Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 01 ] Check engine 17538

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[S8 D2 01 ] Check engine 17538

Post autor: Iceman » 06 gru 2009, 13:46

Witam. Niedawno kupiłem moje pierwsze audi S8 :mrgreen: 4.2 D2 2001 Silnik AVP i mam problem. Po przejechaniu ok. 100 km zapala się check engine.
Po podpięciu pod kompa wyskakuje błąd 17538 multiplikacyjna korekcja mieszanki (mieszanka uboga). Sondy przednie wymienione na Boscha ponieważ była uszkodzona grzałka i chyba z rozpędu wymienię też tylne żeby mieć spokój.
Wtórna pompa pneumatyczna wyczyszczona, przepustnica też , adaptacja mieszanki wykonana. Nie ruszałem przepływomierza.
Dodam, że auto od początku poza wyświetlaniem check engine jeździło normalnie i nie wykazuje żadnych strat mocy.
Proszę o podpowiedź bo nie bardzo wiem co może być przyczyną ciągłego wyświetlania checka.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 10:09 przez Iceman, łącznie zmieniany 1 raz.

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 06 gru 2009, 21:27


Martinez
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 26 maja 2009, 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Martinez » 06 gru 2009, 22:56

Kolego ja miałem tak samo jak ty identycznie moc ok wszystko działa super auto jedzię a po przejechanie niecałych 100km od zresetowania zaświecało mi się.Masz nie sprawne do końca katalizatory lub poprostu masz jakieś inne nie orginalne załozone i zawyżają lub obniżają wyniki dla sond i wyskakują błędy.Jak to sprawdzisz to napisz czy to to i jak sie pozbyłeś problemu?
Martinez:):):):)Audi S8 ABT

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Iceman » 07 gru 2009, 09:23

Ok dzięki panowie za podpowiedzi. Dzisiaj będę sprawdzał wszystkie wężyki itp. Co do katów to są oryginalne i nigdy nie wymieniane. Dzisiaj tylne sondy przyjdą to wymienię i zobaczę co to da. Co do przepływomierza to w ASO po oddaniu starej 540 zł. i chyba wymienię też dla świętego spokoju. Normalnie ręce opadają. :mrgreen:

[ Dodano: 2009-12-07, 22:10 ]
Martinez pisze:Masz nie sprawne do końca katalizatory lub poprostu masz jakieś inne nie orginalne załozone i zawyżają lub obniżają wyniki dla sond i wyskakują błędy
A ile kolego płaciłeś za katalizatory jesli można wiedzieć i gdzie kupowałeś? :roll:

A tak poza tym to dzisiaj nic nowego. Założyłem nowe świece NGK i po 50km znowu się check zapalił. Po podpięciu VAGA znowu 17538 :evil: Nieszczelności nie wykryto. Tylne sondy jutro będę montował ale mam wątpliwości czy to coś zmieni. A przepływka gdyby była walnięta to nie powinna dawać błędu na 2 rzędy czyli 17536 i 17538?
Codzień to nowe pomysły :mrgreen: Może to wina wtrysków? :shock:

Martinez
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 26 maja 2009, 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Martinez » 07 gru 2009, 22:51

Jak masz walniętą przepływke zapala się ABS i system kontroli trakcji i coś jeszcze bo to wszystko jest powiązane razem.Ja tak miałem i jak wymieniłem przepływomierz to wszystko zgasło i normalnie zaczoło działać.Mówie ci że to będą katalizatory wogóle to w benzynie przy jakimś przebiegu się je wymienia bo tracą wartości nie wiem dokładnie.
Martinez:):):):)Audi S8 ABT

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 12 gru 2009, 06:35

Martinez pisze:ABS i system kontroli trakcji
Niekoniecznie.

Wymien tą przepływkę dla świętego spokoju.


A jak Twój dolot? Ładnie chodzą klapy?

Katów bym nie ruszał... jesli nie grają w srodku i są ori to nie ma co.
Jesli jednak jestes zainteresowany to moge polecić polskie zamienniki z metalową "szport" wkładką 200cpsi. Cena ~750zł za dwa.
Ja obecnie latam na takich i nie jest zle...
Błedów nie mam żadnych. Na przelotowych też nie miałem, więc...
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 28 paź 2012, 18:18

Odświeżę kotleta.

Właśnie wyskoczył mi też ten błąd.
17538 Mieszanka rząd 2
mieszanka za uboga

Nadmienię iż mam katy do wymiany. Czy jest to błąd powiązany właśnie z tymi katami?
16805 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16815 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 28 paź 2012, 19:09

16805 P0421
16815 P0431

Katalizatory niesprawne, do wymiany.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 28 paź 2012, 20:29

Tak o tych dwóch błędach to wiem, katalizatory wstępne do wymiany. Chodziło mi o ten 17538 czy pojawił się od katalizatorów? Jeśli nie to od czego ten błąd (przepływka?)

Przepływka wymieniona na nową (Boscha) gdyż ledwo co dochodziła do 200g. Ale błąd jest nadal. Czy to może druga z pierwszych sond? Bo tylko jedna była zmieniona i może ta druga (stara) nie nadąża za nową.

Gdzie w VAG-u mogę ją sprawdzić?


Od czego zacząć? Odpala bez problemu i jeździ również.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl