[D2 94 4.2PB/LPG ] Kontrolka ciśnienia oleju
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 94 4.2PB/LPG ] Kontrolka ciśnienia oleju
Mam problem opisywany już kilka razy tu na forum, tj. przy ostrzejszej jeździe, szczególnie pod górę, włącza się kontrolka cisnienia oleju. Wygasza się po jakimś czasie spokojniejszej jazdy, lub też czasami do całkowitego wygaśnięcia potrzeba zatrzymać auto i poczekać dłuższą chwilę. Nie ulega wątpliwości, że przy spokojnej jeżdzie nie poprzedzonej jazdą ostrą, ta kontrolka nie zapala się nigdy.
Receptą na problem podawaną na forum jest zdjąć michę i wczyścić zalegający tam syf, który zapycha smoka.
Ponieważ za jakiś czas chcę zlecić poważniejsze prace przy silniku (uszczelnienie) to nie chciałbym teraz marnować czasu i pieniedzy na operację tylko zdjęcia samej michy.
Z tego co wiem poprzedni właściciel nie zmieniał oleju, a tylko go dolewał ok 1l/1500km, być może też nie zmieniał filtra..?
W związku z tym wymyśliłem sobie aby tymczasowo nie zdejmować michy, a tylko kilka razy zmienić filter, aby wyłapać w miarę możliwości jak najwięcej syfu.
I teraz pytania:
1. czy to dobry pomysł, tzn czy te filtry zmieniane np. co 1000km wyłapią syf?
2. co to takiego jest ten smok?
3. jaki filter użyć do wyłapywania syfu (czy najtańszy sobie z tym poradzi?), i jaki jako docelowy (ten nie musi być najtańszy); pytanie może banalne, ale lista filtrów dostępnych dla mojego silnika ABZ w linku poniżej jest długa, filtry na obrazkach różnią się kształtem i wielkością, więc nie wiem nawet który pasuje.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00259.html
PS. nie umiem zedytować tego wpisu aby w tytule pojawiło się [D2 4.2 PB] wybierane w oknie edycji
Receptą na problem podawaną na forum jest zdjąć michę i wczyścić zalegający tam syf, który zapycha smoka.
Ponieważ za jakiś czas chcę zlecić poważniejsze prace przy silniku (uszczelnienie) to nie chciałbym teraz marnować czasu i pieniedzy na operację tylko zdjęcia samej michy.
Z tego co wiem poprzedni właściciel nie zmieniał oleju, a tylko go dolewał ok 1l/1500km, być może też nie zmieniał filtra..?
W związku z tym wymyśliłem sobie aby tymczasowo nie zdejmować michy, a tylko kilka razy zmienić filter, aby wyłapać w miarę możliwości jak najwięcej syfu.
I teraz pytania:
1. czy to dobry pomysł, tzn czy te filtry zmieniane np. co 1000km wyłapią syf?
2. co to takiego jest ten smok?
3. jaki filter użyć do wyłapywania syfu (czy najtańszy sobie z tym poradzi?), i jaki jako docelowy (ten nie musi być najtańszy); pytanie może banalne, ale lista filtrów dostępnych dla mojego silnika ABZ w linku poniżej jest długa, filtry na obrazkach różnią się kształtem i wielkością, więc nie wiem nawet który pasuje.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00259.html
PS. nie umiem zedytować tego wpisu aby w tytule pojawiło się [D2 4.2 PB] wybierane w oknie edycji
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 23:17 przez KlubowiczA8, łącznie zmieniany 1 raz.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Wymień olej i filtr oleju i wtedy zobacz czy jest zmiana . http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... hange.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Jeśli masz już problem z ciśnieniem oleju to wymiana filtra w 1 kolejności. Nawet bym się nie zastanawiał nad ściągnięciem miski i wyczyszczeniem dołu. Można spróbować płukania silnika (są środki do tego), ale co do tego są różne opinie. U mnie w garażu leży silnik od auta (nie od A8) gdzie właściciel też nie zmieniał oleju. Istna masakra. Myślałem że da się go odratować. Aby wyczyścić go z syfu rozebrałem na części i pierwszego narzędzia jakiego użyłem to przecinak aby wyskrobywać kilkumilimetrową miejscami warstwę czarnej mazi. Jak wziąłem się za głowicę, wałki były już w opłakanym stanie. Oby u ciebie nie było podobnie. Kiepskiej jakości olej, niewymieniany tylko dolewany to morderstwo dla silnika. Ja muszę w końcu zapakować ten silnik co leży u mnie w garażu i wywieść na złom bo tylko miejsce zajmuje.
Ściągaj miskę i zobacz w jakim stanie wszystko ocenić co dalej robić. Dalsza jazda oby nie spowodowała, że ten silnik wyląduje na złomie....
Ściągaj miskę i zobacz w jakim stanie wszystko ocenić co dalej robić. Dalsza jazda oby nie spowodowała, że ten silnik wyląduje na złomie....
witam ,kolega miał taki sam problem że jak dał dobrze po gazie to zapalała się kontrolka smarowania,ściągał miskę spr. smok itp. , co się okazało po czasie to pompa nie domagała pod większym obciążeniem przy spokojnej jeździe było ok ,pożyczył auto koledze a że był nie wyżyty i nie wiedział o problemie i zajechał silnik ,zatarła się góra :-( nie było sensu naprawy więc wymienił silnik ,taka smutna historia , warto się temu problemowi przyjrzeć dokładnie.KlubowiczA8 pisze:Mam problem opisywany już kilka razy tu na forum, tj. przy ostrzejszej jeździe, szczególnie pod górę, włącza się kontrolka cisnienia oleju. Wygasza się po jakimś czasie spokojniejszej jazdy, lub też czasami do całkowitego wygaśnięcia potrzeba zatrzymać auto i poczekać dłuższą chwilę. Nie ulega wątpliwości, że przy spokojnej jeżdzie nie poprzedzonej jazdą ostrą, ta kontrolka nie zapala się nigdy.
Receptą na problem podawaną na forum jest zdjąć michę i wczyścić zalegający tam syf, który zapycha smoka.
Ponieważ za jakiś czas chcę zlecić poważniejsze prace przy silniku (uszczelnienie) to nie chciałbym teraz marnować czasu i pieniedzy na operację tylko zdjęcia samej michy.
Z tego co wiem poprzedni właściciel nie zmieniał oleju, a tylko go dolewał ok 1l/1500km, być może też nie zmieniał filtra..?
W związku z tym wymyśliłem sobie aby tymczasowo nie zdejmować michy, a tylko kilka razy zmienić filter, aby wyłapać w miarę możliwości jak najwięcej syfu.
I teraz pytania:
1. czy to dobry pomysł, tzn czy te filtry zmieniane np. co 1000km wyłapią syf?
2. co to takiego jest ten smok?
3. jaki filter użyć do wyłapywania syfu (czy najtańszy sobie z tym poradzi?), i jaki jako docelowy (ten nie musi być najtańszy); pytanie może banalne, ale lista filtrów dostępnych dla mojego silnika ABZ w linku poniżej jest długa, filtry na obrazkach różnią się kształtem i wielkością, więc nie wiem nawet który pasuje.
http://www.iparts.pl/auto...881-100259.html
PS. nie umiem zedytować tego wpisu aby w tytule pojawiło się [D2 4.2 PB] wybierane w oknie edycj
toom_ek
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
Temat ciśnienia oleju to podstawowa sprawa któą chcę zdiagnozować, i nie chcę tego na pewno zlekceważyć.
Ale poproszę jeszcze o dodatkowe wyjaśnienia, abym jeśli to możliwe mógł od poniedziałku zająć się sprawą. Zrozumiałem że są dwie miski olejowe, i w mojej sytuacji wystarczy odkręcić tą mniejszą.
1. Czy mniejsza jest przyczepiona bezpośrednio do bloku silnika, czy do tej "większej"?
2. W jaki sposób zdiagnozować stan pompy? Po oczyszczeniu smoka i wymianie filtra wystarczy manometrem zmierzyć ciśnienie oleju, czy trzeba wyjąć pompę i zmacać ją/rozkręcić? A jeśli wyjąć, to czy po zdjęciu małej miski będę w stanie to zrobić, czy do tego muszę zdjąć tą większą miskę?
3. Czy mała miska olejowa ma własne uszczelki które muszę wymienić po jej zdjęciu?
4. Czy trzeba śrubki w niej trzeba dokręcać w jakiejś określonej kolejności z określonym momentem, czy to zwykłe śrubki które po prostu trzeba wkręcić bez rozmyślania nad nimi?
