Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 4.2PB/LPG ] Zapala Check'a na zimnym

koldzoon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 29 wrz 2010, 17:57
Lokalizacja: Mazury

[D2 01 4.2PB/LPG ] Zapala Check'a na zimnym

Post autor: koldzoon » 03 sty 2013, 18:54

Witam Kolegów.

Mam problem z zapalaniem się check'a na zimnym silniku. Auto dopóki się nie nagrzeje również trochę nierówno pracuję.
Jak podepnę kompa to wywala mi 2 błędy:

16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu

Podmieniłem cewki/świece z 3 cylindra i dalej lipa.

Może nie na tym cylindrze zamieniam - patrząc od rozrządu to ostatni (najbliżej szyby) na lewej głowicy?
Świece DENSO z 2 elektrodami.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 sty 2013, 19:26

Kolego dobrze trafiłeś z tym 4-tym numerkiem. ;)

Ostatnio opisywałem tutaj jak to się z kumpla samochodem męczyłem. Wszystko co możliwe podmieniałem i cały czas na tym samym wywalało. Okazał się dziórawy wężyk od gazu. Ten cienki między wkrętką a wtryskiem. Wymiana pomogła. Zerknij na to, bo może i u Ciebie on chrzani całą sprawę. ;)

koldzoon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 29 wrz 2010, 17:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: koldzoon » 03 sty 2013, 19:40

Dizęki kolego za podpowiedź, ale w sumie teraz auto wogóle nie jeździ na gazie tylko na benzynie. Zapomniałem dopisać :) Instalacja LPG jest wyłączona.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 sty 2013, 19:49

ale jak jest jakaś nieszczelność to wyłączenie ci jej nic nie daje :-D
oblukaj może akurat

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 sty 2013, 19:53

koldzoon pisze:Dizęki kolego za podpowiedź, ale w sumie teraz auto wogóle nie jeździ na gazie tylko na benzynie. Zapomniałem dopisać :) Instalacja LPG jest wyłączona.
Wyłączona czy nie ale fizycznie jest na aucie a wężyk jest podłączony bezpośrednio przy wtrysku benzynowym i może łapać lewiznę.
U kumpla (fakt faktem preFl) na gazie odrazu wywalało błędami, a na benzynie to chociaż przy ostrym pałowaniu ale też po czasie tracił zapłon.

koldzoon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 29 wrz 2010, 17:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: koldzoon » 03 sty 2013, 19:58

Ok. Koledzy jutro obejrzę. Sprawdzić nie zaszkodzi.

Jeszcze tak sobie pomyślałem, gaz gazem, ale na ciepłym nie ma tego błędu :-/

Gość

Post autor: Gość » 03 sty 2013, 23:00

koldzoon pisze:Jeszcze tak sobie pomyślałem, gaz gazem, ale na ciepłym nie ma tego błędu :-/
Jesli jest nieszczelnośc to klania sie fizyka i rozszerzalnośc temperaturowa materii :)

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 sty 2013, 23:03

koldzoon pisze:Jeszcze tak sobie pomyślałem, gaz gazem, ale na ciepłym nie ma tego błędu
Po czasie ten tekst dodałeś. Pisz w polu na dole jak być nowego posta pisał, a będziesz miał ładnie to dodane i nie będzie takich niespodzianek. ;)

Teoria Apophisa może być słuszna. ;)

koldzoon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 29 wrz 2010, 17:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: koldzoon » 05 sty 2013, 15:22

Więc podmieniłem wężyki od gazu z innego cylindra, niestety nie pomogło :(
Jednak zauważyłem, że wtryski od gazu w miejscu gdzie są przykręcone do kolektora ssącego mają pewien luz. Dokręciłem je, ale z tego co wiem to powinny być też przyklejone chyba ? (Faktem jest, że na np. 1 cylindrze też był luz a błędu nie wywala)

Poza tym po rozmowie z kolegą hipciem, sprawdziłem:
- ciśnienie na cylindrze nr.4 - wynosi 12,5bar (na 3 cylindrze ponad 13 bar);
- napięcie na kostce zasilającej cewkę - porównałem z tym na cylindrze 3 i jest to samo.


Jeszcze miałem sprawdzić szczelność kolektora, ale czasu zabrakło żeby silnik ostygł, więc jutro bądź po jutrze to zerknę.

Awatar użytkownika
lubelak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lubelak » 07 lut 2013, 17:32

Panowie, ratujcie :(. Wczoraj pojechałem po części do autka Dziewczyny no i musiałem jechać po dobrych wertepach... Akurat skończył mi się gaz, więc dojechałem na benzynie zgasiłem i wszystko było git. Po 30 minutach jak znowu odpalłem to już nierówno pracowała, o dziwo wydaje mi się że na resztce gazu która była lepiej pracował a na benzynie kulał... Dojechałem na 7 garach do domu i dzisiaj trochę powalczyłem. Podmieniłem cewki ale bez zmian, sprawdziłem świecę wygląda OK w końcu ma ze 2 tysiące przebiegu... Powiedzcie mi, jest jakiś moduł który zarządza tymi cewkami? Bo wszystkie przewody chyba w podszybie idą, prawda? Sypnęło błędami:

16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16691 P0307 Cylinder #7 – wykryto przerwę zapłonu

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 07 lut 2013, 17:39

lubelak pisze:Panowie, ratujcie :(. Wczoraj pojechałem po części do autka Dziewczyny no i musiałem jechać po dobrych wertepach... Akurat skończył mi się gaz, więc dojechałem na benzynie zgasiłem i wszystko było git. Po 30 minutach jak znowu odpalłem to już nierówno pracowała, o dziwo wydaje mi się że na resztce gazu która była lepiej pracował a na benzynie kulał... Dojechałem na 7 garach do domu i dzisiaj trochę powalczyłem. Podmieniłem cewki ale bez zmian, sprawdziłem świecę wygląda OK w końcu ma ze 2 tysiące przebiegu... Powiedzcie mi, jest jakiś moduł który zarządza tymi cewkami? Bo wszystkie przewody chyba w podszybie idą, prawda? Sypnęło błędami:

16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16691 P0307 Cylinder #7 – wykryto przerwę zapłonu
Jest modul, a nawet dwa. Masz je pod plastikiem koło wlewu płynu do spryskiwaczy.
Co do 7 cylindra, to podmieniałes wszystko? Świece też?
Spróbuj podmienić te moduły miejscami i wtedy sprawdź błędy.

Awatar użytkownika
lubelak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lubelak » 07 lut 2013, 18:20

Dzięki Simone, tak zrobię ;). Widzisz, te moduły cholernie brudne były więc obawiam się że gdzieś zwarcie mogło się zrobić :/. Świec nie podmieniałem zaraz idę jeszcze trochę powalcze ;). Ja nie wiem człowiek chucha dmucha na samochód to wiecznie jest coś do zrobienia a jak kupi wy*eba do tłuczenia to jeździ i jeździ i się popsuć nie chce :D.

Te moduły to takie czarne nieduże kostki boscha?

Pozdro ;)

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 07 lut 2013, 18:23

lubelak pisze:Te moduły to takie czarne nieduże kostki boscha?

Dokładnie tak. Jeden pod drugim. ;)

Jak coś to ostał mi się jeden. :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 lut 2013, 18:32

poruszaj kostka od modulu jak motor pracuje

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 07 lut 2013, 18:36

pepi pisze:poruszaj kostka od modulu jak motor pracuje
Oj a to nie jest tak, że jak jest błąd wypadania zapłonu, to ruszanie kostkami nic nie da i trzeba go najpierw skasować?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl