części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 2.8PB ] Zegary i klimatronik nie wyłączają się

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

[D2 00 2.8PB ] Zegary i klimatronik nie wyłączają się

Post autor: rodzynek » 03 mar 2021, 10:41

Dziwny objaw, a nie doszedłem jeszcze po schematach, gdzie jest ból. Otóż po wyłączeniu zapłonu nie gasną zegary i klimatronik. Odkryłem, że dzieje się tak wyłączenie zapłonu na dowolnej pozycji lewarka biegów poza R. Mogę wyłączyć zapłon (i wyjąć kluczyk) np na N i po przestawieniu na R wszystko ładnie się wyłącza.


Czy ktoś miał coś podobnego? Gdzie szukać?

Dodam, ze nie mam na wyświetlaczu PRND i nie działa TIP, a niestety posiałem kabelek i nie mogę go zdiagnozować. Czy to źle zakodowane zegary i może się to objawiać poprzez ich niegaszenie?
Auto mam od miesiąca ;)
Ostatnio zmieniony 21 mar 2021, 01:18 przez rodzynek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 04 mar 2021, 15:45

Klucz jesteś w takiej pozycji w stanie wyjąc ze stacyjki ? Co do PRND rozumiem, że nie wyświetla w ogóle a przy przerzuceniu wajchy na prawo na TIPa nic się nie zmienia, nie pokazuje poszczególnych biegów ?
Do Cn masz blisko w razie czego podjedź na skan ;)
Black Cars Matters

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 06 mar 2021, 03:15

Klucz mogę wyjąć tylko na P. Czyli normalnie. Jedynie elektrycznie coś jest nie tak.

Zamówiłem już z Viakena kolejny interface, bez niego to po omacku i jak bez ręki ;)

[ Dodano: 2021-03-06, 03:15 ]

No i chyba mam problem.
VAG nie łączy mi się ze skrzynią.
Silnik i ABS/ESP wywalają jeden powtarzający się błąd:
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU

a zegary:
01315 - Transmission Control Module, 49-00 - No Communications

Problem taki, że mam skrzynię ECG, czyli sterownik 4D0927156BR. A tu się okazuje, że na niemieckim ebayu sterowniki kosztują równowartość auta...

Znalazłem ze skrzyni FBA, montowanej równolegle do mojej. Czy myślicie, że da się ożenić taką parę?

Albo jeszcze, czy może mi ktoś sprawdzić kodowanie sterowników?
04753 - silnik 2,8 193 KM - 3B0 907 551 AB
08397 - ABS/ESP - 4D0 907 389 E
00162 - zegary - 4D0 919 033 BR - hmm, one są do nowszego modelu (od 4d-1-008 301), a mój VIN to:

WAUZZZ4DZYN011481

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 mar 2021, 08:18

Na allegro jest jeden sterownik za 600 PLN. Z niektórymi sterownikami ASB w połączeniu z benzynowym V6 są w ogóle problemy z dostępnością (z reszta patrząc po ilości zapytań widać, że jakoś często padały). Znajomemu w preFL 2.8 zrobili po prostu flasha w Seacie.
Black Cars Matters

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 21 mar 2021, 01:16

Ja już wiem czemu mój padł. Stał w 3 cm wodzie... Pod pokrywę sterowników wcisnęli sterownik gazu i gruba wiązka nie pozwoliła dobrze domknąć pokrywy. No i teraz są efekty.

Przeanalizowałem Etkę i wszyło mi, że skrzynia FBA różni się od mojej ECG na dobrą sprawę tylko sprzęgłem i płytkami ciernymi E. A sterowniki z FBA - 4D0927156DB i 4D0927156DR są dostępne w lepszych cenach - od 200 zł.

Ale najpierw jutro będę miał okazję założyć pożyczony sterownik z jakiegoś poliftowego 2,8 quattro, będzie wiadomo, czy vag i zegary pokażą coś więcej.

[ Dodano: 2021-03-21, 01:16 ]
Wiem już więcej co boli moje zegary. Nie jest powodem sterownik skrzyni, ani same zegary. Ani wiązka.

Powodem jest przekaźnik instalacji BRC. Przy okazji wyciągania sterowników wyjąłem też ten przekaźnik. A że był mocno brudny od stania w wodzie, to go nie włożyłem. I dlatego też wszystko pięknie gasło po wyjęciu kluczyka. Po wyczyszczeniu styków przekaźnika zegary znów przestały gasnąć - okazało się, że wnętrze przekaźnika wygląda jak Biskupin po wyjęciu z jeziora. Nowy przekaźnik rozwiązał moje problemy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl