Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Auto nie odpala, błędy 00526, 00771

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

[D2 95 4.2PB/LPG ] Auto nie odpala, błędy 00526, 00771

Post autor: Myski » 14 gru 2012, 22:21

Witam,

pokrótce przedstawie okoliczności po których doszło do problemu z odpalaniem,

Na początku listopada zaprowadziłem auto do lakiernika (poleconego przez kolege z pracy) wszystko w nim było w porządku odpalał bez najmniejszego problemu, dobrze się zbierał itp.

W momencie jak odebrałem auto od niego moja A8 dziwnie sie prowadziła w ogóle nie przyśpieszała i nie reagowała na kick-down w momencie przełaczenia na pół-automat auto wcale nie reagowało.

Następnego dnia już nie odpaliło, jak kręciłem miałem wrażenie, że auto chce odpalić ale nie odpaliło. Po podniesieniu maski okazało się że magicy od gazu marnie podpieli się pod sonde lambda i w końcu kabel się zerwał po skręceniu kabli auto odpalało ale nie reagowało na gaz i po góra 30 sec. gasło. Na vagu pojawił się błąd 00545 (komputer skrzyni biegów) okazało się, że komputer od skrzyni i od gazu ''pływają'' w wodzie. Po rozkręceniu było jasne, że komputer od skrzyni juz się do niczego nie nadaje, komp od gazu był dobrze uszczelniony i nic mu nie było. Kupiłem komputer od skrzyni i włożyłem go razem z tym od gazu (kable od lambdy zlutowałem).

Ku mojemu zdziwieniu po tej operacjach auto nawet nie chciało odpalić tak jak to robiło wcześniej jak spiołem rozłączone kable od lambdy (po powrocie od lakiernika). Jest identyczna historia. Skasowałem błędy i zresetowałem ustawienia odpinając klemy, nic nie pomoło .

Na komputerze pojawiły się dwa błędy 00526 (Brake Light Switch-F
03-00 - No Signal) oraz 00771 (Fuel Level Sensor (G) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent)

Dodam tylko, że pompe od paliwa słychać podczas odpalania więc to raczej nie ona. Na gazie na chwile odpala, ale mam wyzerowaną butle więc nawet nie dojade na cpn, błąd 00545 już się nie pojawia.

proszę o rade bo auto jak narazie robi za eksponat. Kupiłem filtr K&N i mam zdrowszą przepływke gotowe do założenia. Miałem jechać następneo dnia po odebraniu od lakiernika do firmy aby mi go obszyli skrórą.

Sorki za taką długą historię, ale już z braku pomysłów jestem tak wkur..... że postanowiłem przedstawić wam szczeółowo problem,

z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 14 gru 2012, 22:29

A ile masz paliwa w zbiorniku? Skoro nie masz nic związanego z zapłonem to może pompka nie pobiera poniżej połowy baku?

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 14 gru 2012, 22:55

sorki Simone331 zapomniałem dodać, że dolałem około 45l. Poza tym jeśli w tym byłby problem auto wcześniej by nie odpalało. A następnego dnia po powrocie od lakiernika po skręceniu kabli od lambdy na chwile odpalało.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 15 gru 2012, 08:41

To może komp benzynowy też jest zalany, jak ten od skrzyni pływał? Sa w tym samym miejscu w tej samej puszce... Tylko ten od skrzyni jest troszkę niżej.
Podepnij jakiegos vcdsa i w grupie 1 sprawdź, czy komputer widzi obroty silnika na rozruszniku, sprawdź ciśnienie paliwa na listwie manometrem, wykręć jakąś cewkę zapłonową i sprawdź, czy jest iskra...
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 15 gru 2012, 11:21

ok k44761, możesz mi powiedzieć na którym kanale znajde taką informacje. Rozumiem, że chodziło Ci aby wejść w "Engine 1" (mam interfejs USB VAG KKL i oprogramowanie VAG-COM Release 409-1). Wczoraj pierwszy raz korzystałem z tego typu oprogramowania więc nie mam w nim doświadczenia.

Co do "sprawdź ciśnienie paliwa na listwie manometrem, wykręć jakąś cewkę zapłonową i sprawdź, czy jest iskra..." jak to moge najszybciej zrobić?? Auto stoi w kamienicy i po 20 min.
na mrozie mam już sztywne palce. Dziś pojade kupić manometr.

Może ktoś z klubowiczów mieszkających w Warszawie miałby ochote pomóc, mam teraz urlop do końca stycznia więc spokojnie będe mógł się dostosować lub jest mechanikiem który ma możliwość pracy w terenie.

Auto wybrało sobie najgorszy moment na fochy ponieważ na tym mrozie raz, że ciężko się operuje, a dwa że długo ręce nie wytrzymają. Po 40 min. na dworzu jak wziąłem się za lutowanie kabla to już rąk nie czułem.

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2012, 11:37

Myski, Odezwij się do FOSSa on obcykany,ma sprzęt i może akurat ;)

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 15 gru 2012, 11:48

FOSS mieszka gdzieś tutaj w okolicach Warszawy?

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2012, 11:50

Dokładnie w Warszawie mieszka ;)

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 15 gru 2012, 12:09

Apophis dzięki za info, już na priv-ie odezwałem się do FOSS-a dam znać jeśli wpadnie i coś nowego się dowiemy.
Z tego co patrzyłem na forum, to tego typu tematu nie znalazłem więc będe zdawał relacje na bieżąco.

[ Dodano: 2012-12-27, 13:23 ]
mam do was pytanie koledzy, czy orientuje Cie sie co jest pod ta dolna obudowa (dnem)
gdzie znajduje sie ECU, komputer od skrzyni i gazu? Musze tam przewiercić kilka otworów aby zrobić odpływ, dzis znowu komputery były w wodzie. Przyjrzalem sie temu miejscu gdzie sa komputery i ku mojemu zdziwieniu, nie ma tam odpływu....wczesnieh sadziłem, ze jest poprostu zatkany.

jutro najprawdopodobniej podepne (kolega ma udostępnić) komputer pod mojego Staga i zobaczymy co pokaże,

no i jeszcze sprawdze pompe (ciśnienie paliwa)

[ Dodano: 2013-01-14, 19:01 ]
Witam,

okazało się, że pompa pracowała ale nie podawała właściwego ciśnienia, wszystko jest już
wymienione i auto jeździ,

dzięki chłopaki za pomoc, zwlaszcza k44761

dodatkowo dodam, ze przed wymiana komputera skrzyni biegów auto podczas zmiany z 1 na 2 podczas powolnego przyspieszania szarpało, po wymianie komputera problem zniknął

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl