![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Brak mozliwosciu uruchmienia pojazdu
[D2 95 4.2PB/LPG ] Brak mozliwosciu uruchmienia pojazdu
Witam,
tak jak e temacie brak mozliwosci uruchomienia silnika- rozrusznik kreci.
Opis sytuacji: po ok 2 tygodniowym postoju pojechalem autem na myjnie- silnika nie wylaczalem. Podczas mycia silnik zgasl, jednak ponownie go uruchomilem i jechalem dalej. Podczas jazdy zapalila sie kontrolka cat i silnik zaczal nierowno pracowac az zgasl. Po ok 5 minutach mogkem znowu uruchomic silnik i dojechalem na parking i tam auto umarlo...
Objawy: rozrusznik kreci, podczas rozruchu i jak jest na zaplonie na stale swieci sie cat, przestal dzialac przelacznik od lpg, zapalila sie informacja inspekcji serwisowej pomimo ze do przegladu jeszcze troche. Sprawdzilem sterownik od lpg i byl troche podmokniety, sterownik silnika suchy i mozna przeprowadzic diagnoze- mozna z nim sie polaczyc.
Zrobilem: sprawdzenie bezpiecznikow- wszystkie ok, podmianka sterownika lpg na nowy, sprawdzenie pompy paliwa, odpiecie wtryskiwaczy lpg i podpiecie tylko tych od pb, iskra jest, badanie komputerowe- jeden blad ltorego noe da sie skasowac 00532 027 napiecie zasilajace niedopuszczalna wartosc sygnalu.
Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu...pacjent Audi d2 abz z lpg na sterowniku stag 300 isa2.
Pozdrawiam.
Konrad
tak jak e temacie brak mozliwosci uruchomienia silnika- rozrusznik kreci.
Opis sytuacji: po ok 2 tygodniowym postoju pojechalem autem na myjnie- silnika nie wylaczalem. Podczas mycia silnik zgasl, jednak ponownie go uruchomilem i jechalem dalej. Podczas jazdy zapalila sie kontrolka cat i silnik zaczal nierowno pracowac az zgasl. Po ok 5 minutach mogkem znowu uruchomic silnik i dojechalem na parking i tam auto umarlo...
Objawy: rozrusznik kreci, podczas rozruchu i jak jest na zaplonie na stale swieci sie cat, przestal dzialac przelacznik od lpg, zapalila sie informacja inspekcji serwisowej pomimo ze do przegladu jeszcze troche. Sprawdzilem sterownik od lpg i byl troche podmokniety, sterownik silnika suchy i mozna przeprowadzic diagnoze- mozna z nim sie polaczyc.
Zrobilem: sprawdzenie bezpiecznikow- wszystkie ok, podmianka sterownika lpg na nowy, sprawdzenie pompy paliwa, odpiecie wtryskiwaczy lpg i podpiecie tylko tych od pb, iskra jest, badanie komputerowe- jeden blad ltorego noe da sie skasowac 00532 027 napiecie zasilajace niedopuszczalna wartosc sygnalu.
Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu...pacjent Audi d2 abz z lpg na sterowniku stag 300 isa2.
Pozdrawiam.
Konrad
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 17:29 przez Loczek, łącznie zmieniany 1 raz.
od lpg byl mokry a fabryczny jest na gorze i mial troche kropel tylko. Tez go podejrzewalem, ale chyba gdyby byl sfajczony to nie moglbym nawiazac polaczenia vagiem... tak mi sie wydaje.
Nie ukrywam, ze najprawdopodobniej problem moze byc po stronie elektroniki/elektryki. Moglo dojsc to jakiegos zwarcia. Czy jakby byl uszkodzony sterownik silnika to przestalabyvdziqlac centralka lpg?
czyvsamemu moge zakodowac nowy (uzywany) sterownik? jak tak to jak to zrobic i czy ostatnia litera nr sterownika moze byc inna?
A od czego jest przekaznik nr 214 kolo sterownika silnika na podszybiu?
Nie ukrywam, ze najprawdopodobniej problem moze byc po stronie elektroniki/elektryki. Moglo dojsc to jakiegos zwarcia. Czy jakby byl uszkodzony sterownik silnika to przestalabyvdziqlac centralka lpg?
czyvsamemu moge zakodowac nowy (uzywany) sterownik? jak tak to jak to zrobic i czy ostatnia litera nr sterownika moze byc inna?
A od czego jest przekaznik nr 214 kolo sterownika silnika na podszybiu?
troche wody bylo po umyciu auta, ale odplywy sa drozne. I auto dwa razy odpalilo. Ogolnie to lacze te problemy z qoda/wilgocia bo stalo sie to w trakcie mycia. A jakis bezpiecznik sterownika jest? te na podszybiu sa cale. W nogach pasazera niby tez ale zawsze mozna podmienic, ewentualnie jakis przekaznik ktory blokuje? i od czego jest ten 214 na podszybiu?
Chyba jest przelom...
Sprawdzilem czybdochodzi paliwo na listwe- dochodzi. Auto odpala na plaka ale zaraz gasnie. Po odpieciu wtryskow lpg i wpieciu tylko na wtryski pb auto jednak dalej nie pali oprocz plaka.
Postanowilem wypiac sterownik silnika i po wypieciu wtyczek na zlaczach bylo mokro i okopcone.
Wnioskuje, ze to sterownik jest odpowiedzialny za otwarcie wtryskow pb i jak jest uszkodzony to nie ma wysterowania na wtryski pb i dlatego paliwo nie dochodzi do wtryskow bo sterownik spalil. Mam racje?:)
Sprawdzilem czybdochodzi paliwo na listwe- dochodzi. Auto odpala na plaka ale zaraz gasnie. Po odpieciu wtryskow lpg i wpieciu tylko na wtryski pb auto jednak dalej nie pali oprocz plaka.
Postanowilem wypiac sterownik silnika i po wypieciu wtyczek na zlaczach bylo mokro i okopcone.
Wnioskuje, ze to sterownik jest odpowiedzialny za otwarcie wtryskow pb i jak jest uszkodzony to nie ma wysterowania na wtryski pb i dlatego paliwo nie dochodzi do wtryskow bo sterownik spalil. Mam racje?:)
Sprawdz cisnienie pompy, bo jak bedzie dawala za slabe cisnienie to i tak nie zapali, nawet jak bedziesz mial pelen bak. U mnie objaw byl taki ze przez pewien tydz. zapalal strasznie dlugo z jakies 10 sek, krecenia a potem pompa umarla - dzialala ale dawala slabe cisnienie w uklad. Przed demontazem pompy to tez na plaka go odpalalem - i bylo OK. Szkoda ze awaryjnie go na LPG nie mozesz odpalic.