[D3 05 3.0TDI ] Jaki olej do torsena 6HP19
[D3 05 3.0TDI ] Jaki olej do torsena 6HP19
Witam. Muszę ściągnąć obudowę torsena, tego mechanizmu roznicowego miedzyosiowego, wylało mi się tam trochę oleju, ale na tym koniec. Jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy w skrzyni 6Hp19 GZV w 3.0tdi ASB 2005r. TORSEN jest smarowany olejem z automatycznej skrzyni czy ma swoj olej tak jak mi podaje ELSA 0,55l "Napełnienie na stałe: wymiana tylko po naprawie, w przypadku demontażu pokrywy samoblokującego się międzyosiowego mechanizmu różnicowego, do 0,55 l"
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 18:19 przez siwy71, łącznie zmieniany 3 razy.
Siwy71, sprawdzałeś jaki masz rodzaj skrzyni? 5HP19, 5HP19FL czy 5HP19FLA? Trochę informacji znajdziesz tu: http://www.thectsc.com/index.php?p=home
Z tego co podaje ZF to jest to Burmah SAF AG4 lub STURACO FM 1992, ale podejrzewam, że tak jak piszesz, dobry hipoidalny syntetyk nie poszkodzi. Jak wymienisz olej, to zlej stary do jakiegoś naczynia i odstaw na kilka dni, a później sprawdź, co osiądzie na dnie.
Pozdrawiam
Z tego co podaje ZF to jest to Burmah SAF AG4 lub STURACO FM 1992, ale podejrzewam, że tak jak piszesz, dobry hipoidalny syntetyk nie poszkodzi. Jak wymienisz olej, to zlej stary do jakiegoś naczynia i odstaw na kilka dni, a później sprawdź, co osiądzie na dnie.
Pozdrawiam
Bądź dobry jak chleb.
Sorki, tak się rozpędziłem, że nie spojrzałem na początek oznaczenia, faktycznie 6HP19. Ale do torsena i mechanizmu różnicowego powinien pasować.siwy71 pisze:Ja mam skrzynie 6hp19 gzv do torsenu podaja olej syntetyznyttylko oryginal ale ten co podalem spelnia jego normy GL5 i jeszcze inne dla VW
Koszt raptem 50zl a nie 438zl
Weszlo okolo 0.5l
Bądź dobry jak chleb.
Tylko miałem już kilka przypadków po zalaniu nie oryginalnego oleju, że auto przy max skręcie na parkingu i jeździe w kolko zachowuje się jakby było wyszperowane, czuć napięcie w napędzie i "przeskakujące " opony. Po zalaniu oryginalnego oleju efekt ustal.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 11:04 przez Arthur, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakie były przebiegi tych aut?Arthur pisze:Tylko miałem już kilka przypadków po zalaniu nie oryginalnego oleju, że auto przy max skręcie na parkingu i jeździe w kolko zachowuje się jakby było wyszperowane, czuć napięcie w napędzie i "przeskakujące " opony. Po zalaniu oryginalnego oleju efekt ustal.
Bądź dobry jak chleb.
u mnie olej po zlaniu był czysty,sladowe ilosci opiłkow.
Po zalaniu nie widze zadnych zmian na gorsze, wszak ktoś tutaj na forum kiedyś zaczynał temat właśnie przeskakiwania auta przy pełnym skręcie. Ja osobiscie też miałem kiedyś taki problem, winą była lekko krzywa zwrotnica, która przy pełnym skęcie powodowała "przełamanie" zawiasu i auto lekko przeskakiwało. To akurat nie ten przypadek, ale tak mi się przypomniało
Po zalaniu nie widze zadnych zmian na gorsze, wszak ktoś tutaj na forum kiedyś zaczynał temat właśnie przeskakiwania auta przy pełnym skręcie. Ja osobiscie też miałem kiedyś taki problem, winą była lekko krzywa zwrotnica, która przy pełnym skęcie powodowała "przełamanie" zawiasu i auto lekko przeskakiwało. To akurat nie ten przypadek, ale tak mi się przypomniało
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 lut 2014, 21:52
- Lokalizacja: Coleraine uk
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-jaki-o ... ?highlightPeter audi a8 pisze:Koledzy jaki olej lejecie do skrzyni 6hp19 zastanawiam się nad zf lifeguard6 co wy na to?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Poziom płynu w mechaniźmie różnicowym sprawdzisz po prawej stronie skrzyni, przed wyjściem prawej półosi - tam jest korek wlewu i lejesz do tego poziomu. Jak popatrzysz na prawą półoś (od strony koła) i na skrzynię to korek będzie po prawej stronie nieco poniżej środka otworu.
Z kolei do torsena wlew masz po lewej stronie skrzyni z tyłu (niemal przy wyjściu na wał), nieco powyżej mocowania misy olejowej.
Z kolei do torsena wlew masz po lewej stronie skrzyni z tyłu (niemal przy wyjściu na wał), nieco powyżej mocowania misy olejowej.
Bądź dobry jak chleb.