części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Dolewka oleju

TPN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 gru 2018, 00:06
Lokalizacja: Wawa

[D3 05 4.2MPI ] Dolewka oleju

Post autor: TPN » 21 sty 2019, 11:07

Pytanie moze błache, ale nie moge znalezc odpowiedz

Mam a8 d3 4.2 2005 BFM. Auto niby 234 tys przebiegu. Dopiero co kupione, chcialem dolac olej i nie wiem jaki byl zalany...

Jaki polecacie dolac ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez TPN, łącznie zmieniany 1 raz.

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 21 sty 2019, 13:53

A nie lepiej po prostu wymienić olej i wiedzieć co i kiedy się zalało?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 sty 2019, 14:12

Możesz mieszać oleje. Na dolewkę kupić dobrej jakości olej 5W40 i będzie OK.

walus30

Post autor: walus30 » 21 sty 2019, 20:53

marekp750 pisze:Możesz mieszać oleje. Na dolewkę kupić dobrej jakości olej 5W40 i będzie OK.
Skoro nie wie jaki był zalany to jak może mieszać? skąd ma pewność , że jest 5W40? a jak ma 5w30 lub 10w40?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 sty 2019, 21:08

Wyjaśnię...

Jeżeli dolejesz 5W40 do oleju 5W30 (na 8 litrów w silniku dolejesz 1 L) to
proporcjonalnie zmienisz jego właściwości (czyli zrobisz 5W32).

Dla oleju 10W40 zrobisz coś koło 9W40.

Skoro do BFM wlewamy oleje od xW30 do xW50 to jakie znaczenie będzie miało to, że
wyjdzie xW32 lub 9W40 lub cokolwiek innego.

Oczywiście jest to duże uproszczenie, dla przykładu olej motula xxx 10W40 ma właściwości przy oznaczeniu 10W jak większość 0W czyli jest płynny do -42 st C.

Dolewka oleju spowoduje wypadkową tych dwóch olejów, skoro powiedzmy do 6.5L oleju
nie wiadomo jakiego dolejemy 1L oleju 5W40 to dla W30 podniesiemy jego parametry lepkościowe a dla oleju W50 obniżymy jego parametry lepkościowe o: 1/6.5*100 %.

walus30

Post autor: walus30 » 21 sty 2019, 21:53

marekp750 pisze:Wyjaśnię...

Jeżeli dolejesz 5W40 do oleju 5W30 (na 8 litrów w silniku dolejesz 1 L) to
proporcjonalnie zmienisz jego właściwości (czyli zrobisz 5W32).

Dla oleju 10W40 zrobisz coś koło 9W40.

Skoro do BFM wlewamy oleje od xW30 do xW50 to jakie znaczenie będzie miało to, że
wyjdzie xW32 lub 9W40 lub cokolwiek innego.

Oczywiście jest to duże uproszczenie, dla przykładu olej motula xxx 10W40 ma właściwości przy oznaczeniu 10W jak większość 0W czyli jest płynny do -42 st C.

Dolewka oleju spowoduje wypadkową tych dwóch olejów, skoro powiedzmy do 6.5L oleju
nie wiadomo jakiego dolejemy 1L oleju 5W40 to dla W30 podniesiemy jego parametry lepkościowe a dla oleju W50 obniżymy jego parametry lepkościowe o: 1/6.5*100 %.
Poddaję się. Rozbroiłeś mnie <brawo>

bplukaszbp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2012, 18:31
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: bplukaszbp » 21 sty 2019, 21:56

Moja złota zasada. Kupiłem auto, nie patrzę co było wlane. Płukanka silnika i wymiana oleju na Motul, o parmatrach dedykowanych przez producenta auta. Wymiana paska alternatora i kompletnego rozrządu z pompą wody (chyba, że na łańcuchuchu jest, to nie ruszam jak nie stuka i nie ma błędów..), oraz wszystich filtrów. No chyba, że samochód kupiłeś po rodzinie. Dla mnie jest to podstawa po zakupie samochodu. Tobie też taki zabieg polecam.

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 21 sty 2019, 22:48

Nie dzielmy włosa na czworo. Dolej cokolwiek masz, ile tego musisz dolać aby mieć bezpieczny poziom w silniku- litr może 1,5l- i co nawet jak się zmieni lepkość to przy całej ilości oleju obecnego najwyżej w niewielkim stopniu. Przy całym szacunku do 4,2 i 3,7 ale nie są to silniki promu kosmicznego, nic mu nie będzie, zwłaszcza, że najpewniej wymienisz w najbliższym czasie już całościowo olej.

TPN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 gru 2018, 00:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: TPN » 22 sty 2019, 07:52

Mordeczki kupilem auta 2 miechy temu i od tamtej pory nie sprawdzalem poziomu oleju. Jestem teraz 450 km od domu , jutro wracam i po sprawdzeniu okazalo sie ze jest za malo.

Nie bede ani tutaj wymienial oleju, ani wracal na za niskim stanie stad pytanie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 08:00

Dolej jakiś w miarę dobry o zalecanych parametrach a po powrocie płukanka i wymień. Lepiej tego nie rozwiążesz. Ja zalałbym jakiś 5W30 / 5W40.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

TPN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 gru 2018, 00:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: TPN » 22 sty 2019, 11:46

Nie wiem jak to mozliwe, ale kupilem 5w40 i juz chce dolewac a tam stan OK....

Z gory mowie, ze sprawdzalem wczesniej na zimnym silniku i na plaskim terenie :D

W jaki sposob zalecacie plukanke i czym ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 11:50

Z tego co pamiętam to olej sprawdza się na lekko rozgrzanym. Ale u siebie widywałem podobne wahania raz w górę a raz w dół w zależności czy sprawdzałem olej po tym jak zostawiłem auto po jeździe czy jak sprawdzałem rano na całkiem chłodnym. To chyba bardzo dziwnego.

Płukankę najlepiej preparatem do płukania silnika od Liqui Moly lub Motula.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

walus30

Post autor: walus30 » 24 sty 2019, 21:40

drago_o pisze:Z tego co pamiętam to olej sprawdza się na lekko rozgrzanym. Ale u siebie widywałem podobne wahania raz w górę a raz w dół w zależności czy sprawdzałem olej po tym jak zostawiłem auto po jeździe czy jak sprawdzałem rano na całkiem chłodnym. To chyba bardzo dziwnego.
poziom oleju w MMI jest tak wiarygodny, że skacze od min do połowy i nie znajdziesz reguły ;) lepiej wymieniać co 10 tys bez żadnych dolewek i w ogóle nie sprawdzać:P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 sty 2019, 22:05

Kiedy ostatnio w D3 widziałeś wskazanie na MMI? ;) Niby czemu nie sprawdzać? Co to ma na celu? Pewnie tak powinno się robić i jest dobrze... Poziom płynów zawsze powinno się kontrolować, choćby dla bezpieczeństwa swojego i swojej rodziny. Zwłaszcza w aucie, którym da się jechać szybciej niż przeciętnie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

walus30

Post autor: walus30 » 25 sty 2019, 06:36

drago_o pisze:Kiedy ostatnio w D3 widziałeś wskazanie na MMI? ;) Niby czemu nie sprawdzać? Co to ma na celu? Pewnie tak powinno się robić i jest dobrze... Poziom płynów zawsze powinno się kontrolować, choćby dla bezpieczeństwa swojego i swojej rodziny. Zwłaszcza w aucie, którym da się jechać szybciej niż przeciętnie.
Ja sprawdzam regularnie ale w D4 jest tylko elektroniczny poziom a jego wskazania są rozne
A wymieniając co 10 tys nie dolewam nic, bo silnik nie bierze i mam spokój

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl