![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie przy zmianie biegu
Audi przyjęło taką politykę, bo nie chce brać się za remonty skrzyń. Klient przyjedzie na wymianę oleju, a potem wróci do serwisu z szarpiącą skrzynią. Pozbyli się problemu mówiąc wszystkim, że oleju się nie wymienia.
[ Dodano: 2016-10-14, 14:50 ]
Paweł zapytaj tego serwisanta po co sprzedają filtry i olej do skrzyń automatycznych skoro twierdzą, że się nie wymienia.
[ Dodano: 2016-10-14, 14:50 ]
Paweł zapytaj tego serwisanta po co sprzedają filtry i olej do skrzyń automatycznych skoro twierdzą, że się nie wymienia.
Nie. To sa naciagacze i tyle chodzi o kase panowie-trudno sie domysleć? Serwisy olejowe co 10tys w silnikach jak i olejowe co 60 w skrzyniach sprawiły by że w cholere wad ustrojowych by nigdy nie istniało a także i nie zarabiały by na tym durnowate ASO i producenci czesci...
Dzis to masz co 2-3 lata zmieniac auto i tyle a że kosztuje dalej majątek to juz twoj problem.
Chcesz jeździc starociem? dowala ci podatki ekosmierdzace przepisy utrudniające ci zycie podniosa ubezpieczenie zabiora autocasco zlikwiduja rynek częsci zamiennych bylle bys tylko kupil nowe i dalej wywalał jeszcze wiecej kasy
Dzis to masz co 2-3 lata zmieniac auto i tyle a że kosztuje dalej majątek to juz twoj problem.
Chcesz jeździc starociem? dowala ci podatki ekosmierdzace przepisy utrudniające ci zycie podniosa ubezpieczenie zabiora autocasco zlikwiduja rynek częsci zamiennych bylle bys tylko kupil nowe i dalej wywalał jeszcze wiecej kasy
Po prostu zastanawiała mnie jedna konkretna rzecz, kiedy koleś widać że ogarnięty na tej połczyńskiej w warszawie mówi mi że jeśli klient się upiera to wymieniają olej ale kasują przy tym około 5-6 tyś zł, to dla mnie logiczne byłoby wymienianie tego oleju jak najczęściej, bo w końcu jak to kolega wyżej powiedział "chodzi o kasę" więc to mnie zastanawiało... rzekł także że tego oleju który był fabrycznie w skrzyni już nie produkują i jest jego zamiennik.
Utkwiło mi jeszcze jedne stwierdzenie serwisanta że ludzie serwisują u nich auta które mają po 500tyś km i więcej i nic się ze skrzynią nie dzieje, z reszto co tu dużo szukać moje audi do 255tyś km było serwisowane w ASO u zachodnich sąsiadów i w wydrukach także nie było nic o wymianie teraz ma 290 i skrzynia funkcjonuje, fakt że teraz pojawiają się lekkie problemy, być może również spowodowane nie wymienianiem oleju ale tego nie wiadomo "na pewno".
Gość od skrzyń z którym rozmawiałem o wymianie mówi że już nie raz wymienił olej w skrzyni i zamiast poprawy pojawiło się jeszcze pogorszenie pracy skrzyni, potem adaptacje itp poprawiały sprawę ale już nie było jak wcześniej więc on także jakimś zwolennikiem niby nie jest a ciągle ma cały plac aut i ludzie go chwalą więc zapewne pojęcie o temacie ma, sam nie wiem co o tym myśleć... ale zapewne ja będę wymieniał profilaktycznie
Utkwiło mi jeszcze jedne stwierdzenie serwisanta że ludzie serwisują u nich auta które mają po 500tyś km i więcej i nic się ze skrzynią nie dzieje, z reszto co tu dużo szukać moje audi do 255tyś km było serwisowane w ASO u zachodnich sąsiadów i w wydrukach także nie było nic o wymianie teraz ma 290 i skrzynia funkcjonuje, fakt że teraz pojawiają się lekkie problemy, być może również spowodowane nie wymienianiem oleju ale tego nie wiadomo "na pewno".
Gość od skrzyń z którym rozmawiałem o wymianie mówi że już nie raz wymienił olej w skrzyni i zamiast poprawy pojawiło się jeszcze pogorszenie pracy skrzyni, potem adaptacje itp poprawiały sprawę ale już nie było jak wcześniej więc on także jakimś zwolennikiem niby nie jest a ciągle ma cały plac aut i ludzie go chwalą więc zapewne pojęcie o temacie ma, sam nie wiem co o tym myśleć... ale zapewne ja będę wymieniał profilaktycznie

Paweł jeeeszcze raz...
NA PEWNO olej w skrzyni sie zużywa i traci swoje własciwości jak kazdy olej z czasem.
NA PEWNO trzeba go wymieniac o czym prawi sam producent tych skrzyn nawet jak i logika.
NA PEWNO skrzynia po przelocie setek tysięcy tak jak twoja ma juz w srodku nie olej a jakas podobna do niego substancje i....
Zalewając do takiej skrzyni świeży wypłuczemy ją ładnie a ona juz się przecie może trzymac kupy na własnym syfie-wówczas sie rozsypuje.
Ale jak nie wymienimy to sie i tak rozsypie robiąc nam kosztowna niespodzianke np na wczasach
Kolejna sprawa to te przebiegi i że jednak nie kazda się sypie.
Automaty sie zuzywaja-maja swoje elementy exploatacyjne poza olejem(tarczki,kosze,konwerter)
Pytanie dlaczego ktos ma 500koła na szafie i jeździ? Bo 90% to trasa a skrzynia z powiedzmy 300tys w samej trasie może byc mniej zuzyta jak ta sama mająca 100tys na taxi![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pisałem to nie raz i nie tylko ja.
Czemu serwisy nie chca zmieniac oleju? Bo musza dac gwarancje na usługe a jak się sypnie po tym a ryzyko takie jest nie chca odpowiadac stad astronomiczna odstraszająca cena.
Jak mi się sypła to zapraszali na wymiane ASB jedynie 30tyś zł za 4hp24a CML![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
NA PEWNO olej w skrzyni sie zużywa i traci swoje własciwości jak kazdy olej z czasem.
NA PEWNO trzeba go wymieniac o czym prawi sam producent tych skrzyn nawet jak i logika.
NA PEWNO skrzynia po przelocie setek tysięcy tak jak twoja ma juz w srodku nie olej a jakas podobna do niego substancje i....
Zalewając do takiej skrzyni świeży wypłuczemy ją ładnie a ona juz się przecie może trzymac kupy na własnym syfie-wówczas sie rozsypuje.
Ale jak nie wymienimy to sie i tak rozsypie robiąc nam kosztowna niespodzianke np na wczasach

Kolejna sprawa to te przebiegi i że jednak nie kazda się sypie.
Automaty sie zuzywaja-maja swoje elementy exploatacyjne poza olejem(tarczki,kosze,konwerter)
Pytanie dlaczego ktos ma 500koła na szafie i jeździ? Bo 90% to trasa a skrzynia z powiedzmy 300tys w samej trasie może byc mniej zuzyta jak ta sama mająca 100tys na taxi
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pisałem to nie raz i nie tylko ja.
Czemu serwisy nie chca zmieniac oleju? Bo musza dac gwarancje na usługe a jak się sypnie po tym a ryzyko takie jest nie chca odpowiadac stad astronomiczna odstraszająca cena.
Jak mi się sypła to zapraszali na wymiane ASB jedynie 30tyś zł za 4hp24a CML
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ASO ma bardzo małe pojęcie o skrzyniach ZFa ponieważ to nie oni są producentem tylko ZF - nie mają dostępu do całej dokumentacji technicznej skrzyni a ich serwis ogranicza się do prostych czynności serwisowych jak sprawdzenie poziomu olejupaweldzwo pisze:ogarnięty na tej połczyńskiej w warszawie mówi mi że jeśli klient się upiera to wymieniają olej
oni nie potrafią zdiagnozować skrzyni jak coś się dzieje (szarpie, przerywa, stuka przy zmianie biegu lub się ślizga)
działo się tak ponieważ źle była przeprowadzona wymiana olejupaweldzwo pisze:Gość od skrzyń z którym rozmawiałem o wymianie mówi że już nie raz wymienił olej w skrzyni i zamiast poprawy pojawiło się jeszcze pogorszenie pracy skrzyni
o skrzyniach na pewno nie ma jak 99% firm w PL, które się skrzyni dotykająpaweldzwo pisze:zapewne pojęcie o temacie
tutaj (w PL) to firmy, które zajmują się tylko serwisowaniem ASB nie mają pojęcia czego doskonałym przykładem jest brak umiejętności wymiany oleju w skrzyni
- opinie w stylu "jak działa to nie ruszać.... jak wymieniać to statycznie na 2 razy bo dynamicznie to skrzynia się rozszczelni i w szybkim czasie padnie"
Jeżeli szanowany i renomowany serwis ASB (SSerwis Sopa) przesyła mi ofertę na wymianę dynamiczną i wykorzystuje do tego 8l oleju (słownie: osiem litrów oleju) gdzie skrzynia jest zalana 11 z haczykiem to czego TY wymagasz od ASO? I czego oczekujesz od innych serwisów ASB?
Dzwoniąc do SSerwis Sopa z pytanie czy to nie pomyłka w ilości oleju Pani z uśmiechem odpowiada, że NIE.... więc się pytam jak mogą wymienić cały olej jak jest go 11 z kawałkiem Pani mi odpowiedziała, że w konwerterze jest kilka litrów a tego się nie da wymienić ponieważ konwerter jest zalewany tylko przy wymianie (montażu nowej skrzyni) to czego oczekujesz?
w ZF Dortmund wymienili olej metodą dynamiczną i na FVAT mam 15l oleju. Na jeździe testowej z serwisantem ZFa zapytałem się w czym została dokonana wymiana oleju i odpowiedział jasno
1. skrzynia
2. konwerter
3. chłodnica
ALL.....
da się? da......!

Dodatkowo mam na FVAT olej "ZF Lifeguard Fluid 8", gdzie jak zadzwonisz do naszych "fachowców" to większość Ci powie, że to jest olej do skrzyni 8 biegowej (8HPXX) a do mojej powinien być ZF Lifeguard Fluid 6........ i zalali mi złym olejem skrzynie! W centrali ZFa zalali mi zły olej! Więc po raz kolejny się pytam czego wymagasz od serwisów w PL?
Podczas jazdy testowej pytałem się serwisanta dlaczego takim olejem została zalana to mi odpowiedział "że to jest obecnie najlepszy olej do skrzyni i zalecają w 6HPXX ten olej".
Na ten temat mógłbym Ci książkę napisać - wtedy miałbyś obraz jaki jest poziom "wiedzy" naszych serwisów (z ASO włącznie) na temat skrzyń ZF.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zmiana oleju z 6HP na 8HP (zielony) jest możliwa tylko przy wymianie dynamicznej , nie można tych olejów mieszać ze sobą żeby była jasność .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Około 660euro
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044