[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji
znajomy ma niby S8 z 4.2 tdi piszę że niby ponieważ nie wiem czy S8 wychodziło z silnikami ON .
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Kolego nie łykaj wszystkiego jak pelikan.mdamian pisze:znajomy ma niby S8 z 4.2 tdi piszę że niby ponieważ nie wiem czy S8 wychodziło z silnikami ON .
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)
Nie ma diesla w S8
nie wiem ile w tym prawdy piszę to co mi powiedział , ale przypuszczalnie , jeśli ma 326km fabrycznie , moc bezpieczna do podniesienia to około 20% to wychodzi 392KM .alduwiel pisze:co do zwiekszenia mocy na 400koni to tez bajka chyba ze turbiny wymienial na wieksze!
Wątpię żeby musiał zmieniać turbo do takiej mocy .
Jeśli ktoś zna Repińskiego z Kościerzyny to właśnie o nim piszę ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
napewno nie da sie tyle zwiekszyc samym czipem , najpierw dolot potem wydech i na koncu czip ,to moze da razem 15-20% ale to zalezy od silnika (jak był dotarty oraz duze znaczenie ma jakosc odlewu głowic i kolektora wydechowego), z tego co wiem maks jaki mozna zrobic ładując nową mape to 370 koni, ale chcialem to tu potwierdzic
tutaj kolega zapodał virusa do 4.2 tdi
http://www.a8team.pl/topics25/5053.htm
http://www.a8team.pl/topics25/5053.htm
powiadasz bez zmiany dolotu ani wydechu nie podniesiesz mocy do 20% , ciekawe , wójas miał BMW e46 318 tdi fabrycznie 115km po czipie 142km to policz mi teraz jaki przyrost mocy nastąpił bez zmiany tych cudów co piszesz :?: :?:
Po za tym Pan Repiński ma dość siana żeby sobie robić z autkiem co chce , ma flotę ciężarówek które na Master Truck z reguły zajmują miejsca w czołówce za wygląd i tuning .
stać go na to żeby kupić nowy zestaw (ciągnik siodłowy+naczepa) wstawić do lakierni żeby pomalowali potem do tapicera .
To wątpię żeby koleś poprzestał na samym czipie , no ale z tego co mówił to ma 400KM i ponad 800Mn ;-)
Po za tym Pan Repiński ma dość siana żeby sobie robić z autkiem co chce , ma flotę ciężarówek które na Master Truck z reguły zajmują miejsca w czołówce za wygląd i tuning .
stać go na to żeby kupić nowy zestaw (ciągnik siodłowy+naczepa) wstawić do lakierni żeby pomalowali potem do tapicera .
To wątpię żeby koleś poprzestał na samym czipie , no ale z tego co mówił to ma 400KM i ponad 800Mn ;-)
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 19:56 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
powiem tak sam wydech da okolo 1-2%mocy, dobry dolot tez 1-2% a czip okolo 15% wszystko to razem moze dac 20% ale to TYLKO w rzadkich przypadkach I ZALEZY OD SILNIKA . ludzie sie nieznaja i mysla ze dadzą stozek i juz maja 20koni wiecej hahaha a w 70% przypadków stozek wrecz zmniejsza moc
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 20:24 przez alduwiel, łącznie zmieniany 1 raz.
wszystko zależy jaki silnik jednego podniesiesz więcej drugiego mniej bo go np: ograniczają wtryski ,turbo ,cooler itp. mając BMW E46 330d w serii 204 ps mogłem bez problemu podnieść moc samym chipem w okolice 270-275 ps :dmdamian pisze:powiadasz bez zmiany dolotu ani wydechu nie podniesiesz mocy do 20% , ciekawe , wójas miał BMW e46 318 tdi fabrycznie 115km po czipie 142km to policz mi teraz jaki przyrost mocy nastąpił bez zmiany tych cudów co piszesz :?: :?:
jak juz mowilem to zalezy od auta te stare lepiej sie czipowaly bo nie byly juz tak wysilone na dziendobry, a propo tego 4,2 widac mialem racje ktos juz probowal i dal rade tylko na 340koni a mistrzom udalo sie tylko na 472 tak jak przypuszczałem
[ Dodano: 2011-09-29, 19:56 ]
zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce
[ Dodano: 2011-09-29, 19:58 ]
a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?
[ Dodano: 2011-09-29, 19:56 ]
zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce
[ Dodano: 2011-09-29, 19:58 ]
a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?
też słyszałem takie historie że wrzucił stożek i miał gaz i samochód nie chciał jechać :shock:alduwiel pisze: ludzie sie nieznaja i mysla ze dadzą stozek i juz maja 20koni wiecej hahaha a w 70% przypadków stozek wrecz zmniejsza moc
właśnie że pokazywał , temu o tym piszę , może ma jeszcze gdzieś ten wykres , bo autko sprzedał , jak będzie miał to wrzucę na forum .alduwiel pisze:zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 20:00 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
właśnie na papierze było 115Km coś chyba 280nm / po czipie było 142km i coś koło 320nmalduwiel pisze:a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
faktycznie ten silnik to ładnie sie czipuje , tu masz racje ale ja juz pisalem ze to ZALERZY OD SILNIKA a jesli chodzi o 4,2 to dam sobie reke uciac ze 400koni zaden czip nie da , generalnie jest tak jak pisalem wyzej - wiadomo wyjatki sie zdarzają :mrgreen:
[ Dodano: 2011-09-29, 20:08 ]
ale troche przesadziles - 250 koni to juz predzej!!!!
[ Dodano: 2011-09-29, 20:26 ]
[ Dodano: 2011-09-29, 20:28 ]
ale co fakt to fakt zmieniajac pare innych rzeczy to w 330d mozna naprawde sporo osiągnąc :mrgreen:
[ Dodano: 2011-09-29, 20:08 ]
ale troche przesadziles - 250 koni to juz predzej!!!!
[ Dodano: 2011-09-29, 20:26 ]
mogles? ale tego nie zrobiles? ale jak niezrobiles to nie wiesz, ja wiem ze 250 koni w tym przypadku to maksbadyl pisze:mając BMW E46 330d w serii 204 ps mogłem bez problemu podnieść moc samym chipem w okolice 270-275 ps
[ Dodano: 2011-09-29, 20:28 ]
ale co fakt to fakt zmieniajac pare innych rzeczy to w 330d mozna naprawde sporo osiągnąc :mrgreen: