części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB ] Odcina zapłon przy 2/1.6 tys obrotów.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

[D2 96 4.2PB ] Odcina zapłon przy 2/1.6 tys obrotów.

Post autor: gtfan » 10 gru 2010, 14:57

Witam
Mam problem jak w tytule tematu. Po odpaleniu silnik nie chce się kręcić powyżej 2tyś obrotów na postoju i powyżej 1.6tyś w trakcie jazdy. Efekt jest taki, jakby odcinało zapłon. Przyspieszenie wtedy jest marne, wieki zajmuje osiągnięcie 100km/h. Co ciekawe, po przejechaniu ok. 5km coś się jakby nagle odblokowuje i silnik zaczyna kręcić się do czerwonego pola i osiągnięcie 200km/h nie jest problemem. Powtarza się to po każdym zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu. Nie ma znaczenia temperatura silnika. Wartości z przepływomierza tylko tylko nieznacznie różnią się od wartości wzorcowych z elsy.

Vag pokazuje tylko błąd (po kasowaniu zawsze wraca) zarówno w ECU silnika jak i skrzyni:
00545 - Engine-Transmission Electrical Connection
31-00 - Open or Short to Ground
Wiązka sprawdzona, między sterownikiem silnika a sterownikiem skrzyni biegów wszystkie 4 kable przewodzą.

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Uszkodzone ECU? Jeśli tak, to po wymianie trzeba będzie pewnie zakodować sterownik do immo. Vag Tacho albo Vag Commander K+Can z allegro poradzą sobie z odczytaniem pinu z licznika?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 09:03 przez gtfan, łącznie zmieniany 2 razy.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 10 gru 2010, 15:39

tu masz podobny temat,zawsze możesz przeczytać http://www.autojozefow.pl/forum/viewtop ... 286&p=6434

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 gru 2010, 20:07

Dzięki kolego, czytałem już tamten temat wcześniej. U mnie skrzynia chodzi dobrze. Zmienia biegi, nie szarpie, tiptronic działa.

dziq111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2009, 06:44
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 13 gru 2010, 10:14

na poczatek fajki i swiece. do sprawdzenia rowniesz czujnik temp cieczy.
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 14 gru 2010, 22:50

błędy nie biorą sie z nikad - w koncu jest dosc duzo czujnikow wszelkiej masci..
jesli zakazdym rzem jest problem z komunikacja miedzy transmisja a silnikiem to pewnie w tym jednak jest problem.. odkrecales skrzynke na podszybiu? moze zasniedzial jakis konektor, wilgoc..??
z tymi autami jest ten problem ze nie kazdy umie je przeserwisowac.. nawet ASO
wiec albo pozostaje szukac po internecie wg bledu albo jakas dobra stacja..
polecam anglojezyczne (amerykanskie i autralijskie np. ) strony i fora - oni tez dlubia w autkach :D w garazu wbrew pozorom
Obrazek

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 15 gru 2010, 17:50

proponuje sprawdzić czujnik położenia wału. w omedze mialem podobny objaw krecila sie do 3 tys obrotów po czym przerywala i miala odciecie zaplonu . ale nie mowie ze to na 100% to :)
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 gru 2010, 02:13

dziq111 pisze:na poczatek fajki i swiece. do sprawdzenia rowniesz czujnik temp cieczy.
Świece były wymieniane. Vag na kanałach 19 i 20 w silniku nie pokazuje wypadania zapłonów, więc cewki też raczej są ok.

jaano pisze:odkrecales skrzynke na podszybiu? moze zasniedzial jakis konektor, wilgoc..??
Tak, wiązka w skrzynce na podszybiu była sprawdzana i jest ok.

jaano pisze:z tymi autami jest ten problem ze nie kazdy umie je przeserwisowac.. nawet ASO
wiec albo pozostaje szukac po internecie wg bledu albo jakas dobra stacja..
polecam anglojezyczne (amerykanskie i autralijskie np. ) strony i fora - oni tez dlubia w autkach :D w garazu wbrew pozorom
Dlatego właśnie naprawiam auto sam ;)

Klimass1 pisze:proponuje sprawdzić czujnik położenia wału. w omedze mialem podobny objaw krecila sie do 3 tys obrotów po czym przerywala i miala odciecie zaplonu . ale nie mowie ze to na 100% to :)
Postaram się sprawdzić.



Rozkręciłem komputer silnika. W jednym miejscu, na laminacie od spodu, widać ślady spalenizny (element spalony jest pod złączem do wiązki i bez wylutowania złącza nie ma do niego dostępu), tak więc winnym jest raczej komputer. Ze względu na na zbliżające się święta i wydatki z tym związane, A8 na nowy komputer będzie musiało poczekać do nowego roku ;/ Tak więc ze wszelkimi nowinami odezwę się pewnie dopiero w styczniu. Dziękuję wszystkim za sugestie :)


edit 30.12.2010
Audi naprawione. Winnym był komputer silnika. Po wymianie i zaadaptowaniu go do immobilizera auto jeździ jak trzeba. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl