części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 4.2MPI ] 6HP26 - wymiana/podmiana oleju.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

[D3 04 4.2MPI ] 6HP26 - wymiana/podmiana oleju.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 18:45

Witam. Tonąc w oceanie informacji i opinii dotyczących ASB chciałbym prosić o pomoc i porady. Auto ma 90 tys. przebiegu (oryginalny), rocznik 2004, skrzynia 6HP26, napęd quattro, silnik BFM. Obecnie całość działa raczej dobrze. Raczej, ponieważ czasami zdarza się lekkie falowanie silnika. Mam delikatne zaplecze garażowe, więc raczej mógłbym sam spróbować to zrobić, ale wydaje mi się, że ASB to wyższa szkoła jazdy i trochę się obawiam. Stąd pytania:
1. Czy próbować wbijać się do serwisu (najbliższy mam Sieńko w Białymstoku) i wymieniać olej w skrzyni? (jak coś pójdzie nie tak, to gwarancja itp.).
2. Czy wykonać delikatną podmianę 2-3 litrów oleju? Oczywiście, po pewnym czasie powtórzyć zabieg.
3. Czy jeśli punkt 2 to jaki olej zalać? Oryginalny ZF'a czy może być Ravenol? Można je mieszać?
4. Czy wymieniać filtr siatkowy?
5. Czy jak odkręcę dolny korek w skrzyni (przy wyłączonym silniku) to olej będzie wypływał (na logikę wychodzi mi że tak)?
6. Czy jeśli odkręcę misę skrzyni, zleję olej, wymienię filtr, to jak później zalać olej? Uruchomienie skrzyni na sucho odpada, a stan oleju przecież można ustalić dopiero gdy pracuje. Czy może zalać 7-8 litrów, uruchomić i dopiero sprawdzać stan oleju (zlać lub uzupełnić odpowiednio do wymaganego poziomu)?
7. Czy po wymianie oleju wskazana jest adaptacja skrzyni? Czy tylko ASO może to zrobić?

Wielu osobom zapewne pytania wydadzą się śmieszne, zatem proszę o wyrozumiałość. Bardzo zależy mi na opiniach praktyków, osób które w 6HP26/6HP26A robiły wymianę oleju lub podobne prace. Po prostu nie chcę nic popsuć, bo koszta mogą być znaczne. Z góry dziękuję za wszelkie opinie, porady i pomoc.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 08 mar 2014, 19:08


Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 19:17

Jacku, czytałem (szkoda że niektóre zdjęcia są nieosiągalne), ale zależy mi na opiniach praktycznych, odpowiedziach na moje pytania, bo mogę coś źle zrozumieć.
Bądź dobry jak chleb.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 08 mar 2014, 20:32

Przyjedź do Warszawy, do Mid-Parts, godz roboty i będziesz miał z bani. Takie prace lepiej zlecać fachowcom

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 mar 2014, 20:49

beyer28 pisze:Takie prace lepiej zlecać fachowcom
Dlaczego? w wymianie nie ma nic skomplikowanego , trochę samozaparcia.
Ale że mi nie chce się rąk brudzić, oddaje auto w odpowiednie miejsce :D

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 20:57

labas pisze:
beyer28 pisze:Takie prace lepiej zlecać fachowcom
Dlaczego? w wymianie nie ma nic skomplikowanego , trochę samozaparcia.
Ale że mi nie chce się rąk brudzić, oddaje auto w odpowiednie miejsce :D
Lubię dłubać przy autkach bo się można czegoś nauczyć i jest satysfakcja, jak człowiek coś sam zrobi. Poza tym to dla mnie odpoczynek i relaks, obawiam się tylko tego, że nieumiejętna wymiana może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Tu jest ciekawy post: http://www.midparts.pl/forum/viewtopic. ... fdf3653eee
A jeszcze jedna sprawa. W jakich cenach kształtuje się wymiana olej+filtr+robocizna+ewentualnie adaptacja w takiej skrzyni? Bo czas około godziny to rzeczywiście niedługo.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 21:04 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 08 mar 2014, 21:03

labas pisze:Ale że mi nie chce się rąk brudzić, oddaje auto w odpowiednie miejsce :D
Mam to samo i za grosz samozaparcia :D
Pebo czujesz się na siłach i masz do tego warunki to wymieniaj, jeśli ze skrzynią wsio ok, a raczej tak, to wymianą nic nie spieprzysz. Przebieg masz nie wielki i jeśli olej nie był jeszcze wymieniany to warto o to zadbać, bo najwyższa już pora.
Ja płaciłem ze wszystkim 550zł, z tym, że to w d2. Ale pewnie wielkich różnic nie będzie z tytułu, że przyjedziesz d3. Tylko nie wiem jak jest u nich z adaptacją. Musiałbyś zadzwonić i dopytać, mam nr do głównego fachowca u nich jak chcesz

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 22:06

beyer28 pisze:
labas pisze:Ale że mi nie chce się rąk brudzić, oddaje auto w odpowiednie miejsce :D
Mam to samo i za grosz samozaparcia :D
Pebo czujesz się na siłach i masz do tego warunki to wymieniaj, jeśli ze skrzynią wsio ok, a raczej tak, to wymianą nic nie spieprzysz. Przebieg masz nie wielki i jeśli olej nie był jeszcze wymieniany to warto o to zadbać, bo najwyższa już pora.
Ja płaciłem ze wszystkim 550zł, z tym, że to w d2. Ale pewnie wielkich różnic nie będzie z tytułu, że przyjedziesz d3. Tylko nie wiem jak jest u nich z adaptacją. Musiałbyś zadzwonić i dopytać, mam nr do głównego fachowca u nich jak chcesz
Właśnie z uwagi na przebieg niby jeszcze mam czas, więc chciałbym spróbować. Autem jeździła w USA dziewucha, ale że tam moda na SUVy a audi to europejska taniocha, to poszło w ludzi. Raczej nie było pałowane, a ja też nie z takich co to cisną. Owszem, czasem lubię olej w silniku zamieszać, ale chyba częściej się lansuję niż ostro startuję ze świateł. Ot, ma się lata i rodzinę to już się człowiek chyba wyszalał. Jeszcze raz poczytałem kopalnię wiedzy do tipa ZF, mam też naściągane sporo innych materiałów. Narzędzia też są (klucze, końcówki, klucz dynamometryczny-przy A8 podstawa, pompki, wanienki itp.), zostało tylko kupić olej. Tylko że w 6HP26 jest taki myk, że te skrzynie adaptują się i raczej bym spróbował delikatnej podmianki oleju niż wymiany, bo obawiam się, że zmiana parametrów oleju przy wyuczonej charakterystyce pracy skrzyni spowoduje, że elektronika dostane głupawki.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Michall2107
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Michall2107 » 22 mar 2017, 08:26

Koledzy powiedzcie bede wymienial olej w skrzyni przygotowałem 6l oleju do wymiany ZF. Czy podczas wymiany czyscic wymiennik o ile taki wystepuje w mojek skrzyni 6Hp26, czy trzeba aby robic adaptacje koniecznie po takiej wymianie oleju?
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 mar 2017, 22:57

Michall2107 pisze:Koledzy powiedzcie bede wymienial olej w skrzyni przygotowałem 6l oleju do wymiany ZF. Czy podczas wymiany czyscic wymiennik o ile taki wystepuje w mojek skrzyni 6Hp26, czy trzeba aby robic adaptacje koniecznie po takiej wymianie oleju?
Od mojego poprzedniego postu minęło trochę czasu i przybyło nieco praktyki. Ponieważ nie robię dużych przebiegów (około 10 tys. km. rocznie) olej w skrzyni podmieniam co roku, najczęściej wiosną. Podobnie też robię moim znajomym. Na pewno warto co pewien czas wymienić filtr siatkowy i odkręcić misę aby sprawdzić czy nie ma opiłków na magnesach stałych w misie. Dobrze jest też wyczyścić samą misę - mamy kontrolę, czy nie ma jakiegoś szlamu ewentualnie kawałków metalu. To można zrobić w okolicach wymiany rozrządu. Co do oleju, to był i Ravenol i ZF, choć z opinii na forum wynika, że lepiej trzymać się ZFa. Ze skrzyni zlewam tyle oleju, ile wycieknie otworem do upuszczania oleju (tego z mniejszą śrubą). Z kolei większym otworem olej się uzupełnia. Najpierw dolewam 2-3 litry świeżego oleju a później uzupełniam starym olejem uprzednio przepuszczonym przez filtr malarski do farby. Sekwencja uzupełniania tak jak dla 6HPxx czyli auto poziomo, pilnujemy temperatury (np. VAG) i dolewany stopniowo olej. Teraz jest o tyle dobrze, że butelki mają wysuwane rurki do nalewania oleju. Uzupełniamy w trakcie pracy silnika i zgodnie z instrukcją trzymamy po 2-3 sek. na każdym położeniu dźwigni zmiany biegów. Wiosną jest o tyle dobrze, że jeszcze nie jest za ciepło i olej w skrzyni za szybko się nie nagrzewa. Akurat w mojej skrzyni GQF nie ma adaptacji, więc stąd podmiany a nie wymiana całości oleju.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Michall2107
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Michall2107 » 23 mar 2017, 07:30

O jak bd chcial wymienić to przyjadę do Ciebie następnym razem bo powiem ci, ze dobrze by bylo jakby ktos obejrzał moje auto wprawnym okiem czy wszystko ok a widze, zw sie znasz a z Bialego mam 30min drogi do ciebie. My zrobiliśmy tak. Mise odkrexilismy wyczyscilismy ja benzynka to co ściekło ze skrzyni to out. Nowa podklada, filtr, na korki nowe uszxzelki. Mise zalozylismy i zalalismy grwaitacyjnie okolo 4-4,5l wtedy odpalilismy silnik poprzerzucalismy biegi i na Odpalinym wciagneło 1.5l. Czekaliśmy az temp sie ustabilizuje miedzy 30 a 40* olej kapał. Wiec raczej poziom był ok bo nie lało sie ciurkiem czyli, ze nie bylo za dużo ani tez za mało bo w ogóle by nie ciekło. Wiec przy 42* zakrecilismy korek ten duży i zrobilismy jazdę testową :) mam nadzieje wszystko ok zrobiliśmy? Olej jaki zalalem to ZF bo Revanola nie polecali.
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl