![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Zgasł i problem z odpaleniem
[D2 96 4.2PB/LPG ] Zgasł i problem z odpaleniem
Witam, dawno nie miałem kłopotów ze swoją A8 aż tu nagle podczas jazdy zgasł - migła kontrolka chyba oleju i tyle.. postałem z 10 min. Olej jest oczywista, kręcąc raz po raz , w końcu chwycił.. przejachałem z 1km i zaś to samo. Jak znów zapalił zaś przejechałem ok. 1km i pod domem zaś nie mogłem odpalić.. potem udało się na chwilę ale na niskich nie chce chodzić i gaśnie, chodzi jakby palił na połowę garów - pyrka jak traktor.
Z błędów jakie były i jakie się powtórzyły wcześniej to jedynie:
- 17978 Modół sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
- 16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
- no i wcześniej wypadanie zapłonów, ale ten zniknął po pierwszym skasowaniu.
Już parę dosłownie razy wcześniej miałem jakieś objawy że nistąd-nizowąd wpadał w jakąś nierówną pracę - wypadanie zapłonów, miganie CAT ale po ponownym odpaleniu zazwyczaj było OK. Moduły mocy były wymieniane jakiś czas temu na jakieś niemieckie.
ale teraz po skasowaniu nic nie ma..
jak wchodzę w bloki danych - to obroty silnika pokazuje 0-80-85 podczas kręcenia ale nie chce zapalić - więc chyba zczytuje te obroty??
Brak mi pomysłów, bezpieczniki przeleciałem jak była pogoda i raczej są OK..
Janusz
Z błędów jakie były i jakie się powtórzyły wcześniej to jedynie:
- 17978 Modół sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
- 16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
- no i wcześniej wypadanie zapłonów, ale ten zniknął po pierwszym skasowaniu.
Już parę dosłownie razy wcześniej miałem jakieś objawy że nistąd-nizowąd wpadał w jakąś nierówną pracę - wypadanie zapłonów, miganie CAT ale po ponownym odpaleniu zazwyczaj było OK. Moduły mocy były wymieniane jakiś czas temu na jakieś niemieckie.
ale teraz po skasowaniu nic nie ma..
jak wchodzę w bloki danych - to obroty silnika pokazuje 0-80-85 podczas kręcenia ale nie chce zapalić - więc chyba zczytuje te obroty??
Brak mi pomysłów, bezpieczniki przeleciałem jak była pogoda i raczej są OK..
Janusz
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 09:33 przez jaano, łącznie zmieniany 1 raz.
prawdopodobnie to ten czujnik bedzie przyczyną,ale
kiedy robiłeś coś przy rozrzadzie?
czujnik polozenia wału znajduje sie na skrzyni,w ABZ wyjmuje go od góry
wchodze na silnik :-D i wkładam łapke tam gdzie weze od nagrzewnicy w grodz wchodza,nad czujnikiem jest taka blaszka osłaniajaca go od wydechu,która trochę utrudnia robote :-x ,przykrecany jest jedna srubą na kluczyk 10mm , albo ampul 5-6mm
kiedy robiłeś coś przy rozrzadzie?
czujnik polozenia wału znajduje sie na skrzyni,w ABZ wyjmuje go od góry
wchodze na silnik :-D i wkładam łapke tam gdzie weze od nagrzewnicy w grodz wchodza,nad czujnikiem jest taka blaszka osłaniajaca go od wydechu,która trochę utrudnia robote :-x ,przykrecany jest jedna srubą na kluczyk 10mm , albo ampul 5-6mm
Rozrząd już dość dawno był robiony - jakieś 30tys.km temu. a może mieć jakiś wpływ? do tej pory auto jeździło bez problemów. poza kilkoma małymi czkawkami
kurde jak tam gdzie węże to będe miał mały problem, bo jest tam gęstwina rur grzewczych do silnika i LPG.. więc nawet nie wiele widać.. i nie ma gdzie ręki wsadzić - chyba bez małego demontażu się nie obejdzie - do tej pory szukałem tego czujnika po stronie pasażera..
