części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 29 wrz 2011, 17:40

znajomy ma niby S8 z 4.2 tdi piszę że niby ponieważ nie wiem czy S8 wychodziło z silnikami ON .
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 29 wrz 2011, 18:14

napewno niebylo rzadnego s w dislu, nigdy na 100%!!!! co do zwiekszenia mocy na 400koni to tez bajka chyba ze turbiny wymienial na wieksze!

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 29 wrz 2011, 19:34

mdamian pisze:znajomy ma niby S8 z 4.2 tdi piszę że niby ponieważ nie wiem czy S8 wychodziło z silnikami ON .
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)
Kolego nie łykaj wszystkiego jak pelikan.
Nie ma diesla w S8

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 29 wrz 2011, 19:38

alduwiel pisze:co do zwiekszenia mocy na 400koni to tez bajka chyba ze turbiny wymienial na wieksze!
nie wiem ile w tym prawdy piszę to co mi powiedział , ale przypuszczalnie , jeśli ma 326km fabrycznie , moc bezpieczna do podniesienia to około 20% to wychodzi 392KM .
Wątpię żeby musiał zmieniać turbo do takiej mocy .

Jeśli ktoś zna Repińskiego z Kościerzyny to właśnie o nim piszę ;-)

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 29 wrz 2011, 19:44

napewno nie da sie tyle zwiekszyc samym czipem , najpierw dolot potem wydech i na koncu czip ,to moze da razem 15-20% ale to zalezy od silnika (jak był dotarty oraz duze znaczenie ma jakosc odlewu głowic i kolektora wydechowego), z tego co wiem maks jaki mozna zrobic ładując nową mape to 370 koni, ale chcialem to tu potwierdzic

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 29 wrz 2011, 19:49

tutaj kolega zapodał virusa do 4.2 tdi
http://www.a8team.pl/topics25/5053.htm

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 29 wrz 2011, 19:49

powiadasz bez zmiany dolotu ani wydechu nie podniesiesz mocy do 20% , ciekawe , wójas miał BMW e46 318 tdi fabrycznie 115km po czipie 142km to policz mi teraz jaki przyrost mocy nastąpił bez zmiany tych cudów co piszesz :?: :?:

Po za tym Pan Repiński ma dość siana żeby sobie robić z autkiem co chce , ma flotę ciężarówek które na Master Truck z reguły zajmują miejsca w czołówce za wygląd i tuning .
stać go na to żeby kupić nowy zestaw (ciągnik siodłowy+naczepa) wstawić do lakierni żeby pomalowali potem do tapicera .

To wątpię żeby koleś poprzestał na samym czipie , no ale z tego co mówił to ma 400KM i ponad 800Mn ;-)
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 19:56 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 29 wrz 2011, 19:51

powiem tak sam wydech da okolo 1-2%mocy, dobry dolot tez 1-2% a czip okolo 15% wszystko to razem moze dac 20% ale to TYLKO w rzadkich przypadkach I ZALEZY OD SILNIKA . ludzie sie nieznaja i mysla ze dadzą stozek i juz maja 20koni wiecej hahaha a w 70% przypadków stozek wrecz zmniejsza moc
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 20:24 przez alduwiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 29 wrz 2011, 19:52

mdamian pisze:powiadasz bez zmiany dolotu ani wydechu nie podniesiesz mocy do 20% , ciekawe , wójas miał BMW e46 318 tdi fabrycznie 115km po czipie 142km to policz mi teraz jaki przyrost mocy nastąpił bez zmiany tych cudów co piszesz :?: :?:
wszystko zależy jaki silnik jednego podniesiesz więcej drugiego mniej bo go np: ograniczają wtryski ,turbo ,cooler itp. mając BMW E46 330d w serii 204 ps mogłem bez problemu podnieść moc samym chipem w okolice 270-275 ps :d

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 29 wrz 2011, 19:55

jak juz mowilem to zalezy od auta te stare lepiej sie czipowaly bo nie byly juz tak wysilone na dziendobry, a propo tego 4,2 widac mialem racje ktos juz probowal i dal rade tylko na 340koni a mistrzom udalo sie tylko na 472 tak jak przypuszczałem

[ Dodano: 2011-09-29, 19:56 ]
zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce

[ Dodano: 2011-09-29, 19:58 ]
a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 29 wrz 2011, 19:59

alduwiel pisze: ludzie sie nieznaja i mysla ze dadzą stozek i juz maja 20koni wiecej hahaha a w 70% przypadków stozek wrecz zmniejsza moc
też słyszałem takie historie że wrzucił stożek i miał gaz i samochód nie chciał jechać :shock:

alduwiel pisze:zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce
właśnie że pokazywał , temu o tym piszę , może ma jeszcze gdzieś ten wykres , bo autko sprzedał , jak będzie miał to wrzucę na forum .
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 20:00 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 29 wrz 2011, 20:00

chyba e90 na te 270??

[ Dodano: 2011-09-29, 20:01 ]
a wiecie dlaczego stozki sie tak rzadko sprawdzają?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 29 wrz 2011, 20:02

alduwiel pisze:a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?
właśnie na papierze było 115Km coś chyba 280nm / po czipie było 142km i coś koło 320nm

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 29 wrz 2011, 20:03

alduwiel pisze:chyba e90 na te 270??
wyrażnie jest napisane E46 330d 2003/2004 rok 204 ps w serii bez problemów takie okolice samym chipem :) ten silnik jest tak podatny na mody a jak pozmieniasz turbo wtryski itp . to widziałem jak takie 330d jeżdzi prawie jak M3 :) z malutką przewagą dla M3

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 29 wrz 2011, 20:06

faktycznie ten silnik to ładnie sie czipuje , tu masz racje ale ja juz pisalem ze to ZALERZY OD SILNIKA a jesli chodzi o 4,2 to dam sobie reke uciac ze 400koni zaden czip nie da , generalnie jest tak jak pisalem wyzej - wiadomo wyjatki sie zdarzają :mrgreen:

[ Dodano: 2011-09-29, 20:08 ]
ale troche przesadziles - 250 koni to juz predzej!!!!

[ Dodano: 2011-09-29, 20:26 ]
badyl pisze:mając BMW E46 330d w serii 204 ps mogłem bez problemu podnieść moc samym chipem w okolice 270-275 ps
mogles? ale tego nie zrobiles? ale jak niezrobiles to nie wiesz, ja wiem ze 250 koni w tym przypadku to maks

[ Dodano: 2011-09-29, 20:28 ]
ale co fakt to fakt zmieniajac pare innych rzeczy to w 330d mozna naprawde sporo osiągnąc :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl