części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Sterownik od kolumny kierowniczej

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 18 lip 2014, 20:38

Moge Wam powiedzieć ZROBIŁEM.
Wymiana sterownika pod siedzeniem kierowcy, wiąże się z odkręceniem siedzenia od podłogi (2 sruby torx z przodu prowadnic i dwie z tyłu pod plastikowymi osłonami prowadnic).
Sterownik jest pod wykładziną pod lewą prowadnicą fotela(blizej progu), ciężko go wyjąć a już gorzej odpiąc wtyczkę bez wyjmowania go spod tej wykładziny. Ale się udało, podmieniłem sterownik i nic. Nie zmieniło to nic w działaniu kierownicy.
To zacząłem szukać dalej i stwierdziłem, że wyciągnę przełącznik z boku kierownicy.
Wydarłem go(da się zdjąc obudowy kierownicy bez sciągania jej)
Odkrecić długim małym krzyzakiem dwie srubki łączące góre z dołem(od spodu obudowy), wykręcić jedną srubę centralną pod kolumną kierowniczą M5(w polowie dolnego plastiku) oraz dwie małe srubki pod kierownicą(jakby na wprost kierowcy, od tylnej strony kierownicy). Żeby je wykręcić trzeba przekrecic kierownicę najpierw w prawo o jakies 70 stopni i można odkęcić jedną srubkę i tak samo w lewo.
Wziąłem go do domu rozebrałem i stwierdziłem że on musi być problemem. Przelutowałem wszystkie punkty na płytce oraz rozebrałem joystick, tam ukazało się pare styków, gołym okiem było widać nadpalonych. Zeskrobałem je malutkim płaskim śrubokrętem i złożyłem do kupy. Po zmontowaniu kierownica działa bez najmniejszych jęków, MUSI :D

ernesto

Post autor: ernesto » 19 lip 2014, 09:25

uszek pisze:Wymiana sterownika pod siedzeniem kierowcy

Wziąłem go do domu rozebrałem i stwierdziłem że on musi być problemem. Przelutowałem wszystkie punkty na płytce oraz rozebrałem joystick, tam ukazało się pare styków, gołym okiem było widać nadpalonych. Zeskrobałem je malutkim płaskim śrubokrętem i złożyłem do kupy. Po zmontowaniu kierownica działa bez najmniejszych jęków, MUSI :D
Ja miałem problemy z komfortowym układem kolumny. Kierownica się nie chowała i nie cofała po wyjęciu kluczyka.
Podczas wymiany kostki stacyjki, przeczyściłem porządnie styki i teraz śmiga za każdym razem. Więc bardziej strona elektryczna. Z modułem może by ć problem przy mocnym utopieniu auta. Jak są niesprawne sączki i woda żywcem przelewa się pod wykładziną.

Uszek, dobra robota ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl