Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Spadek osiągów

Dymian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 337
Rejestracja: 21 mar 2011, 11:24
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dymian » 12 cze 2015, 17:24

preston81 pisze:kiedy kupiles to auto i gdzie ??
od mucholejkolatora z LU

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 cze 2015, 21:43

i taka padaka ? juz doszedles co jest nie tak ??
bądź sobą, wariatów też lubią

ernesto

Post autor: ernesto » 13 cze 2015, 09:39

Tam nie wiadomo co jest porobione.
Myślałem że modyfikacje były delikatne. Ale ingerowanie w mechanikę to już jest wyższa szkoła jazdy.
Mucholejkolator pisze: Silnik od ponad 2 tygodni złożony :-D
Trochę to trwało, były perypetia ale udało się.

Zakres przeróbki:

-kompletne głowice od AKH.
- wygładzenie kanałów ssących i wydechowych, zaokrąglenie rantów w komorach spalania;
- korekta kanałów wydechowych względem kolektorów i wzajemne ustawienie.
- kolektor ssący z przepustnicą od AHC plus korekta niedoróbek odlewniczych w kanałach
- sterownik silnika, przepływka, wtyskiwacze od AHC
(...)
Czujnik przepływomierza w ABZ i AHC/AKH ma inny numer. Jednak po przekładce nie czuć żadnego spadku osiągów.

Podobnia kwestia tyczy się wtryskiwaczy benzynowych. Na ECU z AHC i wtryskiwaczami od ABZ silnik pracuje tak samo. Różnica wyszła by pewnie na hamowni. Natomiast po założeniu komputera od ABZ pod silnik z głowicami od AHC/AKH zupełnie to nie chce działać prawidłowo :-> Silnik się dławi, ciężko wkręca się na obroty.
(...)
Chciałbym sprostować spostrzeżenia po przeróbce silnika ABZ na AHC bez wymiany tłoków o wyższej kompresji.

- różnica w mocy praktycznie niezauważalna (nie zmierzone na hamowni)
- zdecydowanie większe spalanie, na pewno nie mniej niż 15 %
- zbyt bogata mieszanka - smród niedopalonych spalin zarówno na benzynie jaki i LPG.

Na pewno zabrakło zestrojenia ECU pod te konkretne przeróbki ale i tak uważam, że bez zmiany tłoków przedsięwzięcie to nie ma sensu :) Oczywiście po kilku miesiącach w silniku zostały z powrotem założone wałki ssące od ABZ

(...) ECU było z S8, na ECU od ABZ silnik z wałkami ssącymi od S8 (głowicami AHC) chodzi jak JAWA 350 z rozstrojonymi przerwami na przerywaczach i zatkaną dyszą główną ;)
Osobiście wyrzucił bym wszystko bo tak naprawdę te wszelkiego rodzaje modyfikacje nie poprawiły osiągów tylko pogorszyło. Szkoda zabawy i dłubania. Chce się mieć S8 to trzeba kupić S8.
Ten silnik nadaje się tylko na stolik. Historia kołem się toczy.
Trzeba auto wrócić do oryginału niestety.

Kosmy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kosmy » 13 cze 2015, 19:02

Właśnie jadę po furę. Jak przyjadę po testach to opiszę co było robione a trochę tego było ...

ernesto

Post autor: ernesto » 13 cze 2015, 19:14

Daj znać co i jak. Czekamy z niecierpliwością. Mam nadzieje że po zabiegach fura odżyje.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 13 cze 2015, 20:30

Dymian pisze: od mucholejkolatora z LU
Z tego co pamiętam to się cenił mega za przedlifta. Super fura od super klubowicza <bezradny> Spaprali robotę i puścił dalej, brawo misiu. Niech się gość wypowie...

adrian949

Post autor: adrian949 » 13 cze 2015, 22:05

Ja tam mam wrzuconą przepływomierz od S8 Głowice od S8 wtryski od S8 i silnik chodzi zajeb...... Tylko tyle że ja mam manula. A i spalanie mam wgraniach 14-17 litrów LPG

Kosmy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kosmy » 13 cze 2015, 23:18

Co było robione:
1. Kolektor ssący zatarty - opiłki wraz z olejem. Rewitalizacja i wymiana uszczelek.
2. Ustawienie rozrządu - teraz jest po 14 bar na cylinder (13,7-14,2 taki zakres)
3. Lewe powietrze pochodziło od przewodu akumulatora podcisnienia - nie podpięty, urwany kruciec
Plusy naprawy:
1. Na przepływomierzu jest 228g/s
2. Silnik nie telepie, równo pracuje
3. Skrzynia biegów zmienia płynniej biegi, nie zacina się przy 2 tys. obrotów <muzyka>
4. Przyspieszenie się poprawiło 7,87s zamiast 8,34-8,5s i kultura pracy silnika na wysokich obrotach. Teraz szatan :)
5. Reakcja na wciśniecie pedału gazu się poprawiła.

Z czystym sumieniem mogę polecić Marka (marekp750) jako fachowca do którego śmiało można oddać nasze autka bez obawy o spier.... roboty :) W końcu mam fachurę dzięki któremu komfort życia wzrasta o połowę :)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 cze 2015, 00:36

to ładnie namieszane było bedziesz dalej dzialac czy odpuszczasz?
bądź sobą, wariatów też lubią

Kosmy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kosmy » 14 cze 2015, 00:59

Pytanie co dalej ?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 cze 2015, 01:09

nie mam pojecia domniemam ze nie jestes do konca zadowolony ....
zostaw to jak jest i ciesz sie jazdą walic te 2-3 sek , btw ile za to dales ? i ile kosztowala cie juz ten rodzynek ? pamietam cena byla sroga jak za przedlifta a auto preznetowało się WIZUALNIE spoko

szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy??
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 cze 2015, 06:27

była awaria forum <bezradny>
to znaczy jaki masz czas teraz ?

ernesto

Post autor: ernesto » 14 cze 2015, 07:30

preston81 pisze:szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy??
Nie mogą kasować.
pepi pisze:była awaria forum
Ale podczas awarii forum zostało utracone tylko kilka tematów które były założone w połowie maja tego roku.
Kosmy miał wcześniej pierwszą setkę gdzieś w granicach 10 sek teraz zeszło do 7 z groszami więc jest spora poprawa.

Kosmy, Dobrze że udało Ci się ogarnąć furę ;) <brawo> <brawo> grunt to się nie poddawać

Gość

Post autor: Gość » 14 cze 2015, 10:21

7 do setki to w zupełności zadowalający wynik.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 cze 2015, 10:29

Kosmy będziesz na zlocie ??
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl