[D3 03 4.2MPI ] Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
[D3 03 4.2MPI ] Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polowiak, łącznie zmieniany 2 razy.
było A6 2.4
jest A8 4.2
jest A8 4.2
Re: Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 334 KM 2003r.
Mam to samo, dostałem dwie diagnozy: jedna to padnięty lockup a druga to zapowietrzona skrzynia. Ale z takim przebiegiem to ten objaw raczej nie powinien mieć miejsca...polowiak pisze:Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na logach dynamicznyhc już się sporo dowiesz. U mnie ten pisk występuje z 3 na 4 i delikatnie zaczął z 2 na 3. Dokładnie słychać go u mnie w momencie zapinania lockupa. Tak jakby się przycinał albo coś.
Co do drugiej diagnozy to znajomy z forum mi powiedział, że miał taki objaw i po odpowietrzeniu skrzyni ustało. Ja teraz na wiosnę będę się za to brał
Co do drugiej diagnozy to znajomy z forum mi powiedział, że miał taki objaw i po odpowietrzeniu skrzyni ustało. Ja teraz na wiosnę będę się za to brał
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Słuchaj a może połączymy siły i środki ?
Ja na przyszły tydzień jadę do Wrocka na serwis...zobaczę co powiedzą.
Spotkałem się z opinią z podobnego forum:
"..... brak tak zwanego lock-up to po prostu najczęściej w tipie konwerter do wymiany, niekoniecznie skrzynia do remontu nie mylić pojęć.
Konwerter w automacie to praktycznie identycznie jak sprzęgło w manualu znajduje się w tym samym miejscu i działa podobnie.
Wymieniając sprzęgło nie mówicie ze remontowaliście skrzynie.
4K PLN z robota to pewnie koszt konwertera + wymiana + olej w ASB i filtr. :diabel:
Naprawa ASB czyli wymiana tarczek i innych podzespołów to raczej większa kwota znacznie."
czyli w najgorszym przypadku min 5 tyś. trzeba będzie szykować...;(
[ Dodano: 2017-03-17, 13:12 ]
znajomy remontował skrzynie z S6 4,2 z 2000r. w Długołęce i jest zadowolony (zapłacił 6500 zł) Ale sam nie wiem co o nich myśleć...jest wiele negatywnych opinii na ich temat. Wolałbym uderzyć do kogoś rzetelnego i ze sprawdzoną opinią
Ja na przyszły tydzień jadę do Wrocka na serwis...zobaczę co powiedzą.
Spotkałem się z opinią z podobnego forum:
"..... brak tak zwanego lock-up to po prostu najczęściej w tipie konwerter do wymiany, niekoniecznie skrzynia do remontu nie mylić pojęć.
Konwerter w automacie to praktycznie identycznie jak sprzęgło w manualu znajduje się w tym samym miejscu i działa podobnie.
Wymieniając sprzęgło nie mówicie ze remontowaliście skrzynie.
4K PLN z robota to pewnie koszt konwertera + wymiana + olej w ASB i filtr. :diabel:
Naprawa ASB czyli wymiana tarczek i innych podzespołów to raczej większa kwota znacznie."
czyli w najgorszym przypadku min 5 tyś. trzeba będzie szykować...;(
[ Dodano: 2017-03-17, 13:12 ]
znajomy remontował skrzynie z S6 4,2 z 2000r. w Długołęce i jest zadowolony (zapłacił 6500 zł) Ale sam nie wiem co o nich myśleć...jest wiele negatywnych opinii na ich temat. Wolałbym uderzyć do kogoś rzetelnego i ze sprawdzoną opinią
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polowiak, łącznie zmieniany 1 raz.
było A6 2.4
jest A8 4.2
jest A8 4.2
No ja nie liczę robocizny ale konwerter mam zamiar wymieniać W moim przypadku cena za jego wymianę będzie oscylować w okolicy połowy tej co podałeś. Resztę kasy nadrobią rączki
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Re: Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
polowiak pisze:Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Witam.
Masz identyczny rok i silnik jak ja. Więc przed lift. U mnie sprawa wygląda następująco.
Podczas jazdy w trybie D w automacie występuje ja to nazywam "nad bieg" czyli za wcześnie wrzuca wyższy bieg i "nie dobieg" zbyt późne wrzucenie biegu co powoduję szarpnięcie. Dzieje się tak gdy na trybie D chcę trochę pojeździć dynamicznie ale gdy jadę normalnie nic się nie dzieje. Również gdy włączam tryb sport bądź przechodzę na tryb łopatek F1 problem nie ma w ogóle miejsca...
Takie objawy powstały po przejechaniu około 2 tys km od wymiany 60% oleju w skrzyni oraz filtra. Podczas wymiany oleju i filtra 0 opiłków w skrzyni, mechatronika, magnesy wszystko jak nowe.
Dlatego w kwietniu jadę do Warszawy na aktualizację softu tzn. odinstalowanie i zainstalowanie oprogramowania na nowo z najnowsza aktualizacją do tego modelu skrzyni.
W Twoim przypadku proponuje sprawdzić stan oleju w skrzyni. Zawsze można podpiąć kompa czy nie ma żadnych błędów. Po sprawdzeniu stanu dopiero można myśleć co dalej.
Z tego co napisałeś moje przeczucie mówi że u Ciebie będzie olej do wymiany
Jak LockUp się zesra to występuję ślizganie sprzęgła i silnik nie trzyma obrotów na CutOffie. Jak koledzy wyżej, stawiam na za niski stan oleju, zapchany filtr lub wgnieciona miska olejowa skrzyni ...o zapowietrzeniu się skrzyni nigdy nie słyszałemdrago_o pisze:jedna to padnięty lockup a druga to zapowietrzona skrzynia.
U mnie na logach w trakcie jazdy dokładnie w momencie zapinania lockupa słychać ten pisk i określili to że się on przycina i pisk jest efektem jakiegoś uslizgu. Dlatego nie ma falowania obrotów ani jakichś wzrostów przy ostrej jeździe przy orzelaczaniu
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Gecio porównując objawy do Twoich - mam najbardziej zbliżone.Tzn owy "jęk" następuje tylko w trybie D. Na F1 jest normalnie. U mnie nie ma szarpnięcia jest tylko specyficzny dźwięk , jakby uślizg ale nie czuć spadku mocy (a może po prostu tego uślizgu nie odczuwam a on fizycznie jest i towarzyszy temu to "jęknięcie") Jutro potestuję czy na trybie S też się coś dzieje...szarpania póki co nie mam. Pierwsze co muszę zrobić to jutro sprawdzić stan oleju... Przy jakiej temperaturze się sprawdza TIPtronic 35 st. C?
było A6 2.4
jest A8 4.2
jest A8 4.2
Ja chciałem opisać Ci swój problem i jakie podejmuję działania. U Ciebie będzie coś innego bo u mnie nie ma żadnych odgłosów, pisków itp. Temperatura sprawdzania stanu oleju w skrzyni to około 40 stopni.polowiak pisze:dzięki za inf.Jak sprawdzę co i jak to się odezwę....pozdrawiam
Jak sprawdzisz olej to daj znać.
stan oleju sprawdzony...jest ok. Barwa oleju na pewno nie była czerwona tylko zaczęła wpadać w kolor ciemnobrunatny. poziom sprawdzany przy temp. ok. 30 stopni. Jak ustalę cos więcej dam znac
[ Dodano: 2017-05-09, 18:14 ]
Witam ponownie w ww temacie. Dzisiaj wróciłem z ASB z Długołęki. Jestem po wymianie filtra, uszczelki oraz oleju Lifeguard Fluid 8 z ZF. Objawy "owego jęknięcia" uspokoiły się. Diagnosta z ASB trafnie określił temat i utwierdził mnie w tym co udało mi się ustalić osobiście...dźwięki pochodziły od przepływów (a dokładniej braku odpowiednich) oleju w skrzyni. Filtr się stopniowo przypycha,olej jest coraz bardziej zanieczyszczony i z biegiem czasu nie "zdąży wypełnić równomiernie wszystkich kanalików a przepływy są zdławione". Panowie zasugerowali że najdalej co 60 tyś. km przebiegu należy wymienić olej. Narazie wszystko OK- więc zobaczymy. Ktoś u nas na forum pisał że po wymianie oleju za jakiś czas pogorszyło się skrzyni więc pożyjemy-zobaczymy. Cała przyjemność kosztowała 1050 zł z robocizną.Póki co polecam (wymianę i warsztat
[ Dodano: 2017-05-09, 18:14 ]
Witam ponownie w ww temacie. Dzisiaj wróciłem z ASB z Długołęki. Jestem po wymianie filtra, uszczelki oraz oleju Lifeguard Fluid 8 z ZF. Objawy "owego jęknięcia" uspokoiły się. Diagnosta z ASB trafnie określił temat i utwierdził mnie w tym co udało mi się ustalić osobiście...dźwięki pochodziły od przepływów (a dokładniej braku odpowiednich) oleju w skrzyni. Filtr się stopniowo przypycha,olej jest coraz bardziej zanieczyszczony i z biegiem czasu nie "zdąży wypełnić równomiernie wszystkich kanalików a przepływy są zdławione". Panowie zasugerowali że najdalej co 60 tyś. km przebiegu należy wymienić olej. Narazie wszystko OK- więc zobaczymy. Ktoś u nas na forum pisał że po wymianie oleju za jakiś czas pogorszyło się skrzyni więc pożyjemy-zobaczymy. Cała przyjemność kosztowała 1050 zł z robocizną.Póki co polecam (wymianę i warsztat
było A6 2.4
jest A8 4.2
jest A8 4.2