[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
Panowie podepnę się pod temat z pytaniem mimo ze mam nowsza generację.
Przy odpalaniu samochodu po paru godzinach/dniach mam nie tyle klepanie co istne rzężenie przez ok 2 sekundy.
W drugiem aucie z niemal identycznym silnikiem (S6 C5, 4.2 AQJ) po wymianie zaworków zwrotnych oleju klepie delikatnie na prawdę bardzo sporadycznie (krótko przez niecałą sekundę) jak samochód postoi parę dni.
Na pewno na początku chcę ogarnąć te zaworki zwrotne i sprawdzić stan nastawników.
I teraz pojawia się pytanie: Czy ktoś używał zamienników dostępnych na allegro za 600zł?
Przy odpalaniu samochodu po paru godzinach/dniach mam nie tyle klepanie co istne rzężenie przez ok 2 sekundy.
W drugiem aucie z niemal identycznym silnikiem (S6 C5, 4.2 AQJ) po wymianie zaworków zwrotnych oleju klepie delikatnie na prawdę bardzo sporadycznie (krótko przez niecałą sekundę) jak samochód postoi parę dni.
Na pewno na początku chcę ogarnąć te zaworki zwrotne i sprawdzić stan nastawników.
I teraz pojawia się pytanie: Czy ktoś używał zamienników dostępnych na allegro za 600zł?
Ufff 2 dni czytania i dobrnąłem do końca tematu <hura>
Teraz mi głupio za pytanie o chińczyki Oczywiście nadal mam dylemat co zrobić ale pewnie na spokojnie najpierw ściągnę pokrywy sprawdzę nastawniki. Jeśli ślizgi będą OK, łańcuch będzie napięty, to zajmę się wymianą zaworków pod kolektorem ssącym. Pewnie wcześniej od razu przeczyszczę sitka w nastawnikach i podmienie ich uszczelki
Teraz mi głupio za pytanie o chińczyki Oczywiście nadal mam dylemat co zrobić ale pewnie na spokojnie najpierw ściągnę pokrywy sprawdzę nastawniki. Jeśli ślizgi będą OK, łańcuch będzie napięty, to zajmę się wymianą zaworków pod kolektorem ssącym. Pewnie wcześniej od razu przeczyszczę sitka w nastawnikach i podmienie ich uszczelki
Sprawdzić mogę jedynie stan ślizgaczy. Jak juz ktoś pisał to jest loteria... ale mam A8 od niecalych 3 miesiecy i co chwilę coś ogarniam dlatego koszt 5k PLN nie jest mi na rękę. W związku z czym zacznę od zaworków które w moim drugim samochodzie niemal kompletnie wyeliminowały problem!
Raczej na bank będę tez musial wymienić łańcuchy bo po wymianie rozrządu przez Fossa mam parę stopni odchyłu w jednym z banków.
A Tobie, preston81 zniknęły te błędy w jednej z głowic i udało się wszystko prosto ustawić? (pisałeś o tym gdzies w okolicach 10tej strony tego wątku)
Raczej na bank będę tez musial wymienić łańcuchy bo po wymianie rozrządu przez Fossa mam parę stopni odchyłu w jednym z banków.
A Tobie, preston81 zniknęły te błędy w jednej z głowic i udało się wszystko prosto ustawić? (pisałeś o tym gdzies w okolicach 10tej strony tego wątku)
OBJAWY: klekotanie/rzężenie silnika po odpaleniu. Nawet ciepłego np. po 1-2h stania.
Mały update z mojej strony.
Zrobione:
- wymienione zaworki zwrotne oleju według ETKI: 059103175A x2. Na f-vat: 059109175F więc może jakaś poprawiona wersja.
- wymiana uszczelek pokryw zaworów i kolektora ssącego.
- czyszczenie rurek układu ODMY
Przy okazji sprawdzenie stanu ślizgaczy nastawników - brak śladów zużycia.
EFEKT: Objawy ustały! <hura> Gładkie odpalanie bez niepokojących odgłosów
W drugim aucie zrobiłem identyczny zabieg ponad rok temu i również przyczyniło się to do zniknięcia problemów z klekotaniem przy odpalaniu!
Mały update z mojej strony.
Zrobione:
- wymienione zaworki zwrotne oleju według ETKI: 059103175A x2. Na f-vat: 059109175F więc może jakaś poprawiona wersja.
- wymiana uszczelek pokryw zaworów i kolektora ssącego.
- czyszczenie rurek układu ODMY
Przy okazji sprawdzenie stanu ślizgaczy nastawników - brak śladów zużycia.
EFEKT: Objawy ustały! <hura> Gładkie odpalanie bez niepokojących odgłosów
W drugim aucie zrobiłem identyczny zabieg ponad rok temu i również przyczyniło się to do zniknięcia problemów z klekotaniem przy odpalaniu!