![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB/LPG ] Zapala Check'a na zimnym
[D2 01 4.2PB/LPG ] Zapala Check'a na zimnym
Witam Kolegów.
Mam problem z zapalaniem się check'a na zimnym silniku. Auto dopóki się nie nagrzeje również trochę nierówno pracuję.
Jak podepnę kompa to wywala mi 2 błędy:
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu
Podmieniłem cewki/świece z 3 cylindra i dalej lipa.
Może nie na tym cylindrze zamieniam - patrząc od rozrządu to ostatni (najbliżej szyby) na lewej głowicy?
Świece DENSO z 2 elektrodami.
Pozdrawiam.
Mam problem z zapalaniem się check'a na zimnym silniku. Auto dopóki się nie nagrzeje również trochę nierówno pracuję.
Jak podepnę kompa to wywala mi 2 błędy:
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu
Podmieniłem cewki/świece z 3 cylindra i dalej lipa.
Może nie na tym cylindrze zamieniam - patrząc od rozrządu to ostatni (najbliżej szyby) na lewej głowicy?
Świece DENSO z 2 elektrodami.
Pozdrawiam.
Kolego dobrze trafiłeś z tym 4-tym numerkiem. 
Ostatnio opisywałem tutaj jak to się z kumpla samochodem męczyłem. Wszystko co możliwe podmieniałem i cały czas na tym samym wywalało. Okazał się dziórawy wężyk od gazu. Ten cienki między wkrętką a wtryskiem. Wymiana pomogła. Zerknij na to, bo może i u Ciebie on chrzani całą sprawę.

Ostatnio opisywałem tutaj jak to się z kumpla samochodem męczyłem. Wszystko co możliwe podmieniałem i cały czas na tym samym wywalało. Okazał się dziórawy wężyk od gazu. Ten cienki między wkrętką a wtryskiem. Wymiana pomogła. Zerknij na to, bo może i u Ciebie on chrzani całą sprawę.

Wyłączona czy nie ale fizycznie jest na aucie a wężyk jest podłączony bezpośrednio przy wtrysku benzynowym i może łapać lewiznę.koldzoon pisze:Dizęki kolego za podpowiedź, ale w sumie teraz auto wogóle nie jeździ na gazie tylko na benzynie. Zapomniałem dopisaćInstalacja LPG jest wyłączona.
U kumpla (fakt faktem preFl) na gazie odrazu wywalało błędami, a na benzynie to chociaż przy ostrym pałowaniu ale też po czasie tracił zapłon.
Więc podmieniłem wężyki od gazu z innego cylindra, niestety nie pomogło 
Jednak zauważyłem, że wtryski od gazu w miejscu gdzie są przykręcone do kolektora ssącego mają pewien luz. Dokręciłem je, ale z tego co wiem to powinny być też przyklejone chyba ? (Faktem jest, że na np. 1 cylindrze też był luz a błędu nie wywala)
Poza tym po rozmowie z kolegą hipciem, sprawdziłem:
- ciśnienie na cylindrze nr.4 - wynosi 12,5bar (na 3 cylindrze ponad 13 bar);
- napięcie na kostce zasilającej cewkę - porównałem z tym na cylindrze 3 i jest to samo.
Jeszcze miałem sprawdzić szczelność kolektora, ale czasu zabrakło żeby silnik ostygł, więc jutro bądź po jutrze to zerknę.

Jednak zauważyłem, że wtryski od gazu w miejscu gdzie są przykręcone do kolektora ssącego mają pewien luz. Dokręciłem je, ale z tego co wiem to powinny być też przyklejone chyba ? (Faktem jest, że na np. 1 cylindrze też był luz a błędu nie wywala)
Poza tym po rozmowie z kolegą hipciem, sprawdziłem:
- ciśnienie na cylindrze nr.4 - wynosi 12,5bar (na 3 cylindrze ponad 13 bar);
- napięcie na kostce zasilającej cewkę - porównałem z tym na cylindrze 3 i jest to samo.
Jeszcze miałem sprawdzić szczelność kolektora, ale czasu zabrakło żeby silnik ostygł, więc jutro bądź po jutrze to zerknę.
Panowie, ratujcie
. Wczoraj pojechałem po części do autka Dziewczyny no i musiałem jechać po dobrych wertepach... Akurat skończył mi się gaz, więc dojechałem na benzynie zgasiłem i wszystko było git. Po 30 minutach jak znowu odpalłem to już nierówno pracowała, o dziwo wydaje mi się że na resztce gazu która była lepiej pracował a na benzynie kulał... Dojechałem na 7 garach do domu i dzisiaj trochę powalczyłem. Podmieniłem cewki ale bez zmian, sprawdziłem świecę wygląda OK w końcu ma ze 2 tysiące przebiegu... Powiedzcie mi, jest jakiś moduł który zarządza tymi cewkami? Bo wszystkie przewody chyba w podszybie idą, prawda? Sypnęło błędami:
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16691 P0307 Cylinder #7 – wykryto przerwę zapłonu

16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16691 P0307 Cylinder #7 – wykryto przerwę zapłonu
Jest modul, a nawet dwa. Masz je pod plastikiem koło wlewu płynu do spryskiwaczy.lubelak pisze:Panowie, ratujcie. Wczoraj pojechałem po części do autka Dziewczyny no i musiałem jechać po dobrych wertepach... Akurat skończył mi się gaz, więc dojechałem na benzynie zgasiłem i wszystko było git. Po 30 minutach jak znowu odpalłem to już nierówno pracowała, o dziwo wydaje mi się że na resztce gazu która była lepiej pracował a na benzynie kulał... Dojechałem na 7 garach do domu i dzisiaj trochę powalczyłem. Podmieniłem cewki ale bez zmian, sprawdziłem świecę wygląda OK w końcu ma ze 2 tysiące przebiegu... Powiedzcie mi, jest jakiś moduł który zarządza tymi cewkami? Bo wszystkie przewody chyba w podszybie idą, prawda? Sypnęło błędami:
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16691 P0307 Cylinder #7 – wykryto przerwę zapłonu
Co do 7 cylindra, to podmieniałes wszystko? Świece też?
Spróbuj podmienić te moduły miejscami i wtedy sprawdź błędy.
Dzięki Simone, tak zrobię
. Widzisz, te moduły cholernie brudne były więc obawiam się że gdzieś zwarcie mogło się zrobić
. Świec nie podmieniałem zaraz idę jeszcze trochę powalcze
. Ja nie wiem człowiek chucha dmucha na samochód to wiecznie jest coś do zrobienia a jak kupi wy*eba do tłuczenia to jeździ i jeździ i się popsuć nie chce
.
Te moduły to takie czarne nieduże kostki boscha?
Pozdro




Te moduły to takie czarne nieduże kostki boscha?
Pozdro
