![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sonda Lambda
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Giwera, pomiar metodą zatankuj do pełna i wyzeruj licznik jest jak najbardziej wskazany i miarodajny, aczkolwiek, przy dobrze ustawionych i dobranych gratach LPG, fis będzie pokazywał tyle samo zużycia benzyny, gdyż czyta z sondy, jeżeli u ciebie podczas jazdy na LPG spalanie na fisie masz dużo mniejsze to oznacza tylko i wyłącznie to, że masz za bogato i LPG śmiga w błoto.
Giwera, pomiar metodą zatankuj do pełna i wyzeruj licznik jest jak najbardziej wskazany i miarodajny, aczkolwiek, przy dobrze ustawionych i dobranych gratach LPG, fis będzie pokazywał tyle samo zużycia benzyny, gdyż czyta z sondy, jeżeli u ciebie podczas jazdy na LPG spalanie na fisie masz dużo mniejsze to oznacza tylko i wyłącznie to, że masz za bogato i LPG śmiga w błoto.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Podpinałem dzisiaj KTS'a boscha do autka i wyskoczył błąd z sondy lambda 1. Sprawdziłem wartości rzeczywiste no i faktycznie sonda stoi pokazuje cały czas napięcie 0,47V. Teraz pytanie? która to pierwsza? :-D jakie dojście do odkręcania? bo niemiałem jeszcze dojścia do kanału żeby obejrzeć to od dołu. Czy w silniku (ABZ) są 2 takie same sondy (te same numery) i jakie ewentualnie podpasują jakieso inne np. czy z wersji po lifcie też pasują__ dzieki i pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Przemek dojście do sond jest w miarę ok. Da radę wymienić je samemu na parkingu. Wymieniałem u siebie. Nie polecam zamienników, tylko oryginały Boscha, na zamiennikach będziesz miał problem z podgrzewaniem sond. Przerabiałem to u siebie. Jeżeli chodzi o wymianę to od strony filtra powietrza demontujesz graty (obudowę, filtr powietrza i podstawę filtra powietrza), ukazuje ci się sonda, musisz tak założyć płaski klucz, aby ustawił się na prześwicie koła prawego, wtedy bierzesz przedłużkę i czujnik elektroniczny(młotek) do pierwszego uderzenia, jak puści to potem już samym kluczem idzie, z drugiej strony dojście nieco gorsze, musisz włożyć ręce na wysokości wejścia wody do nagrzewnicy kabiny, z tym może być ciężko, naprawdę mało miejsca, ale sposób ten sam, ustawiasz klucz na sondzie, pierwsze uderzenie w przedłużkę poprzez koło lewe, jak sonda ruszy to dalej ręcznie. potem dokręcanie, na początku problem z precyzyjnym trafieniem sondy w dziurkę, niestety nie ma włosów
, jak już po wielu podejściach włożysz i zagwintujesz to po temacie. Przy wkręcaniu najbardziej przeszkadza kabel czterożyłowy i brak możliwości wykonania pełnego obrotu w celu złapania gwintu. Na koniec znowu klucz w prześwicie koła, przedłużka i czujnik elektroniczny :roll: , lekkie uderzenie i sonda dociągnięta. Niestety nie wiem która jest pierwsza a która druga, polecam wymianę dwóch od razu, gdyż rocznik 95 to tak może być już kres żywota sondy. Dodatkowo przy takim roczniku dochodzi możliwość zanieczyszczenia i zapchania kanałów dolotowych w sondzie,więc dla własnego spokoju polecam wymianę dwóch od razu. Czasowo to około 2-3 godzinki spokojnej pracy.
[ Dodano: 2010-03-23, 21:47 ]
Zapomniałem, obie sondy są identyczne, mogą różnić się długością kabelka do kostki, jak będziesz kupował kup dwie z dłuższym kabelkiem około 40-60 cm.
[ Dodano: 2010-03-23, 21:58 ]
Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy.
Przemek dojście do sond jest w miarę ok. Da radę wymienić je samemu na parkingu. Wymieniałem u siebie. Nie polecam zamienników, tylko oryginały Boscha, na zamiennikach będziesz miał problem z podgrzewaniem sond. Przerabiałem to u siebie. Jeżeli chodzi o wymianę to od strony filtra powietrza demontujesz graty (obudowę, filtr powietrza i podstawę filtra powietrza), ukazuje ci się sonda, musisz tak założyć płaski klucz, aby ustawił się na prześwicie koła prawego, wtedy bierzesz przedłużkę i czujnik elektroniczny(młotek) do pierwszego uderzenia, jak puści to potem już samym kluczem idzie, z drugiej strony dojście nieco gorsze, musisz włożyć ręce na wysokości wejścia wody do nagrzewnicy kabiny, z tym może być ciężko, naprawdę mało miejsca, ale sposób ten sam, ustawiasz klucz na sondzie, pierwsze uderzenie w przedłużkę poprzez koło lewe, jak sonda ruszy to dalej ręcznie. potem dokręcanie, na początku problem z precyzyjnym trafieniem sondy w dziurkę, niestety nie ma włosów
[ Dodano: 2010-03-23, 21:47 ]
Zapomniałem, obie sondy są identyczne, mogą różnić się długością kabelka do kostki, jak będziesz kupował kup dwie z dłuższym kabelkiem około 40-60 cm.
[ Dodano: 2010-03-23, 21:58 ]
Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
BANK1 to rzad cylindrow/glowica po stronie pasazera, sonda 1 to przed katem,wtyczka na scianie grodziowej, sonda 2 to za katem, dostep od spodu auta,wtyczka pod dywanikiem w kabinie.
BANK2 to strona kierowcy, analogicznie do drugiej strony.
mialem ta przyjemnosc :evil: wymieniac wszystkie 4 sondy, drugie to pikus, pierwsza po stronie pasazera troche trudniej,
a ta od kierowcy to masakra...
ogolnie montowalem uniwersalne Boscha po okolo 350zl, takie bez wtyczki orginalnej, tylko lacznik do kabli. i chulaja juz od kilku tys km, i nie ma bledow.
mialem tez przygode z urzywkami, ale po 2 dniach odmowily wspolpracy.
*ja mam polifta 2001 AUW, bo sa tez wersje wczesniejsze, gdzie sa tylko 2 sondy podobno.
BANK2 to strona kierowcy, analogicznie do drugiej strony.
mialem ta przyjemnosc :evil: wymieniac wszystkie 4 sondy, drugie to pikus, pierwsza po stronie pasazera troche trudniej,
a ta od kierowcy to masakra...
ogolnie montowalem uniwersalne Boscha po okolo 350zl, takie bez wtyczki orginalnej, tylko lacznik do kabli. i chulaja juz od kilku tys km, i nie ma bledow.
mialem tez przygode z urzywkami, ale po 2 dniach odmowily wspolpracy.
*ja mam polifta 2001 AUW, bo sa tez wersje wczesniejsze, gdzie sa tylko 2 sondy podobno.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Witam jakie powinny być prawidłowe wartości sond ??przemoR888 pisze:Podpinałem dzisiaj KTS'a boscha do autka i wyskoczył błąd z sondy lambda 1. Sprawdziłem wartości rzeczywiste no i faktycznie sonda stoi pokazuje cały czas napięcie 0,47V. Teraz pytanie? która to pierwsza? :-D jakie dojście do odkręcania? bo niemiałem jeszcze dojścia do kanału żeby obejrzeć to od dołu. Czy w silniku (ABZ) są 2 takie same sondy (te same numery) i jakie ewentualnie podpasują jakieso inne np. czy z wersji po lifcie też pasują__ dzieki i pozdrawiam
na vagu które bloki??
Pozdrawiam
podepne sie pod temat,moja a8 4.2 z 96 r coś ostatnio ciężko pali z zimnego na vagu pokazuje błędy cylindrów od 1 do 4 plus do tego duże spalanie gazu jak i benzyny.CZy na kanale 11 w bloku 3 i 4 sa odpowiednio sonda od pasażera i od kierowcy???Jedna cały czas sztywno jest na 0,47 v druga na vag scope oscyluje.Czy wymiana sondy rozwiąże problem??Dlaczego nie wywala błędu o jej niesprawności???Oraz jaki numer ma moja sonda
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Sprawa trochę sie wyjaśniła.Gazownik cos słabo polutował przewód sygnałowy od sondy po zlutowaniu sonda daje sygnal na kompa,spalanie sie zmniejszyło,ale problem odpalania zimnego silnika został. Zauważyłem ze jak kopiłem samochód miał on 1,3 baku i jak byl zimny to troszkę pozn zaskakiwał i jakby dławił sie przez moment teraz jest rezerwa i dluzej kreci oraz tez sie dlawi.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
a spróbuj go odpalić bezpośrednio na gazie jak jest zimny . Problem może leżeć na ciśnieniu paliwa na listwie (regulator ciśnienia paliwa ) .
[ Dodano: 2013-09-10, 13:20 ]
Znajduje się on na listwie wtryskowej , stojąc przed maską po lewej stronie , podłączony jest do niego wężyk z podciśnieniem . Odpal auto na 2 min i zgaś , wypnij ten wężyk i sprawdź czy nie leci z regulatora paliwko ( może się tylko sączyć nie musi lecieć ciurkiem i już wiadomo gdzie ucieka ciśnienie)
[ Dodano: 2013-09-10, 13:20 ]
Znajduje się on na listwie wtryskowej , stojąc przed maską po lewej stronie , podłączony jest do niego wężyk z podciśnieniem . Odpal auto na 2 min i zgaś , wypnij ten wężyk i sprawdź czy nie leci z regulatora paliwko ( może się tylko sączyć nie musi lecieć ciurkiem i już wiadomo gdzie ucieka ciśnienie)