tym niby pasek sztywny ale pokręcisz parę razy wałem i ten luz zawsze się gdzieś pojawi.uszek pisze:Simone331 napisał/a: en rozrząd jest już taki. Zależy od ustawienia wału i albo jedna strona albo druga zawsze jest lekko luźna. Wcale nie, jak puscisz kola z wałkow i przesuniesz je wzgledem siebie to nie ma zadnego luzu
tomi5 a to -14 masz w 3 czy 4 okienku w 093?
Wydaje mi się ze jak w 3 to jest duże prawdopodobienstwo ze to wina napinacza moze być.
Taki luz jak pokazałes na filmie to i u mnie jest jak wałki sobie staną odpowiednio, wiec tak do końca to bym się tym nie sugerował.Jak by luz był również po lewej stronie miedzy kólkiem rozrządu a wałem to coś jest nie tak bo napinacz powinien naciągnąc wtedy.
U mnie w A6 2.7BiT w 093 mam 0 i -1 w kolegi A8 jak kupowaliśmy to sprawdzałem wszystko i ma -5 i -5
Wydaje mi się ze jak w 3 to jest duże prawdopodobienstwo ze to wina napinacza moze być.
Taki luz jak pokazałes na filmie to i u mnie jest jak wałki sobie staną odpowiednio, wiec tak do końca to bym się tym nie sugerował.Jak by luz był również po lewej stronie miedzy kólkiem rozrządu a wałem to coś jest nie tak bo napinacz powinien naciągnąc wtedy.
U mnie w A6 2.7BiT w 093 mam 0 i -1 w kolegi A8 jak kupowaliśmy to sprawdzałem wszystko i ma -5 i -5
-14 jest w 3 oknie, przed poprawieniem rozrządu ta wartośc miała -18
[ Dodano: 2013-01-18, 15:00 ]
Aha i rozmawiałem z Zagór-em z A6 u niego też w 3 oknie było więcej niż w 4 on miał -10 i -2, a teraz ma 0 0 i po rozmowie z nim wyszło na to że jego mechanik wymienił tłumik drgań bo okazało się że są właśnie 2 rodzaje i on miał nie ten co trzeba + może jeszcze na nowo rozrząd ustawił tego już nie wiem, ponoc nic więcej nie było wymieniane kupowane itp.
A przecież tez mu rozrząd sprawdzali razem ze zdjętymi pokrywami i wszystko było na znaki a rozjazd i tak był.
Tak że znowu jestem umówiony z mechanikiem na środę, tym razem ma sie przyjrzeć temu napinaczowi, rolce mimośrodkowej (ponoc ona tez ma być przykrecona w jakiejś ustalonej pozycji)
Oraz jakieś blaszki i kilka innych rzeczy
Juz sie boje rachunku za diagnozę.
[ Dodano: 2013-01-18, 15:00 ]
Aha i rozmawiałem z Zagór-em z A6 u niego też w 3 oknie było więcej niż w 4 on miał -10 i -2, a teraz ma 0 0 i po rozmowie z nim wyszło na to że jego mechanik wymienił tłumik drgań bo okazało się że są właśnie 2 rodzaje i on miał nie ten co trzeba + może jeszcze na nowo rozrząd ustawił tego już nie wiem, ponoc nic więcej nie było wymieniane kupowane itp.
A przecież tez mu rozrząd sprawdzali razem ze zdjętymi pokrywami i wszystko było na znaki a rozjazd i tak był.
Tak że znowu jestem umówiony z mechanikiem na środę, tym razem ma sie przyjrzeć temu napinaczowi, rolce mimośrodkowej (ponoc ona tez ma być przykrecona w jakiejś ustalonej pozycji)
Oraz jakieś blaszki i kilka innych rzeczy
Juz sie boje rachunku za diagnozę.
Sprawdziłem logi. U mnie jest -1 i 2. Więc też mały rozjazd jest, a rozrząd składałem na blokadach oczywiście. Zrobi się cieplej to trzeba będzie to poprawić.
Z ciekawości na programie STAGowskim jest równo. Średnie czasy wtrysków 4.0, 4.1
Nie wiem o co w tym kaman.
Przy kompletowaniu rozrządu gostek zarzekał się, że jest tylko jeden rodzaj. Gdy porównywałem to stary i nowy były identyczne.
Może różnica jest między A8 a S8?
[ Dodano: 2013-01-18, 18:22 ]
A ile powinno być? Bo rozumiem, że idealnie to 0 i 0 tak?
Z ciekawości na programie STAGowskim jest równo. Średnie czasy wtrysków 4.0, 4.1
Nie wiem o co w tym kaman.
Czy aby napewno? Jeśli tak proszę o porównanie.tomi5 pisze:...okazało się że są właśnie 2 rodzaje...
Przy kompletowaniu rozrządu gostek zarzekał się, że jest tylko jeden rodzaj. Gdy porównywałem to stary i nowy były identyczne.
Może różnica jest między A8 a S8?
[ Dodano: 2013-01-18, 18:22 ]
A ile powinno być? Bo rozumiem, że idealnie to 0 i 0 tak?
Idealnie to 0 0, ale jak Ty masz różnicę 3stopnie. Ponoć jak jest do 2 to jest dobrze
2* to jest rozjazd 0,1ms
Tak więc ja bym tego nie ruszał, komp chy ba nie musi się wysilać żeby zrobić korekcję, w końcu od tego są te czujniki.
Co do napinaczy nie wiem jak w A8 i S8 ale tak jak mi pisał Zagór w S6 były jakieś 2 rodzaje. Może chodziło o jakiś tani zamiennik.
ja w środę odstawiam auto na dalsze poszukiwania. Nie wiem czy nie skończy sie to zdjęciem pokryw zaworowych.
2* to jest rozjazd 0,1ms
Tak więc ja bym tego nie ruszał, komp chy ba nie musi się wysilać żeby zrobić korekcję, w końcu od tego są te czujniki.
Co do napinaczy nie wiem jak w A8 i S8 ale tak jak mi pisał Zagór w S6 były jakieś 2 rodzaje. Może chodziło o jakiś tani zamiennik.
ja w środę odstawiam auto na dalsze poszukiwania. Nie wiem czy nie skończy sie to zdjęciem pokryw zaworowych.
jest jeden rodzaj napinaczy po 99 roku przynajmniej w mym AQF
Co do luzu na pasku to u mnie był wielki nie taki jak na filmie ale pompą wody mogłem kręcić ;-)
ale zazwyczaj go nie ma jak się koła ustawią bo już byłem podłamany z deka
bo zabawki około 1-1,5 tys :-D
na wiosnę zmieniam bo teraz mało zarabiam a podobno mam zmieniony :roll:
Co do luzu na pasku to u mnie był wielki nie taki jak na filmie ale pompą wody mogłem kręcić ;-)
ale zazwyczaj go nie ma jak się koła ustawią bo już byłem podłamany z deka
bo zabawki około 1-1,5 tys :-D
na wiosnę zmieniam bo teraz mało zarabiam a podobno mam zmieniony :roll:
No niby dużej róźnicy nie ma ale nie da mi to spokoju i poprawię.tomi5 pisze:Idealnie to 0 0, ale jak Ty masz różnicę 3stopnie. Ponoć jak jest do 2 to jest dobrze
2* to jest rozjazd 0,1ms
Tak więc ja bym tego nie ruszał
Jak już będziesz miał ten napinacz to podaj mi numer z niego to porównam ze swoim.
U mnie niewiadomo jak silnik stanie to pompą kręcę z oporem. Cały czas pasek na nią lekko naciska.pepi pisze:Co do luzu na pasku to u mnie był wielki nie taki jak na filmie ale pompą wody mogłem kręcić
Co jeszcze zauważyłem to w większości silnikach V8 ta mała rolka między kółkami głowicy a pompą wodną jest tylko z jednej strony. U mnie są dwie. Po jednej na stronę. Ciekawe od czego to zależy i jaką dodatkową funkcję spełnia.
no właśnie ja na 99% mam jedną małą a na tym filmiku były 2 sztuki ???
niby w zestawach są też dwie sztuki
o co tu chodzi ?
u mnie jak sprawdzałem parę razy to też nie da rady pompą ruszyć raz tylko mogłem
teraz co prawda nie sprawdzam
[ Dodano: 2013-01-19, 19:53 ]
jutro sprawdzę u siebie jak mam to rozjechane ale stawiam na bardzo dużo :roll:
niby w zestawach są też dwie sztuki
o co tu chodzi ?
u mnie jak sprawdzałem parę razy to też nie da rady pompą ruszyć raz tylko mogłem
teraz co prawda nie sprawdzam
[ Dodano: 2013-01-19, 19:53 ]
jutro sprawdzę u siebie jak mam to rozjechane ale stawiam na bardzo dużo :roll:
Zaraz sie okaże że polowa chłopaków ma rozrząd do korekcji
[ Dodano: 2013-01-20, 09:35 ]
Apophis, zobacz sobie w silniki kałał 10, 11 jak korekty będą równe to i rozrząd będzie ok, ja mam lekki rozjazd i dlatego zacząłem szukać.
[ Dodano: 2013-01-20, 09:35 ]
Na pewno w innych blokach, bo w poprzedniej tez chciałem kiedys sprawdzić z ciekawości ale nie znalazłem, a że korekty miałem identyczne i prawie bliskie 0 to nic nie grzebałem.Apophis pisze:Pany a jak w ABZcie to wygląda?? Tez się sprawdza na VASie??
Apophis, zobacz sobie w silniki kałał 10, 11 jak korekty będą równe to i rozrząd będzie ok, ja mam lekki rozjazd i dlatego zacząłem szukać.