Zrozumiałem też że filter oleju wkłada się do obudowy, a nie jest zintegrowany z własną obudową, i dlatego może różnić się kształtem w zależności od producenta. Ale który filter kupić, bo ceny są różne, ale przede wszystkim rozmiary są różne, i nie wiem czy rozbieżność 2 mm jest istotna. Wogóle czy filter z liftowego D2 pasuje do D2 z 1994 roku? Bo na Allegro są filtry głównie do A8 po 1998 roku.
Ale poproszę jeszcze o dodatkowe wyjaśnienia, abym jeśli to możliwe mógł od poniedziałku zająć się sprawą. Zrozumiałem że są dwie miski olejowe, i w mojej sytuacji wystarczy odkręcić tą mniejszą.
1. Czy mniejsza jest przyczepiona bezpośrednio do bloku silnika, czy do tej "większej"?
2. W jaki sposób zdiagnozować stan pompy? Po oczyszczeniu smoka i wymianie filtra wystarczy manometrem zmierzyć ciśnienie oleju, czy trzeba wyjąć pompę i zmacać ją/rozkręcić? A jeśli wyjąć, to czy po zdjęciu małej miski będę w stanie to zrobić, czy do tego muszę zdjąć tą większą miskę?
3. Czy mała miska olejowa ma własne uszczelki które muszę wymienić po jej zdjęciu?
4. Czy trzeba śrubki w niej trzeba dokręcać w jakiejś określonej kolejności z określonym momentem, czy to zwykłe śrubki które po prostu trzeba wkręcić bez rozmyślania nad nimi?
Zrozumiałem też że filter oleju wkłada się do obudowy, a nie jest zintegrowany z własną obudową, i dlatego może różnić się kształtem w zależności od producenta. Ale który filter kupić, bo ceny są różne, ale przede wszystkim rozmiary są różne, i nie wiem czy rozbieżność 2 mm jest istotna. Wogóle czy filter z liftowego D2 pasuje do D2 z 1994 roku? Bo na Allegro są filtry głównie do A8 po 1998 roku.
Filtr oleju do Twojej machiny: H1032/1x MANN
Śrubki małej miski dokręcasz momentem 10Nm.
Tak jak pisałem wyżej odkręcenie małej miski jest proste...
Jeżeli przy ściąganiu poleci uszczelka to trzeba ją załatwić lub zastosować
uszczelniacz zamiast uszczelki (poszukaj tematów o uszczelce miski, było tego).
Śrubki małej miski dokręcasz momentem 10Nm.
Tak jak pisałem wyżej odkręcenie małej miski jest proste...
Jeżeli przy ściąganiu poleci uszczelka to trzeba ją załatwić lub zastosować
uszczelniacz zamiast uszczelki (poszukaj tematów o uszczelce miski, było tego).
Panowie a co moze byc przyczyna ze auto gasnie podczas jazdy na Fisie zaswieca sie kontrolka oleju I auto nie chce palic przez jakies 10minut a potem wszystko ok.. dodam jeszcze ze moj to 2.8 v6 30v manual bez Q . :-)
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
kolego wyciek mam nie jeden ale nie sa to powazne usterki, korek od wlewu oleju mam troszke wyszczerbiony na rancie ale czy to moze byc przyczyna? np. postoje 3minuty na cieplym (jak ma 90st) to gasnie sam, I nie odpala przez ok 10min. . elektryka
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
Podłacz VAG-a i zczytaj błedy. Jak ich będzie dużo wykasuj wszystkie i zobacz jakie pojawią się po kolejnych zgaśnięciach auta. Jak błędów nie dasz rady zinterpretować to umieść tu na forum. W tych autach przy każdym problemie to podstawa diagnozy - VAG. Dopiero jak jest problem który nie pozostawia śladu zostaje szklana kula lub wróżenie z fusów.mlody91 pisze:kolego wyciek mam nie jeden ale nie sa to powazne usterki, korek od wlewu oleju mam troszke wyszczerbiony na rancie ale czy to moze byc przyczyna? np. postoje 3minuty na cieplym (jak ma 90st) to gasnie sam, I nie odpala przez ok 10min. . elektryka