części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D4 10 4.2TDI ] Szarpanie skrzyni biegów

chris4286
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 sie 2016, 22:34
Lokalizacja: Ropa

[D4 10 4.2TDI ] Szarpanie skrzyni biegów

Post autor: chris4286 » 29 cze 2020, 22:44

Witam. Audica znajomego, byłem dzis podłaczyć VCDS-a bo od pewnego czasu zaczeła dziwnie się zachowywać. a wiev sprawa wygląda nastepująco.
Zapala po nocy auto i rusza w droge
Biegi zmieniają się prawidłowo bez zadnych szarpniec, do czasu.
Po około 5km zaczyna się dziac cos dziwnego.
Zmniejszając predkość tak zeby skrzynia zeszła z 5 na 4bieg czuć mocne szarpniecie, przyśpieszając porafi na moment wejsć na wysokie obr po czym szarpnie i załaczy kolejny bieg. Przy zatrzymaniu się do zera nie zbija do 1, tylko trzyma na 2 po czym czuć mocne szarpniecie i przełączy na 1. Czasem zmieni dobrze a czasem byle który bieg przeciagnie albo dosć mocno szarpnie. oto błędy które zostały zapisane w skrzyni.
Od czego zacząć diagnoze, naprawe? przebieg ok 172tys(nie cofany)



Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0BK-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4H1 927 158 CM HW: 0BL 927 156 J
Komponent i/lub wersja: 0BL 42 TDIRdW H16 1004
Kodowanie: 000001
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
Zbiór danych ASAM: EV_TCMALX51011 002022 (AU64)
ROD: EV_TCMALX51011_002_AU64.rod
VCID: 7DA704E5ED782FEFA20-8028
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

2567 - Element cierny skrzyni biegów / sprzęgło E
P2704 00 [032] - czas użycia niewiarygodny
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 178248 km
Data: 2020.06.28
Czas: 20:50:15

Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Napięcie zacisku 30: 13.582 V
Prędkość obrotowa silnika: 749 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 0.00 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 0.00 /min
Temperatura oleju przekładniowego: 97 °C
Tryb pracy (P/N/D itd..): N
Status przekładnika sprzęgła-Shift Type / Mode: 0
Status przekładnika sprzęgła-Torque Converter Lockup Clutch: Open
Status przekładnika sprzęgła-Traction/Coasting Flag: Traction
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 1 (N215): 50.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 4 (N218): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 2 (N216): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 5 (N233): 50.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 3 (N217): 50.0 mA
Moment obrotowy silnika: 38 Nm
Prąd zaworu regul.ciśnienia 7 -N443-: ciśnienie główne: 850.0 mA
M015_Time Normal Mode: 306 s
M019_Time Since Reset: 7650 ms
M014_Time Since Shift: 7650 ms

2583 - Kontrola biegu-/przełożenia
P0730 00 [032] - błędny współczynnik przełożenia
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 178248 km
Data: 2020.06.28
Czas: 20:50:04

Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Napięcie zacisku 30: 13.304 V
Prędkość obrotowa silnika: 781 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 713.00 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 268.00 /min
Temperatura oleju przekładniowego: 99 °C
Tryb pracy (P/N/D itd..): d
Status przekładnika sprzęgła-Shift Type / Mode: 0
Status przekładnika sprzęgła-Torque Converter Lockup Clutch: Open
Status przekładnika sprzęgła-Traction/Coasting Flag: Traction
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 1 (N215): 50.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 4 (N218): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 2 (N216): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 5 (N233): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 3 (N217): 850.0 mA
Moment obrotowy silnika: 108 Nm
Prąd zaworu regul.ciśnienia 7 -N443-: ciśnienie główne: 850.0 mA
M015_Time Normal Mode: 296 s
M019_Time Since Reset: 7650 ms
M014_Time Since Shift: 3630 ms

8708 - Kontrola zmiany biegów
P0780 00 [036] - błąd zmiany biegu
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 178252 km
Data: 2020.06.28
Czas: 21:00:22

Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Napięcie zacisku 30: 13.540 V
Prędkość obrotowa silnika: 823 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 825.00 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 104.00 /min
Temperatura oleju przekładniowego: 93 °C
Tryb pracy (P/N/D itd..): d
Status przekładnika sprzęgła-Shift Type / Mode: 0
Status przekładnika sprzęgła-Torque Converter Lockup Clutch: Open
Status przekładnika sprzęgła-Traction/Coasting Flag: Traction
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 1 (N215): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 4 (N218): 50.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 2 (N216): 850.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 5 (N233): 452.0 mA
Prąd zaworu regulacji ciśnienia 3 (N217): 850.0 mA
Moment obrotowy silnika: 11 Nm
Prąd zaworu regul.ciśnienia 7 -N443-: ciśnienie główne: 627.4 mA
M015_Time Normal Mode: 447 s
M019_Time Since Reset: 7650 ms
M014_Time Since Shift: 2670 ms

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 29 cze 2020, 23:05

na poczatek aktualizacja sterownika
widzę aż 4 do zrobienia

chris4286
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 sie 2016, 22:34
Lokalizacja: Ropa

Post autor: chris4286 » 06 lip 2020, 23:03

Czyli ze moze byc wina softu?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 06 lip 2020, 23:10

Także

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl