Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 3.7MPI/LPG ] Wymiana rozrzadu.

majkaistefan

[D3 02 3.7MPI/LPG ] Wymiana rozrzadu.

Post autor: majkaistefan » 06 mar 2014, 13:30

Witam!
Po zakonczeniu (mysle ze to wkrotce nastapi) walki z instalacja gazowa bede chciala zrobic reszte niezbednych napraw przy aucie.
Obecnie auto ma przejechane 133 tysiace i czasami przy uruchomieniu silnika slychac jakies klekotanie..Mam zatem pytanie:co nalezy zrobic i z jakimi kosztami jest to zwiazane.


Majka.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 06 mar 2014, 16:39

Czyżby nastawniki... <hmm>
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm - tu masz obszernie o tym problemie

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 06 mar 2014, 19:58

Witam!
Przeczytalam ale dalej niewiele z tego wiem.Czy mozna zatem tak ludzkim jezykiem co ile i dlaczego? :) Auto ma stosunkowo niewielki (podobno sa bardzo trwale) przebieg a tu czarno widac...

Majka.

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 07 mar 2014, 17:55

Niestety wymiana nastawnikow nie należy do tanich. Sam kosz czesci w Aso to ok 2400zl na jedną głowicę. Jeżeli klepie tylko po rannym odpaleniu i to przez ok sekundę to nie ma się czym przejmować. U mnie juz klepalo na rozgrzanym silniku i trzeba było juz wymienic. Dobrze byłoby podpiąć auto pod vaga i sprawdzić synchronizację rozrzadu i prace nastawnikow. Najlepiej pytaj o wszystko w watku o nastawnikach zeby nie robić tyle wątków. Jak coś to mam dojście do oryginałów takich jak w aso z bardzo dużym upustem. Jak cos to pisz na prv.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 08 mar 2014, 20:15

Nastawniki zmiennych faz rozrządu słychać wtedy gdy są wytarte ślizgi lub wyciągnięty łańcuch i na prawdę zaczynają głośno hałasować jak obcierają o obudowę a przy takim przebiegu to wątpię w to <niewiem> Po dłuższym unieruchomieniu silnika olej spływa z górnej części silnika i nie ma smarowania podczas rozruchu do momentu aż pompa nie poda na klawiaturę i wszystko się normuje.Trwa to ok 1-3 sek. i gdy odpalasz auto w krótszych odstępach czasu problem ten nie występuje.Odpowiedzialne za to są zaworki zwrotne znajdujące się w głowicy,których zadaniem jest utrzymanie oleju w tej części silnika-po prostu może być tak że któryś przepuszcza i to jest cała przyczyna.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 mar 2014, 20:41

nastawniki mają w sobie zawory zwrotne

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 09 mar 2014, 09:52

Witam!
Pepi czy masz jakiś rysunek tego "ustrojstwa"?

Majka.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 mar 2014, 18:25


Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 09 mar 2014, 20:24

mario-975 pisze:Nastawniki zmiennych faz rozrządu słychać wtedy gdy są wytarte ślizgi lub wyciągnięty łańcuch i na prawdę zaczynają głośno hałasować jak obcierają o obudowę
Czekaj, ale d3 benzyna nie ma lancucha, jest pasek i ponoc te silniki nie maja klopotow z napinaczami i innymi sprawami zwiazanymi z rozrzadem.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 09 mar 2014, 20:29

Na rozrządzie jest pasek, na wałkach masz łańuchy i z napinaczami tych łańcuchów są problemy

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 09 mar 2014, 20:36

beyer28 pisze:Na rozrządzie jest pasek, na wałkach masz łańuchy i z napinaczami tych łańcuchów są problemy
A fakt, jak przeczytalem lancuch to juz domyslnie, ze to o rozrzad chodzi.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 10 mar 2014, 12:40

Pepi dziekuje za link.To jednak chyba dla mojego Taty.Daj cos co sama mogla bym zrozumieć/zobaczyć.
i jeszcze jedno pytanie:objaw ten (klekotanie przy rozruchu) powoli ustepuje.Obecnie zdarza się to raz w tygodniu albo i mniej.Czy warto zatem poczekać kolejna zmiane oleju?

Majka

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 mar 2014, 12:54

prościej się nie da tego wytłumaczyć :)
Przy twoim przebiegu raczej nic nie powinno się odzywać .
Ja bym zalał dobry olej bo bywa tak ze po zalaniu co u niektórych nastaje cisza .
Jeśli przebieg masz prawdziwy to nastawniki bardziej się odzywają koło 250-300 tys

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 10 mar 2014, 23:11

A jak można ustalić przebieg?W niektórych autach (Volvo) jest zapisany w ECU i nie można tym w żaden sposób manipulować.

Majka.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 mar 2014, 07:12

w audi też jest w sterowniku abs

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl