Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB/LPG ] Delikatne szarpanie / błędy

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

[D2 99 4.2PB/LPG ] Delikatne szarpanie / błędy

Post autor: grzybek86 » 14 sty 2013, 21:00

Dzisiaj po podpieciu Vag-a zauwazyłem błędy:

16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony BŁĄD SPORADYCZNY
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture) BŁĄD SPORADYCZNY
18057 P1649 4689 CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM. BŁĄD SPORADYCZNY

Mam problemy z połączeniem sie z sterownikiem ABS i zauwazyłem ze czasami na wolnych obrotach delikatnie szarpie autem i cała buda sie buja. ale tylko czasami tak jest, pozatym auto jeździ dobrze, zero spadku mocy. Ostatnio prawie zawsze po nocy jak przełącza na LPG czuc mocne szarpniecie ze prawie auto przygasa.

[ Dodano: 2013-01-14, 21:02 ]
nie wiem czemu ale nie moge dodac tematu jakiego samochodu sie to tyczy. wybieram tam z listy ale nie chce sie to zapisac
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 23:43 przez grzybek86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Re: Delikatne szarpanie i kilka błędów

Post autor: sylwekr » 14 sty 2013, 21:05

16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony BŁĄD SPORADYCZNY
-pewnie sonda do wymiany
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture) BŁĄD SPORADYCZNY
-możliwe że wina po stronie instalacji. Skasować błąd, pojeździć na benzynie i sprawdzić. Jeśli błąd nie pojawi się, sprawdzić po przejażdzce na LPG, jeśli pojawi się to szybciutko do gaziarza, bo na ubogiej mieszance skracasz żywot silnikowi.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 14 sty 2013, 21:24

no mam nadzieje ze sonda jeszcze troche pozyje. w sumie błedy nie zawsze sa tylko czasami wyskakuja

[ Dodano: 2013-01-14, 21:55 ]
zastanawiam sie czy gdyby faktycznie sonda padła to spalanie byłby odczuwalnie wieksze?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 sty 2013, 22:33

spalanie to nie wszystko bój się o zawory :-D

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 14 sty 2013, 22:50

Bardzo możliwe, że przez uszkodzoną sondę, masz problem ze składem mieszanki (uboga), a na LPG to mocno szkodzi silnikowi i stąd też może pojawiać się trzęsienie autem. Myślę, jednak że wymiana (podmiana sondy), regulacja LPG i sprawdzenie jak auto się zachowuje.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 15 sty 2013, 15:32

ma ktos moze wykres jak powinny prawcowac prawidłowo sondy? dzisiaj jak bede miał czas zrobie screen i wrzuce jak cos jak u mnei pracują.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 03 mar 2013, 23:40

Miałem taki błąd w swojej D2 (uboga mieszanka na wolnych obrotach). Objawy: nierówna praca na biegu jałowym, silnik i skrzynia jak dwa muły w zaprzęgu, głośna praca wydechu, słyszalne wypadanie zapłonu (także widoczne dziś na Vag-u), jedna z sond nieprawidłowe wskazania.
Auto, przez przypadek (bo nie zamierzałem tego naprawiać w najbliższym czasie) trafiło w ręce człowieka w Łodzi- Marcin1981 (klubowicz).
W ciągu 10 minut stwierdził co następuje:
- zabita nagarem przepustnica
- obie odmy podarte w strzępy
- gruszka od podciśnienia odwrotnie podłączona (pierwotnie: otwarta w całym zakresie obrotów zamiast być zamknięta na wolnych, a otwarta na wysokich).

Działania:
1. Przepustnica wylizana- wygląda jak od Idczaka
2. Odmy wymienione (z braku ori odm- niedziela!, wstawione rury olejoodporne o tej samej średnicy). Odmy wymontowane i założone nowe bez zdejmowania kolektora
3. Gruszka podpięta właściwie.

Efekt jest taki, że auto pracuje na wolnych jak wózek akumulatorowy, zero szarpania budą, przyspieszenia i redukcje nigdy wcześniej nie były tak dynamiczne. Wprost wciska w oparcie. Auto jest cichsze, silnik aksamit.

Wstyd przyznać, że dwa lata jeździłem niesprawnym samochodem.
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl