części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 24 lip 2014, 10:55

foto jak obiecałem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 lip 2014, 11:48

co za oleju używasz ?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 28 lip 2014, 18:07

motul x clean pojutrze dopiero 2 zmiana oleju po 12000 za mojej kadencji , czemu ?
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 lip 2014, 20:55

bo syf jak djabli ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 28 lip 2014, 21:04

no rozmawialem juz z toba o tym poprzednik musial jezdzic na castrolu wiec zmniejszam czestotliwosc wymian do 12k i leje motula x clean 3-4 wymiany i bedzie clean :)
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 05 sie 2014, 10:15

Panowie podepnę się pod temat z pytaniem mimo ze mam nowsza generację.

Przy odpalaniu samochodu po paru godzinach/dniach mam nie tyle klepanie co istne rzężenie przez ok 2 sekundy.

W drugiem aucie z niemal identycznym silnikiem (S6 C5, 4.2 AQJ) po wymianie zaworków zwrotnych oleju klepie delikatnie na prawdę bardzo sporadycznie (krótko przez niecałą sekundę) jak samochód postoi parę dni.

Na pewno na początku chcę ogarnąć te zaworki zwrotne i sprawdzić stan nastawników.

I teraz pojawia się pytanie: Czy ktoś używał zamienników dostępnych na allegro za 600zł?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 sie 2014, 10:54

tak
są zafajniste :D :D :D :D
kupuj i zakładaj <jezu>

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 05 sie 2014, 11:48

Potrzebuję konkretów, a nie takich... żartów.
Jeśli sa ch.. słabe to dlaczego? Bo o legendach, które o nich krążą słyszałem i bardziej skłaniałbym się do kupna używek w świetnym stanie ale kto wie... może ktoś używa i spisuja się jak oryginały.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 05 sie 2014, 16:01

Dlaczego są slabe? Bo nie działają? Nie wiem czego oczekujesz, jakiej odpowiedzi, ale jak chodzi o nastawniki chinskie to pisze w tym temacie jak sie sprawują, sam pisałem i nie będe się powtarzał.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 sie 2014, 17:34

ja motor zmieniałem
kasy za ten napinacz niby sprawny jak i samego napinacza już od listopada nie widzę :)
takie dobre i sprawne tylko brać i zakładać ;)

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 06 sie 2014, 13:34

Ufff 2 dni czytania i dobrnąłem do końca tematu <hura>

Teraz mi głupio za pytanie o chińczyki :P Oczywiście nadal mam dylemat co zrobić ale pewnie na spokojnie najpierw ściągnę pokrywy sprawdzę nastawniki. Jeśli ślizgi będą OK, łańcuch będzie napięty, to zajmę się wymianą zaworków pod kolektorem ssącym. Pewnie wcześniej od razu przeczyszczę sitka w nastawnikach i podmienie ich uszczelki ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 06 sie 2014, 14:26

ciekawe jak okreslisz stan uzywek ? jakąś magiczną mocą chyba :)
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 06 sie 2014, 16:05

Sprawdzić mogę jedynie stan ślizgaczy. Jak juz ktoś pisał to jest loteria... ale mam A8 od niecalych 3 miesiecy i co chwilę coś ogarniam dlatego koszt 5k PLN nie jest mi na rękę. W związku z czym zacznę od zaworków które w moim drugim samochodzie niemal kompletnie wyeliminowały problem!

Raczej na bank będę tez musial wymienić łańcuchy bo po wymianie rozrządu przez Fossa mam parę stopni odchyłu w jednym z banków.

A Tobie, preston81 zniknęły te błędy w jednej z głowic i udało się wszystko prosto ustawić? (pisałeś o tym gdzies w okolicach 10tej strony tego wątku)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 sie 2014, 21:32

jak masz sprawne napinacze to ci przestawienie skoryguje :)

Awatar użytkownika
Blade
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
Lokalizacja: W-wa/WPR/WB

Post autor: Blade » 07 lis 2014, 15:54

OBJAWY: klekotanie/rzężenie silnika po odpaleniu. Nawet ciepłego np. po 1-2h stania.

Mały update z mojej strony.

Zrobione:
- wymienione zaworki zwrotne oleju według ETKI: 059103175A x2. Na f-vat: 059109175F więc może jakaś poprawiona wersja.
- wymiana uszczelek pokryw zaworów i kolektora ssącego.
- czyszczenie rurek układu ODMY

Przy okazji sprawdzenie stanu ślizgaczy nastawników - brak śladów zużycia.

EFEKT: Objawy ustały! <hura> Gładkie odpalanie bez niepokojących odgłosów ;)

W drugim aucie zrobiłem identyczny zabieg ponad rok temu i również przyczyniło się to do zniknięcia problemów z klekotaniem przy odpalaniu!

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl