Jestem ciekaw jakie będą Wasze pomysły na to co się mogło zadziać.
Rzuciła palenie ot tak bez żadnych oznak poprzedzających typu problemy z mocą, falowanie
itp. , dla pełnego obrazu dodam że po tygodniowym postoju zastałem akku rozładowane
po podładowaniu kręci jak wściekły i nic.
Dotychczasowa diagnoza:
- błędów w ECU brak
- pompy wstepne ok
- podczas kręcenia nie pojawia się cisnienie paliwa w ECU - stoi na 0
(i to jest uważam powód dla którego nie są w ogóle otwierane wtryski)
- testowanie czujnika ciśnienia paliwa powietrzem poza układem pokazuje odczyty w ECU
i czujnik ten mierzy od samego dołu (była teoria że może zaczyna pokazywać powyżej
pewnej wartości)
- regulator ciśnienia paliwa nie upuszcza
- pompa WC testowana na razie zegarem 10 bar pokazuje że nabija przynajmniej te 10bar przy kręceniu
- zawór na pompie WC sprawdzoy ok
- pasek pompy ok
I jedne fakty przeczą innym uważam albo.... no właśnie....
typujcie, zobaczymy po fakcie kto wygrał.
[D3 06 4.2TDI ] Awaria zagadka :)
[D3 06 4.2TDI ] Awaria zagadka :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Zacząłbym od sprawdzenia, czy w ogóle paliwo do listwy dochodzi a potem dumałbym dalej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Wystarczy, że się gdzieś gumowy wężyk rozwarstwił i przytyka w środku przelot. Ot taka prosta sytuacja. Dlatego diagnozę zacząłbym od "końca" a nie od początku patrząc z perspektywy przepływu paliwa. Jeśli paliwo dochodzi do listwy, to zmierzyć ciśnienie na listwie. Jak jest OK to nie ma sensu lecieć w stronę baku (przynajmniej na początku analizy problemu).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kręci nie pali to brzmi dla mnie jak czujnik położenia wałku/wału
A paliwo sprawdź na powrocie którymś i będzie wiadomo czy jest czy niema.
A paliwo sprawdź na powrocie którymś i będzie wiadomo czy jest czy niema.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na razie diagnoza głosi że nie pali bo:
- nie są otwierane wtryski
bo:
- ecu nie widzi ciśnienia paliwa (inne sygnały ponoć są ok)
I tu jest ta zagadka bo
- pompa niby sprawna (wg tego co pisałem wcześniej, mają być dodatkowe pomiary)
- czujnik ciśnienia na listwie sprawny
- połączenie czujnik - cu sprawne
- zawór zwrotny nie upuszcza
- zawór na pompie sprawny
- błędów brak (co stwierdziłem jeszcze sam odisem)
albo mnie warsztat robi w balona a niestety jestem daleko albo
- nie są otwierane wtryski
bo:
- ecu nie widzi ciśnienia paliwa (inne sygnały ponoć są ok)
I tu jest ta zagadka bo
- pompa niby sprawna (wg tego co pisałem wcześniej, mają być dodatkowe pomiary)
- czujnik ciśnienia na listwie sprawny
- połączenie czujnik - cu sprawne
- zawór zwrotny nie upuszcza
- zawór na pompie sprawny
- błędów brak (co stwierdziłem jeszcze sam odisem)
albo mnie warsztat robi w balona a niestety jestem daleko albo
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Na podstawie czego twierdzisz, że czujnik ciśnienia na listwie jest OK? Na podstawie wskazań w blokach pomiarowych? Ciśnienie się waha czy stoi "sztywno" ? Ja bym mimo wszystko sprawdził klasycznie manometrem ciśnienie.
Odnośnie braku pracy wtrysków. Jeśli jest sygnał z czujnika położenia wału (sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem generuje sygnał), sprawdziłbym zwykłym multimetrem czy wtryski w ogóle są zasilane. Obstawiam, że sterowane są masą z kompa więc zasilanie stałe powinny dostawać przez jakiś przekaźnik, który mógł paść. Bezpieczniki obwodów odpowiedzialnych za osprzęt silnika sprawdzałeś?
Jeszcze odnośnie czujnika ciśnienia paliwa. Pisałeś, że pokazuje 0 i testowaliście sprężonym powietrzem. Na ile bar miałeś ustawione ciśnienie na kompresorze dla testu? Bo jak mu dowaliłeś 8 bar prosto z kompresora, to pytanie czy przeżył tą próbę...
Odnośnie braku pracy wtrysków. Jeśli jest sygnał z czujnika położenia wału (sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem generuje sygnał), sprawdziłbym zwykłym multimetrem czy wtryski w ogóle są zasilane. Obstawiam, że sterowane są masą z kompa więc zasilanie stałe powinny dostawać przez jakiś przekaźnik, który mógł paść. Bezpieczniki obwodów odpowiedzialnych za osprzęt silnika sprawdzałeś?
Jeszcze odnośnie czujnika ciśnienia paliwa. Pisałeś, że pokazuje 0 i testowaliście sprężonym powietrzem. Na ile bar miałeś ustawione ciśnienie na kompresorze dla testu? Bo jak mu dowaliłeś 8 bar prosto z kompresora, to pytanie czy przeżył tą próbę...
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
czujnik jest na listwie wysokiego cisnienia wiec nie sposób go uszkodzić kompresorem
sygnały z wałków itp były.
a teraz na finiszu sprawa wygląda tak, po poskładaniu wszystkiego do kupy
i mierzeniu specjalnym zegarem okazało się nagle że ciśnienie na listwie jest
i nagle automagicznie ożył
jedno podejrzenie to mechaniczny problem z wtryskiem lub wtryskami które
mogły nie pozwalać na nabicie ciśnienia przez pompę (stąd brak jakichkolwiek błędów)
finalnie zdecydowałem się na regenerację wtrysków bo i tak miałem to w planie od dłuższego
czasu (dymienie miał po dłuższym postoju)
[ Dodano: 2023-10-23, 22:21 ]
Wtryski finalnie zregenerowane, problemów brak, znikło dymienie po dłuższym
postoju, silnik pracuje ciszej.
sygnały z wałków itp były.
a teraz na finiszu sprawa wygląda tak, po poskładaniu wszystkiego do kupy
i mierzeniu specjalnym zegarem okazało się nagle że ciśnienie na listwie jest
i nagle automagicznie ożył
jedno podejrzenie to mechaniczny problem z wtryskiem lub wtryskami które
mogły nie pozwalać na nabicie ciśnienia przez pompę (stąd brak jakichkolwiek błędów)
finalnie zdecydowałem się na regenerację wtrysków bo i tak miałem to w planie od dłuższego
czasu (dymienie miał po dłuższym postoju)
[ Dodano: 2023-10-23, 22:21 ]
Wtryski finalnie zregenerowane, problemów brak, znikło dymienie po dłuższym
postoju, silnik pracuje ciszej.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020