))
kurde jak tam gdzie węże to będe miał mały problem, bo jest tam gęstwina rur grzewczych do silnika i LPG.. więc nawet nie wiele widać.. i nie ma gdzie ręki wsadzić - chyba bez małego demontażu się nie obejdzie - do tej pory szukałem tego czujnika po stronie pasażera..

Największy problem że auto stoi na podjeździe.. ędę chyba musiał go jakoś podnieść.
nie wiem czy dobrze kapuje ale wydaje mi się że jest osobno czujnika Halla - nadajnik (u góry zaraz koło wtyczki od sondy Lambda) i osobno czujnik położenia wału gdzieś poniżej - bo jak dotąd nie moge go zlokalizować
nie wiem czy dobrze kapuje ale wydaje mi się że jest osobno czujnika Halla - nadajnik (u góry zaraz koło wtyczki od sondy Lambda) i osobno czujnik położenia wału gdzieś poniżej - bo jak dotąd nie moge go zlokalizować
Popieram , miałem ten sam problem w innym samochodzie , jak ostygł to normalnie chodzi , a jak się zagrzeje to zdycha .zanjac pisze:czujnik położenia wału inaczej czujnik halla
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Paliwa może nie mam za dużo ale pompa chodzi i leje jak odkręcę dopływ..kiedyś przerabiałem temat pompy (a raczej przeciekającego kosza) - nawet instrukcje jej odkręcania wrzucałem tu..
podejżewam jakby to była pompa to bym wcale nie zapalił i nie dojechał do domu i parę razy jak zapalił na początku to bym nie przegazował mocno...choć tak na bierząco to faktycznie objawy są podobne jak zapali to chodzi jakby nie mógł..nie może wejść na obroty teraz..
dorwałem sie do tego czyjnika w końcu po godzinie leżenia na aucie i notorycznym spadaniu klucza..
a tak przy okazji po ponad 6sek. kręceniu rozrusznikiem wywaliło błąd
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
ale to mogło być spowodowane słabnącym już akumulatorem, jak doczytałem na necie
i po skasowaniu i kolejnym kręceniu jest:
16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
czyli teraz go na stałe nie widzi - czyli właściwie
jeszcze może go przeczyszcze i sprobuje załżyć ponownie??
i jeszcze jedno - na pompe/kosz nie miało by wpływu jak chodził na LPG to zgasł - tak chodziłby dalej
Tak przy okazji jak sprawdzić ten czujnik?
podejżewam jakby to była pompa to bym wcale nie zapalił i nie dojechał do domu i parę razy jak zapalił na początku to bym nie przegazował mocno...choć tak na bierząco to faktycznie objawy są podobne jak zapali to chodzi jakby nie mógł..nie może wejść na obroty teraz..
dorwałem sie do tego czyjnika w końcu po godzinie leżenia na aucie i notorycznym spadaniu klucza..
a tak przy okazji po ponad 6sek. kręceniu rozrusznikiem wywaliło błąd
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
ale to mogło być spowodowane słabnącym już akumulatorem, jak doczytałem na necie
i po skasowaniu i kolejnym kręceniu jest:
16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
czyli teraz go na stałe nie widzi - czyli właściwie
jeszcze może go przeczyszcze i sprobuje załżyć ponownie??
i jeszcze jedno - na pompe/kosz nie miało by wpływu jak chodził na LPG to zgasł - tak chodziłby dalej
Tak przy okazji jak sprawdzić ten czujnik?
Ty masz 98r i pewnie skrzynie 5hp24 w tym przypadku rzeczywiscie lepszy dostep do tego czujnika jest od dołu :mrgreen:Gabriel pisze:A z kanału próbowałeś ? Miałem nie tak dawno problem z tym czujnikiem, a raczej z wtyczką, która się stopiła. W każdym razie pomógł mi kolega, a jak mi pokazywał całą operację, to z kanału i było ładnie widać co i gdzie.
ale przy 4hp24 lepiej jest od góry go atakowac
janno
mozesz pomierzyc opornosci pomiedzy pinami i porównac do danych jakie powinien miec albo do sprawnego czujnika
Dzięki sprobuje jutro jak tylko zdobędę miernik bo mój gdzieś krąży poznajomych..
mam nadzieję że to będzie rozwiązanie..
[ Dodano: 2011-07-27, 11:44 ]
Pomierzyłem i mam 898 Ohm .. na sąsiednich nic nie wykazuje.. więc może jest OK? można go jeszcze jakoś sprawdzić?
[ Dodano: 2011-07-27, 19:55 ]
przeczyściłem założyłem i.. brak błędów.. nadal nie pali,
sprawdzałem przewody paliowe - jak przekręce kluczyk to leci, jak kręce dalej to nie leci
jaki powinien być strumień paliwa?
kręciłem do 10sek.
jak nie ma błędów to też może wskazywać na ten czujnik??
[ Dodano: 2011-07-28, 19:47 ]
kurde, w jednym sklepie powiedzieli mi chyba 180zl za czujnik + ok.170 za adapter bo inna wtyczka jest w nowszych wersjach tego czujnika... kurde teraz to musze juz być raczej pewny że to napewno ten czujnik.. a brak błędów nie wskazuje na nic..
zastanawiam się jeszcze nad modułami mocy..
znajomy mówił mi że mogł rozrząd przeskoczyć - ale sprawdzałem i nie ma rzadnych uzów, wszystko ładnie ponapinane, pasek czysty i niezniszczony wcale..
jak to jeszcze sprawdzić, ma koś jakiś pomysł jeszcze?
[ Dodano: 2011-07-29, 20:58 ]
jak jeszcze sprawdzic dzialanie tego czujnika??? ma ktoś jakiś pomysł? oporność ma dobra.. może jakos podczas krecenia rozrusznikiem?
[ Dodano: 2011-07-30, 17:15 ]
chyba jednak pompa poliwowa...
bo pluje tylko troche i powietrza jest duzo w listwie..
tylko zastanawiam sie czemu silnik zgasl 2x na gazie..
mam nadzieję że to będzie rozwiązanie..
[ Dodano: 2011-07-27, 11:44 ]
Pomierzyłem i mam 898 Ohm .. na sąsiednich nic nie wykazuje.. więc może jest OK? można go jeszcze jakoś sprawdzić?
[ Dodano: 2011-07-27, 19:55 ]
przeczyściłem założyłem i.. brak błędów.. nadal nie pali,
sprawdzałem przewody paliowe - jak przekręce kluczyk to leci, jak kręce dalej to nie leci
jaki powinien być strumień paliwa?
kręciłem do 10sek.
jak nie ma błędów to też może wskazywać na ten czujnik??
[ Dodano: 2011-07-28, 19:47 ]
kurde, w jednym sklepie powiedzieli mi chyba 180zl za czujnik + ok.170 za adapter bo inna wtyczka jest w nowszych wersjach tego czujnika... kurde teraz to musze juz być raczej pewny że to napewno ten czujnik.. a brak błędów nie wskazuje na nic..
zastanawiam się jeszcze nad modułami mocy..
znajomy mówił mi że mogł rozrząd przeskoczyć - ale sprawdzałem i nie ma rzadnych uzów, wszystko ładnie ponapinane, pasek czysty i niezniszczony wcale..
jak to jeszcze sprawdzić, ma koś jakiś pomysł jeszcze?
[ Dodano: 2011-07-29, 20:58 ]
jak jeszcze sprawdzic dzialanie tego czujnika??? ma ktoś jakiś pomysł? oporność ma dobra.. może jakos podczas krecenia rozrusznikiem?
[ Dodano: 2011-07-30, 17:15 ]
chyba jednak pompa poliwowa...
bo pluje tylko troche i powietrza jest duzo w listwie..
tylko zastanawiam sie czemu silnik zgasl 2x na gazie..