Witam.
Mam problem z audiczka.
Sprawa wygląda tak.
Od jakiegoś czasu zacząłem czuć spalony olej silnikowy, niedługo potem z pod maski zaczął wydobywać się dym. Olej splywal na rozgrzane elementy okładu wydechowego. Szukałem na forum i był temat odmy. I tu myślałem ze znalazłem przyczynę ponieważ obie były sparciałe i dziurawe. Wymieniłem i w droge. Po 10km znowu to samo dym i czuc nadal olej. Liczylem ze zostalo cos jeszcze na silniku i resztki spłynęły na rury ale po 100km juz nic nie powinno leciec gdyby to byly odmy. Sprawdzilem poziom oleju i ubylo na tym odcinku ok 2 setki oleju. i Nie moge znalezc przyczyny nadal. Dodatkowo silnik zaczal nie rowno pracowac. Na Vagu wyszlo ze nie pali na 8 cylindrze. Znowu zasieglem wiedzy z forum i sprawdzilem swiece dla pewnosci wymienilem je, cewki sa ok pozamienialem i nadal wyskakuje mi 8 cylinder. A od wczoraj pojawilo sie to samo na 4. Takze zamiana modułów nic nie pokaże. CHyba ze sie myle?
Czy brak zaplonu na cylindrach 4i 8 moga miec cos wspólnego z tym dymieniem?
i dlaczego niema żadnej poprawy po wymianie odm a silnik byl zalany wlasnie w ich miejscu.
Poza tym auto wyraźnie straciło moc.
Prosze o jakies wskazowki bo w sobote jestem umowiony do mechanika i wolalbym poznac wasza opinie na ten temat zanim wymieni mi pol silnika:) pozdrawiam :-D
[D2 95 4.2PB/LPG ] Dymi, nie pali na 4 i 8 cylindrze
[D2 95 4.2PB/LPG ] Dymi, nie pali na 4 i 8 cylindrze
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 08:24 przez el'davido, łącznie zmieniany 4 razy.
brak zapłonu nie powinien mieć nic wspólnego z zalanym silnikiem, silnik może być ulany choćby z uszczelki z pod pokrywy zaworów. świece, cewki to już zrobiłeś, o 4.2 był nie tak dawno nawet post, ze właśnie moduły powiedziały dziękuję, więc skoro reszta cylindrów pracuje to nie ma co czekać tylko brać się za etap 3
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
a c zy przy wymianie swiec nierbylo czasem oleju w swiecach...? tzn w tej komorze...? bo jesli byl i dalej tam cieknie to na 100% to jest twoj problem!!! i nic ci niepomoze przekladanie cewek czy modolow i niejezdzij na takiej awarii bo zaraz katalizatory stopisz i wtedy bedziesz mial problem! niewspominajac ze czesc gazoliny idzie w olej co za tym idzie staje sie rzadki jak woda...