[D3 03 4.2MPI/LPG ] Tiptronic A8 D3 - błąd 17090 , F125
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Tiptronic A8 D3 - błąd 17090 , F125
Witajcie, poprzedni właściciel mojej audi robił ( 2 lata temu - ok 40.000km ) remont skrzyni biegów ( 6hp26 GNU ) w serisie skrzyń w Baranowie - wymieniał sprzęgło hydrokinetyczne i tarczki na 1+2+3 biegu, doszła wymiana filtra oraz oleju oraz uszczelnienie quattro. Stan oleju jest OK i skrzynia do dzisiaj chodziła bezbłędnie - żadnych szarpnięć i ślizgania biegów. Niestety dzisiaj przy przekręceniu kluczyka biegi na wyświetlaczu podświetliły się na czerwono - skrzynia weszła w tryb awaryjny. Auta nie można odpalić na P , biegi są zablokowane. Posiadam VAS-a i podczas skanowania na skrzyni pojawił się błąd 17090 P0706 ( czujnik zakresu jazdy F-125 niewiarygodny sygnał ). Zadzwoniłem do osoby która w szczecinie na automatach zna się chyba najlepiej i powiedział mi abym zdemontował popielniczkę z przodu i tam dżwignią awaryjną przestawił bieg na N i spróbował odpalić auto. Oczywiście auto odpaliło na N ale tryb awaryjny pozostaje dalej a w chwili przełączenia biegu z D na R czuć szarpnięcie. Zdecydowałem już że jutro odstawię auto ( jadąc powoli ) do serwisu skrzyń ale mam pytanie do Was koledzy : wszystkie tego typu podobne przypadki opisywane tu na forum dotyczą modelu starszego - czyli A8 D2 - a moje auto to już D3 i ten pozycjoner biegu znajduje się już w środku skrzyni w mechatroniku - czy możliwa jest naprawa tego pozycjonera biegu ? Czy ktoś z Was miał już tego typu problem ? Ile może kosztować naprawa i czy wogóle da się to naprawić ? Serwisówka pisze że możliwa jest jedynie wymiana całego mechatronika a to już koszt w serwisie ok 12000zł + olej i filtr + dopisanie nowego sterownika skrzyni do auta + na koniec jeszcze robocizna. Pewnie wyjdzie z 15.000 - oj boli, i to mocno. Naprawiać czy odrazu zdecydować się na wymianę skrzyni ? Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami w naprawie tej awarii.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 17:02 przez czaruś, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto Serwis - Serwis Automatycznych Skrzyń Biegów Daniel Buda , Baranowo k.Poznania. Wszystko było wymienione. Błąd dotyczy uszkodzenia pozycjonera biegu - więc typowo elektronika. W starszej A8 czyli D2 znajduje się on na zewnątrz skrzyni i przykręcony jest po jej lewej stronie. Natomiast w A8 D3 jest umieszczony w środku skrzyni. Audi chciało pewnie w ten sposób zabezpieczyć go przed łapaniem wilgoci i brudu. No ale z czasem robi się awaryjny . W A8 D2 jego wymiana to 30min z wypiciem browarka ale w A8 D3 to już porażka - trzeba zlać olej , odkręcić miskę , zdemontować filtr oleju i dopiero dobrać się do mechatronika.
Temat zrobiony. Naprawa była 2mies. temu . Nie pisałem wcześniej bo musiałem się przekonać że wszystko działa bez zarzutu. Przed naprawą rozmawiałem z kilkoma osobami i wszyscy oni obstawali przy tym że jedyne co można zrobić to wymienić całą płytkę sterownika ( uszkodzony pozycjoner biegu jest zamontowany na tej płytce ) lub całą skrzynię biegów. Dzwoniłem również do serwisu ZF - i nic . W szczecinie jest serwis skrzyń automatycznych Kisielnicki i po rozmowie z nimi okazało się że awaria ta była problematyczna do tej pory - ale i na nią znaleziono rozwiązanie. Oczywiście można wymienić płytkę sterującą na nową ale jej koszta z wymianą ( oczywiście + olej + uszczelki + filtr )... - to tak jak pisałem wcześniej ok 12000zł . Powiedziano mi że JUŻ możliwa jest wymiana samego uszkodzonego pozycjonera. Oczywiście na nowy . A cena ? Nowy kosztuje 2500zł + wymiana oleju + filtr + uszczelki - łącznie naprawa kosztowała ok 3500zł. Po wymianie poinformowano mnie że ten NOWY - WYMIENIONY pozycjoner biegu powinien wytrzymać tyle co ten stary - czyli ok 250.000km Jestem bardzo zadowolony z naprawy. Jeżdżę już 2-gi miesiąc i jest super. Żaden błąd w elektronice już się nie pojawia a biegi przełączają się płynnie i bez jakiegokolwiek podszarpywania. POLECAM
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 19:38 przez czaruś, łącznie zmieniany 1 raz.