części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 97 ] Gorsze osiągi po nagrzaniu komory silnika

Tomi88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 11 gru 2017, 16:25
Lokalizacja: Wrocław

[S8 D2 97 ] Gorsze osiągi po nagrzaniu komory silnika

Post autor: Tomi88 » 11 lut 2019, 19:01

Witam Kolegów :)

Mam pytanko związku z tym że zauważyłem że Moja Sk'a po przejechaniu parunastu km i nagrzaniu się silnika i całej komory jest odczuwalny delikatny spadek mocy. Kolega który jeździł parę dni tym autem stwierdził to samo..
Myślałem że to przez to co wszędzie piszą że mała komora i gorąco i stąd spadek mocy. Ale to można wykluczyć bo mam ori dolot i filtr.

Czym to może jeszcze być spowodowane?? I jak to zdiagnozować?? Na myśl przychodzi mi przeplywka?

Albo to Mi się tylko wydaje że z czasem auto słabnie.. :D

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 11 lut 2019, 21:19

Odczytaj sobie temperaturę powietrza zasysanego vagiem będziesz miał odpowiedź.
Przy 55 stopniach masa powietrza to jakieś to poniżej 90% tej przy 20. I stąd taki też spadek mocy. Do tego dochodzi "nasiąkanie ciepłem" (heat soak) czujnika temperatur, szczególnie po chwilowym postoju nawet z pracującym silnikiem i wtedy samochód staje sie odczuwalnie mniej dynamiczny. Podczas jazdy przy przepływie dużej ilości powietrza spadki mocy będą mniejsze.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 12 lut 2019, 12:50

raczej to normalne :) u mnie tak jest od zawsze, a jak miałem silnik z turbo to jeszcze bardziej odczuwalne było. A zimą to już w ogóle pare kucyków wiecej :D

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 lut 2019, 16:16

To i tak nic w przeciwieństwie do takiego BBK, tam dopiero czuć różnicę.
Black Cars Matters

Tomi88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 11 gru 2017, 16:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomi88 » 12 lut 2019, 20:35

Ok to Mnie uspokoiliście że to normalne ;) Ale i tak pojadę na vaga sprawdzić to co napisał ukaniu.
I faktycznie jest tak że przy wyższych prędkościach i w trasie tego nie czuć.

Ale w tym sezonie na pewno odizoluje komorę od filtra, bede chciał założyć stożek (dla dźwięku nie KM) chętnie nawet bym dał auto do kogoś żeby Mi wyliczył i zrobił ten dolot. Możecie kogoś polecić??
Odizoluje to od komory sam, nawet myślałem żeby zrobić w masce delikatny wlot żeby się nie rzucał w oczy i pod maską poprowadzić go na stożek. I żeby nie było że jakąś wioche chce robić i maskę ruszać, mam jeszcze na części a8 4.2 prefl w tym samym kolorze co S8 i tamtą maske bym przerobił ;)

Później następny będzie robiony wydech, S8 używam jako 3 auto i może być głośno , ma chodzić jak na V8 przystało ;-P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 lut 2019, 20:56

stożek pogarsza moc w bardzo wielu przypadkach kup sobie sportową wkładkę

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 13 lut 2019, 11:39

wkładka K&N i jest git :D nie daj sie skusić na pipecrossa tylko, tani jest i jedyna zaleta jego... u mnie po roku zaczął sie rozpadać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl