od mucholejkolatora z LUpreston81 pisze:kiedy kupiles to auto i gdzie ??
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Spadek osiągów
Tam nie wiadomo co jest porobione.
Myślałem że modyfikacje były delikatne. Ale ingerowanie w mechanikę to już jest wyższa szkoła jazdy.
Ten silnik nadaje się tylko na stolik. Historia kołem się toczy.
Trzeba auto wrócić do oryginału niestety.
Myślałem że modyfikacje były delikatne. Ale ingerowanie w mechanikę to już jest wyższa szkoła jazdy.
Osobiście wyrzucił bym wszystko bo tak naprawdę te wszelkiego rodzaje modyfikacje nie poprawiły osiągów tylko pogorszyło. Szkoda zabawy i dłubania. Chce się mieć S8 to trzeba kupić S8.Mucholejkolator pisze: Silnik od ponad 2 tygodni złożony :-D
Trochę to trwało, były perypetia ale udało się.
Zakres przeróbki:
-kompletne głowice od AKH.
- wygładzenie kanałów ssących i wydechowych, zaokrąglenie rantów w komorach spalania;
- korekta kanałów wydechowych względem kolektorów i wzajemne ustawienie.
- kolektor ssący z przepustnicą od AHC plus korekta niedoróbek odlewniczych w kanałach
- sterownik silnika, przepływka, wtyskiwacze od AHC
(...)
Czujnik przepływomierza w ABZ i AHC/AKH ma inny numer. Jednak po przekładce nie czuć żadnego spadku osiągów.
Podobnia kwestia tyczy się wtryskiwaczy benzynowych. Na ECU z AHC i wtryskiwaczami od ABZ silnik pracuje tak samo. Różnica wyszła by pewnie na hamowni. Natomiast po założeniu komputera od ABZ pod silnik z głowicami od AHC/AKH zupełnie to nie chce działać prawidłowo :-> Silnik się dławi, ciężko wkręca się na obroty.
(...)
Chciałbym sprostować spostrzeżenia po przeróbce silnika ABZ na AHC bez wymiany tłoków o wyższej kompresji.
- różnica w mocy praktycznie niezauważalna (nie zmierzone na hamowni)
- zdecydowanie większe spalanie, na pewno nie mniej niż 15 %
- zbyt bogata mieszanka - smród niedopalonych spalin zarówno na benzynie jaki i LPG.
Na pewno zabrakło zestrojenia ECU pod te konkretne przeróbki ale i tak uważam, że bez zmiany tłoków przedsięwzięcie to nie ma sensuOczywiście po kilku miesiącach w silniku zostały z powrotem założone wałki ssące od ABZ
(...) ECU było z S8, na ECU od ABZ silnik z wałkami ssącymi od S8 (głowicami AHC) chodzi jak JAWA 350 z rozstrojonymi przerwami na przerywaczach i zatkaną dyszą główną
Ten silnik nadaje się tylko na stolik. Historia kołem się toczy.
Trzeba auto wrócić do oryginału niestety.
Co było robione:
1. Kolektor ssący zatarty - opiłki wraz z olejem. Rewitalizacja i wymiana uszczelek.
2. Ustawienie rozrządu - teraz jest po 14 bar na cylinder (13,7-14,2 taki zakres)
3. Lewe powietrze pochodziło od przewodu akumulatora podcisnienia - nie podpięty, urwany kruciec
Plusy naprawy:
1. Na przepływomierzu jest 228g/s
2. Silnik nie telepie, równo pracuje
3. Skrzynia biegów zmienia płynniej biegi, nie zacina się przy 2 tys. obrotów
4. Przyspieszenie się poprawiło 7,87s zamiast 8,34-8,5s i kultura pracy silnika na wysokich obrotach. Teraz szatan
5. Reakcja na wciśniecie pedału gazu się poprawiła.
Z czystym sumieniem mogę polecić Marka (marekp750) jako fachowca do którego śmiało można oddać nasze autka bez obawy o spier.... roboty
W końcu mam fachurę dzięki któremu komfort życia wzrasta o połowę 
1. Kolektor ssący zatarty - opiłki wraz z olejem. Rewitalizacja i wymiana uszczelek.
2. Ustawienie rozrządu - teraz jest po 14 bar na cylinder (13,7-14,2 taki zakres)
3. Lewe powietrze pochodziło od przewodu akumulatora podcisnienia - nie podpięty, urwany kruciec
Plusy naprawy:
1. Na przepływomierzu jest 228g/s
2. Silnik nie telepie, równo pracuje
3. Skrzynia biegów zmienia płynniej biegi, nie zacina się przy 2 tys. obrotów

4. Przyspieszenie się poprawiło 7,87s zamiast 8,34-8,5s i kultura pracy silnika na wysokich obrotach. Teraz szatan

5. Reakcja na wciśniecie pedału gazu się poprawiła.
Z czystym sumieniem mogę polecić Marka (marekp750) jako fachowca do którego śmiało można oddać nasze autka bez obawy o spier.... roboty


nie mam pojecia domniemam ze nie jestes do konca zadowolony ....
zostaw to jak jest i ciesz sie jazdą walic te 2-3 sek , btw ile za to dales ? i ile kosztowala cie juz ten rodzynek ? pamietam cena byla sroga jak za przedlifta a auto preznetowało się WIZUALNIE spoko
szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy??
zostaw to jak jest i ciesz sie jazdą walic te 2-3 sek , btw ile za to dales ? i ile kosztowala cie juz ten rodzynek ? pamietam cena byla sroga jak za przedlifta a auto preznetowało się WIZUALNIE spoko
szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy??
bądź sobą, wariatów też lubią
Nie mogą kasować.preston81 pisze:szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy??
Ale podczas awarii forum zostało utracone tylko kilka tematów które były założone w połowie maja tego roku.pepi pisze:była awaria forum
Kosmy miał wcześniej pierwszą setkę gdzieś w granicach 10 sek teraz zeszło do 7 z groszami więc jest spora poprawa.
Kosmy, Dobrze że udało Ci się ogarnąć furę


