O wzbogacaniu mieszanki przy pracy LPG na sterowniku Diego G3 było już zapewne kilka odpowiedzi jednak nie znalazłem dla siebie konkretnej rady.
Jestem po zmianie sterownika z KME AKME na Diego G3, zmieniony został też mapsensor na PS-CCT5. Reszta to wtryski lpg barracuda 115NL, reduktor GOLD GT (1.15-1.2bar) Ulepiłem sobie nawet interfejs do komunikacji na bluetooth HC05.
Wszystko jest OK, nic nie szarpie na wolnych ani w trakcie jazdy, przełączanie PB <=> LPG bez zarzutu, mapki PB i LPG się idealnie pokrywają , dynamika moim zdaniem jest prawidłowa, pod butem sondy na bogato.
Jedyne co mnie martwi to zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach. Korekty LTFT są mocno na plus. Nie mam problemów z odpalaniem auta rano lub gdy jest nagrzane ale uboga mieszanka to przecież nic dobrego na LPG.
Czas PB na PB to około 3,69ms na LPG czas PB mam 3,72-3,78ms.
Sprawdzałem różne Autokalibracje dla różnych ciśnień które zwracają takie nachylenia:
1 dla ciśnienia 0,9bar
-7 dla 1.0bar
-14 dla 1.1bar
-17 dla 1.2bar
W każdej konfiguracji ciśnienia zebrane mapy LPG pokrywają się z PB w zasadzie bez dalszej kalibracji bo ten mój silnik i wtryski PB są niemal liniowe.
Załączam zdjęcie na którym widać że mieszanka na wolnych obrotach jest zbyt uboga na obu bankach natomiast w czasie jazdy jest idealnie. ECU auta nie wywala check’a bo korekty LTFT mieszczą się w granicach jego fabrycznej regulacji.
Proszę o porady:
1. Jak najprościej w G3 wzbogacić mieszankę tylko dla wolnych obrotów nie ruszając trybu jazdy?
W starym AKME można było po kalibracji dać jeszcze wzbogacenie w segmentach, wiec dla segmentu A 0-4ms oraz B 4ms-8ms dawałem sobie wzbogacenia 5-8% i było OK. Korekty LTFT zchodziły niemal do 0% jak przy jeździe na PB.
Jak to zrobić w G3?
Ktoś powiedział że dać wzbogacenie +5% w sekcji F11 korekty -> mapa korekt na Bank1 i Bank2 w okienkach, ale to jakby nie działa bo nadal LTFT są jak na zdjęciu dość wysokie. Była też informacja że nie trzeba zaznaczać wtryskiwaczy dla BANK2 bo wtedy ta korekta będzie dla obu banków.
A może przesuwać punkty modelu biegu jałowego? Chociaż większość kolegów na tym forum każe ten model biegu jałowego wyłączać i NIE UŻYWAĆ

Próbowałem przesuwać punkty wykresu aby wymusić wzbogacanie ale jedyne co widzę to np niższe czasy PB na LPG np 3.40ms na wolnych czyli o wiele krócej niż PB na PB (3,69ms) ale komp G3 realizując swoje algo przelicza to po prostu na krótsze czasy wtrysków LPG a to nic nie zmienia w korektach LTFT bo nadal są na plus dla wolnych obrotów.
2. Pytanie do kolegów posiadających podobne do mojego auta V8. Jak ustawiacie wtryskiwacze dla bank2 w tej opcji korekt F11 (ptaszki dla bank2 i a bank1 to wtedy będą te niezaznaczone) ?
No bo tak:
Wtryskiwacze 1,2,3,4 to prawa strona silnika 5,6,7,8 to lewa strona silnika (podaję strony jakby siedząc w aucie) to które należą do bank1 a ktore do bank2 ?
Czy podajecie banki inaczej czyli tak jak idzie sterowanie z modułów zapłonu (auta starsze jak moje które miały jeszcze sterowanie cewek poprzez moduły brązowy i czarny a sygnał do modułów szedł z ECU) lub tak jak sterowanie idzie bezpośrednio z ECU (nowsze auta tzw poliftowe miały sterowanie cewek już bezpośrednio z ECU auta)
Zatem jak zaznaczyć odpowiednie wtryskiwacze dla banków?
Czy bank1 to 1,2,3,4 (strona prawa) czy 5,6,7,8 (strona lewa)?
Czy bank1 i bank2 to tak jak idzie sterowanie cewek z modułów:
1 modul gorny (czarne wtyczki) obsluguje cylindry 1 4 6 7
2 modul dolny (brazowe wtyczki) obsluguje cylindry 2 3 5 8
Mam jeszcze koncepcję aby pojeździć kilka dni na benzynie może te korekty LTFT będą właśnie na takich poziomach. A jakie wy macie korekty LTFT oczywiście pytam kolegów z podobnymi silnikami jak moje V8.