części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Nie wkręca na obroty, kopci, brak mocy

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

[D2 98 4.2PB/LPG ] Nie wkręca na obroty, kopci, brak mocy

Post autor: k0mar » 06 lis 2010, 23:49

Witam, jestem nowy na forum i mam spory problem z autem..

Autko A8 4.2 `98 310KM Pb + lpg, przebieg 245 000

Chodzi o to, ze brakowało jej mocy, i przy 5000obr/min szarpała a pozniej jak by odzyskala moc i dochodzila do czerwonego pola i zmiana biegu, objawy na benzynie i gazie takie same..

Druga sprawa to czasami zapalaja sie kontrolki abs i esp najczesciej po tym jak wskazowka obrotomierza zawita na czerwone pole ;) wtedy kontrolki sie pala ale abs i esp dziala..

Dzisiaj pojechalem do mechanika podpielismy audike pod kompa wyrzucilo bledy przeplywomierz, sonda, abs, esp zostaly skasowane i ruszylismy na mala rundke zeby sprawdzic czy za chwile znow nie wyrzuci bledow i przy okazji o co chodzi z tym szarpaniem i brakiem mocy...

I teraz najlepsze po podlaczeniu pod kompa i skasowaniu bledow audika w ogole nie chciala jechac..
- ledwo co wkrecala sie na obroty i to max do 4000obr/min a pod gorke to az zwalniala a pedal prawie w podlodze
- kopcenie z rury wydechowej i smrod nie spalonego paliwa (tak jak by silnik byl zimny, a temp pokazywala okolo 90 stopni)
-przy przyspieszaniu jezeli tak mozna nazwac rozpedzanie sie przez kilka minut do 100 km/h pojawialy sie szarpniecia i jakby przejawy mocy
- na lpg jechala lepiej jak na benzynie co calkiem bylo dla mnie dziwne...
- przy gazowaniu na postoju strzaly z wydechu
- dziwne zachowanie skrzyni biegow skrzynia jak by nadrzucala biegi i ciagle mieszala, a jak sie dalo gazu na maxa to redukowala o jeden bieg pozniej o drugi i w koncu o trzeci pojawialo sie na obrotomierzu troche ponad 5 tys obrotow i zalapywala moc ale dalej szarpala...
- wciskajac gaz delikatnie da rade sie rozpedzac jakos w miare normalnie ale co to za jazda do 2000 obr/min

Dodam ze niedawno byly wymieniane: olej w skrzyni, silniku, wszystkie filtry, przeglad instalacji, i nie ma katalizatorow
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 10:30 przez k0mar, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
marta
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 680
Rejestracja: 13 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: marta » 07 lis 2010, 00:06

Kolego na początek wymieni przepływkę na NOWĄ !!!! bosch !!!!! po wino pomóc. Powodzenia.
P.S> U mnie to pomogło, napisz czy u ciebie pomoże.

Awatar użytkownika
CIERNI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 cze 2009, 00:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: CIERNI » 07 lis 2010, 02:16

Potwierdzam słowa Marty, na początek wymień przepływomierz. Ja swego czasu też miałem takie objawy i po podłączeniu kompa były błędy przepływki, sond itp. Po wymianie przepływomierza wszystko ok. Powodzenia...
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 07 lis 2010, 08:48

Ok dzieki za odp zmienimy przeplywke i zobaczymy, napewno dam znac co wyszlo ;)

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 07 lis 2010, 09:11

Jak napisano powyżej- ewidentnie przepływka. Bosch lub Hella, ok 600 zł
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 lis 2010, 09:31

Ja na twoim miejscu sprawdził bym jeszcze cewki i świece zapłonowe bo równie dobrze i tam może być pogrzebany. Choć przychylam się do stwierdzeń kolegów.
Dążenie do doskonałości.

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 07 lis 2010, 10:10

Dzieki za wypowiedzi Panowie i Panie ;) o 12.00 jestem umowiony z mechanikiem podmienimy przeplywke z drugiej a8 i zobaczymy co bedzie sie dzialo oby to bylo to ;)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 07 lis 2010, 11:32

Jak jest Vag to sprawdzić wartości powietrza z przepływki (ale jeśli ma akurat drugą i sprawną to masz szczęście bo gdyby kupić a okazałoby się co innego to ból..)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 07 lis 2010, 17:12

Dzieki za podpowiedzi okazalo sie, ze to przeplywka jak ja wyciagnelismy to auto odzylo nie jest to co powinno ale jest duzo lepiej bez przeplywki ;) troche mi ulzylo ;) Jutro zamawiam przeplywke i zalozymy nowa :)
Dzieki jeszcze raz

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 08 lis 2010, 21:23

Witam. Skorzystam z okazji, bo mam podobne objawy. Autko wydaje mi się słabe (V max to 240 km/h) Przyspieszenie tez nie najlepsze. Po przegazowaniu strzela z wydechu, no i również czuć paliwem. Myślę ze to także może być przepływka, ale komp nie pokazuje żadnych błędów, dlatego zanim wydam pieniądze chciałem się poradzić i usłyszeć Wasze opinie. Może jest inna ewentualność, którą można zdiagnozować w jakiś prosty sposób. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 08 lis 2010, 21:58

tak można prosto sprawdzić vag'iem, vcds'em, kts i innymi programami diagnostycznymi, sprawdzić wartości rzeczywiste porównać je z wartościami fabrycznymi i będziesz wiedział wszystko. Jakie sondy, przepływka itp itd.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 08 lis 2010, 22:50

No widzisz. Ja tylko odczytywałem błędy i nic nie pokazywało. W tym tygodniu podjadę gdzieś na komp, bo ten mój kabelek na usb chyba nie da rady (poza tym mam małe doświadczenie z tym urządzeniem i nie wiem jak to zrobić). Dam znać jak to się skończyło i dzięki za wskazówkę. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-11-11, 20:58 ]
No troszkę pobawiłem się moim Vagiem i teraz pytanie:
Gdzie znajdę wartości fabryczne z którymi powinienem porównać wartości zmierzone???
Może ktoś dysponuje takimi danymi, bo szukam w internecie i wiele znalazłem, ale nie dla silnika który mnie interesuje.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marta
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 680
Rejestracja: 13 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: marta » 16 lis 2010, 21:31

"Gabriel" takie wartości znajdują się w literaturze warsztatowej danych modeli, można tego szukać w różnych danych podawanych w Edce przy poszczególnych czujnikach.
Pozdo...

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 17 lis 2010, 01:17

Gabriel pisze:Myślę ze to także może być przepływka, ale komp nie pokazuje żadnych błędów, dlatego zanim wydam pieniądze chciałem się poradzić i usłyszeć Wasze opinie.
poczytaj to
http://www.a8team.pl/topics12/2874.htm
tez komp nic nie pokazywał i tak mnie to zirytowało, ze możesz pooglądać tam jak go "przetrzepałem" a na koniec napisałem co było przyczyną
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl