[D3 03 4.2MPI ] Skrzynia szarpie przy zmianach biegów
Z własnego doświadczenia wiem, że rodzaj oleju ma znaczenie. Poprzedniemu właścicielowi przy remoncie skrzyni zalali ravenola i ja również go zalałem przy wymianie, zaraz po kupnie. Po 1,5r przeszedłem na mobila i zauważalnie poprawiła się praca skrzyni przy zmianie z 3 na 4 bieg, a różnie z tym bywałoGLAC pisze:Witam.
Poprzedni właściciel wymieniał olej podobno, ale nie wiem czy dynamicznie czy statycznie i jaki olej zalany.
Czyli mówicie, że ASB nie powinny się zdarzać szarpnięcia - nawet jeżeli u mnie jest to naprawdę lakkie takie pyknięcie bardziej niż szarpniecie.
Boję się tej wymiany oleju - się naczytałem nawet u nas na forum, że skrzynia padła po takiej operacji.
To co teraz się dzieje zupełnie mi nie przeszkadza - przejechałem już tak z 30 tys i się to nie pogłębia.
Boję się tej wymiany oleju - się naczytałem nawet u nas na forum, że skrzynia padła po takiej operacji.
To co teraz się dzieje zupełnie mi nie przeszkadza - przejechałem już tak z 30 tys i się to nie pogłębia.
Dzięki za odpowiedź.
Znacie warsztat godny polecenia do wymian oleju?
Żeby nie pojechać do "profesjonalnego" warsztatu zajmującego się skrzyniami od 20 lat, który rozwalił skrzynię jak u kolegi z naszego forum http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-szarpa ... vt4080.htm
Znacie warsztat godny polecenia do wymian oleju?
Żeby nie pojechać do "profesjonalnego" warsztatu zajmującego się skrzyniami od 20 lat, który rozwalił skrzynię jak u kolegi z naszego forum http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-szarpa ... vt4080.htm
GLAC, http://www.midparts.com.pl/
Ja też piszę poważnie i nie w Krakowie, tylko na Al.Krakowskiej w Warszawie. Cała stolica u nich robi automaty
Ja też piszę poważnie i nie w Krakowie, tylko na Al.Krakowskiej w Warszawie. Cała stolica u nich robi automaty
Kolego Glac, nie powinieneś widzieć opiłków w oleju ze skrzyni, bo w misie olejowej są magnesy i opiłki opadając na dno skrzyni, do misy, są przez te magnesy wyłapywane. Nie sądzę, abyś miał tak wyeksploatowaną skrzynię, aby opiłki po niej latały. To co widziałeś, to może być efekt ścierania się tarczek, a tego już magnesy nie wyłapią. Większe "paprochy" zatrzymuje filtr siatkowy, mniejsze po prostu po skrzyni krążą. Jeśli nie jesteś pewien - obowiązkowo do jakiegoś speca od skrzyń i co najmniej wymiana oleju.
Bądź dobry jak chleb.
Wątpliwości rozwiane - dynamiczna wymiana za mną.
Opiłków nie było, szlamu też nie za bardzo - mechanik powiedział po zdjęciu miski, że wyjątkwo czysto tutaj jest.
Być może ktoś już wymianiał olej od nowości... tego nie wiem.
W każdym razie po wymianie po 300 km nie zaobserwowałem delikatnego szarpięcia, które opisałem w tym poście.
Zrobiłem kilka zdjęć.
Opiłków nie było, szlamu też nie za bardzo - mechanik powiedział po zdjęciu miski, że wyjątkwo czysto tutaj jest.
Być może ktoś już wymianiał olej od nowości... tego nie wiem.
W każdym razie po wymianie po 300 km nie zaobserwowałem delikatnego szarpięcia, które opisałem w tym poście.
Zrobiłem kilka zdjęć.