[D3 04 4.2MPI ] Aktualizacja softu skrzyni prelift
Witam, sorry za odkop, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Sprawa wygląda tak, a raczej pytanie. Jeśli w sterownik skrzyni mam z literką E i soft 0110 a ostatni dostępny to 0120 to śmiało można robić aktualizacje.
A czy no mogę wgrać soft z innego sterownika? Np Q, S lub T? Bo wersji z tego co widzę w plikach jest full. A, C, D, E, F, J, N, Q, S, T... Tzn wgrać pewnie można ale czy nie uwali to sterownika 😎
Sprawa wygląda tak, a raczej pytanie. Jeśli w sterownik skrzyni mam z literką E i soft 0110 a ostatni dostępny to 0120 to śmiało można robić aktualizacje.
A czy no mogę wgrać soft z innego sterownika? Np Q, S lub T? Bo wersji z tego co widzę w plikach jest full. A, C, D, E, F, J, N, Q, S, T... Tzn wgrać pewnie można ale czy nie uwali to sterownika 😎
Teoretycznie masz rację i nawet to logiczne i też tak uważam, ale... Wielokrotnie widziałem moduły z D3 (allegro, OLX i inne portale), gdzie na modułamch były naklejki z ASO (nie koniecznie PL bo widziałem głównie w języku niemieckim) które informowały o zmianie oprogramowania. I np było widać oryginalny numer z końcówką np A, a na nalepce z informacją o aktualizacji było np D.
W podstawowym trybie VAS nie pozwoli Ci wybrać softu nie pasującego do Twojego sterownika. I pamiętaj, rób to tylko na zapłonie z wyłączonym silnikiem. Jak Aku niepewne to ladowarke podłącz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To są 15 letnie sterowniki nie jeden i nie raz się podda moim zdaniem najlepszy ODIS E i VAS z głowicą VAS 5054a.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja mam klona i działa dobrze jak na razie
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam . Ma ktoś może nowy soft do skrzyni biegów GQF sterowni 09E 927 156A . Miałem soft z końcówka 060 znalazłem soft 120 ale po wgraniu okazało sie ze nie jest kompatybilny z ta wersja silnika i jest z wersji USA. Poszukuje na duch softu do wersji EU . Pomoże ktoś.
[ Dodano: 2019-07-14, 21:03 ]
Temat ogarnięty . trzeba było zmienić region z USA na Europę.
[ Dodano: 2019-07-14, 21:03 ]
Temat ogarnięty . trzeba było zmienić region z USA na Europę.
Szanowni koledzy, pilnie potrzebuję porady.
Mianowicie zrobiłem właśnie aktualizację softu skrzyni w moim prelifcie, trwało długo, poprosił na koniec o wyłączenie zapłonu i włączenie powrotem, potem pokazało, że nieudana sesja Flash, błąd hamulców i esp na desce, gałka biegów w pozycji P i ani drgnie. W logu pokazuje tylko, że wersja przed aktualizacją to 0020 i po 0020, w hamulcach błąd brak komunikacji z transmission control unit. Uwaliłem coś? Miał ktoś podobny przypadek? Sterownik pozwala się znów flashować, ale z tym samym skutkiem. Używam ODIS 5.0.12
załączam log.
Mianowicie zrobiłem właśnie aktualizację softu skrzyni w moim prelifcie, trwało długo, poprosił na koniec o wyłączenie zapłonu i włączenie powrotem, potem pokazało, że nieudana sesja Flash, błąd hamulców i esp na desce, gałka biegów w pozycji P i ani drgnie. W logu pokazuje tylko, że wersja przed aktualizacją to 0020 i po 0020, w hamulcach błąd brak komunikacji z transmission control unit. Uwaliłem coś? Miał ktoś podobny przypadek? Sterownik pozwala się znów flashować, ale z tym samym skutkiem. Używam ODIS 5.0.12
załączam log.
Znajomy flashował na uruchomionym aucie i miał tak, nie zrobiłeś przypadkiem podobnie? Może być włączony jedynie zapłon a silnik zgaszony. Jak słaby akumulator to ładowarka podłączona.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Idąc za wskazówkami z forum, flashowałem na zgaszonym z włączonym zapłonem. Aku praktycznie nowe, choć podczas pierwszego podejścia na desce wyskoczyła ikonka od Power management nie wiedzieć czemu, bo silnik po wszystkim zakręcił bez najmniejszego oporu. Próbować teraz flashować z mniejszym bitrate? Jak twój znajomy sobie poradził? Bo sobie poradził, prawda?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2019, 11:47 przez IchiOne, łącznie zmieniany 1 raz.
W jego wypadku kazałem mu przeprowadzić jeszcze raz procedurę na zgaszonym co pomogło w 100%.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A czy to nie jest tak, że sam sterownik nie został przeflashowany, skoro diagnoza stale widzi Soft 0020 a tylko zostało to odkodowane z auta? W logu ta ostatnia linijka mnie intryguje.
No i czy to, że nie udaje się flashowanie to nie wynika z tego, że głowicę mam vas 5054A a odis widzi głowicę 5054... czy to ma jakieś znaczenie?
próbowałem również zmieniać prędkość flashowania, niestety z marnym skutkiem.
Gdzieś jeszcze mogłem popełnić błąd ? Czy do odisa powinienem dorzucać jakieś PostSetup?
Bo mam gołą wersję z tego chomika pełnego informacji.
_______________________
Dobra, wypróbowałem już wszystkie dobre pomysły które mi przyszły do głowy i ciągle mam martwą skrzynię.
Proces wgrywania wygląda tak, że postęp idzie do +/- 60%, w tym momencie nagle osiąga koniec zakresu i prosi o wyłączenie i włączenie zapłonu... w trakcie flashowania dwukrotnie słychać podwójne cyknięcie spod kierownicy, jakby jakiś przekaźnik, w zasadzie to identyczny dźwięk jak wtedy gdy pneumatyka poziomuje auto... no i gdy owy dźwięk usłyszę drugi raz, flashowanie idzie jeszcze przez jakieś 10 sekund i w tym miejscu się kończy, jak zwykle niepowodzeniem.
Tracę nadzieję, że w ogóe uda się uratować ten sterownik.
Tutaj nasuwają mi się pytania:
-Czy w tej sytuacji pozostaje mi tylko ASO ?
-Czy konieczna może być wymiana mechatroniki, jeśli tak, to czy musi mieć dokładnie ten sam numer czy może skrzynia HHV mogła posiadać sterowniki z inną literką na końcu?
-Czy skoro ODIS nie dał rady to jest szansa, że np. VAS PC dałby radę ? czy raczej jest to wina sterownika i nic to nie zmieni ?
[ Dodano: 2019-10-01, 21:43 ]
Szanowni koledzy.
Chciałbym się z wami podzielić rozwiązaniem powyższego problemu z którym borykałem się 2 tygodnie i w sumie o jakieś 2 za długo.
Jako że godziny dzieliły mnie od umówionego przyjazdu lawety celem zawiezienia auta do ASO, motywacja osiągnęła punkt kulminacyjny i oto udało się ożywić dzielnego pacjenta.
Otóż jeśli kiedykolwiek komuś uda się zbrickować kontroler skrzyni biegów w polifcie za pomocą ODIS'a informuję, że ODIS w moim przypadku nie poradził sobie z wielopoziomową aktualizacją flash, polegającą na kasowaniu części pamięci i wgrywaniu softu, następnie kasowanie kolejnej części i tak dalej przez jakieś 6 poziomów. pierwszy poziom kończył się przy ok. 60% progressu i w tym miejscu ODIS nie widział kolejnych etapów i kazał gasić zapłon... efekt jak na powyższym Wielokrotne próby różnorakich podejść i nic, aż w końcu po wielu perypetiach z VAS PC udało się zmusić program do sflashowania uwalonej jednostki i przyznam, że zrobił to z niebywałą gracją i lekkością w porównaniu z nowoczesnym ODIS'em .
Reasumując: Do rozwiązania problemu potrzebna będzie rzadka już dziś kombinacja laptopa z systemem winXP sp3, VAS PC 19 z głowicą, pliki flash i pomoc internetu przy tworzeniu plików .stt tudzież program vaghelper.
POWODZENIA.
No i czy to, że nie udaje się flashowanie to nie wynika z tego, że głowicę mam vas 5054A a odis widzi głowicę 5054... czy to ma jakieś znaczenie?
próbowałem również zmieniać prędkość flashowania, niestety z marnym skutkiem.
Gdzieś jeszcze mogłem popełnić błąd ? Czy do odisa powinienem dorzucać jakieś PostSetup?
Bo mam gołą wersję z tego chomika pełnego informacji.
_______________________
Dobra, wypróbowałem już wszystkie dobre pomysły które mi przyszły do głowy i ciągle mam martwą skrzynię.
Proces wgrywania wygląda tak, że postęp idzie do +/- 60%, w tym momencie nagle osiąga koniec zakresu i prosi o wyłączenie i włączenie zapłonu... w trakcie flashowania dwukrotnie słychać podwójne cyknięcie spod kierownicy, jakby jakiś przekaźnik, w zasadzie to identyczny dźwięk jak wtedy gdy pneumatyka poziomuje auto... no i gdy owy dźwięk usłyszę drugi raz, flashowanie idzie jeszcze przez jakieś 10 sekund i w tym miejscu się kończy, jak zwykle niepowodzeniem.
Tracę nadzieję, że w ogóe uda się uratować ten sterownik.
Tutaj nasuwają mi się pytania:
-Czy w tej sytuacji pozostaje mi tylko ASO ?
-Czy konieczna może być wymiana mechatroniki, jeśli tak, to czy musi mieć dokładnie ten sam numer czy może skrzynia HHV mogła posiadać sterowniki z inną literką na końcu?
-Czy skoro ODIS nie dał rady to jest szansa, że np. VAS PC dałby radę ? czy raczej jest to wina sterownika i nic to nie zmieni ?
[ Dodano: 2019-10-01, 21:43 ]
Szanowni koledzy.
Chciałbym się z wami podzielić rozwiązaniem powyższego problemu z którym borykałem się 2 tygodnie i w sumie o jakieś 2 za długo.
Jako że godziny dzieliły mnie od umówionego przyjazdu lawety celem zawiezienia auta do ASO, motywacja osiągnęła punkt kulminacyjny i oto udało się ożywić dzielnego pacjenta.
Otóż jeśli kiedykolwiek komuś uda się zbrickować kontroler skrzyni biegów w polifcie za pomocą ODIS'a informuję, że ODIS w moim przypadku nie poradził sobie z wielopoziomową aktualizacją flash, polegającą na kasowaniu części pamięci i wgrywaniu softu, następnie kasowanie kolejnej części i tak dalej przez jakieś 6 poziomów. pierwszy poziom kończył się przy ok. 60% progressu i w tym miejscu ODIS nie widział kolejnych etapów i kazał gasić zapłon... efekt jak na powyższym Wielokrotne próby różnorakich podejść i nic, aż w końcu po wielu perypetiach z VAS PC udało się zmusić program do sflashowania uwalonej jednostki i przyznam, że zrobił to z niebywałą gracją i lekkością w porównaniu z nowoczesnym ODIS'em .
Reasumując: Do rozwiązania problemu potrzebna będzie rzadka już dziś kombinacja laptopa z systemem winXP sp3, VAS PC 19 z głowicą, pliki flash i pomoc internetu przy tworzeniu plików .stt tudzież program vaghelper.
POWODZENIA.
Witam
Czy do mojej skrzyni jest dostępna aktualizacja ? , czy aktualizacja tylko w ASO czy może ktoś to robi prywatnie/serwis ?
Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
Control Module Part Number: 4E1 910 156 Q HW: 09L 927 156 A
Component and/or Version: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0020
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
VCID: 3169F34FA8DC81962BD-8064
Pozdrawiam !
Czy do mojej skrzyni jest dostępna aktualizacja ? , czy aktualizacja tylko w ASO czy może ktoś to robi prywatnie/serwis ?
Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
Control Module Part Number: 4E1 910 156 Q HW: 09L 927 156 A
Component and/or Version: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0020
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
VCID: 3169F34FA8DC81962BD-8064
Pozdrawiam !