witam
Przeczytałem chyba wszystkie posty ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
podczas gdy auto zostanie odpalone i jest zimne po postoju w nocy napięcie ładowania przy akumulatorze jest 14.2-14-3V
natomiast po ok. 1 godzinie ciągłej jazdy gdy auto osiągnie już temperaturę ładowanie przy Aku spada do 13.5 - 13.6V
to w zupełności mi wystarcza ponieważ samochód używam tylko na trasie ok. 10godzinnej ciągle jazdy i akumulator jest zawsze naladowany i po takiej trasie pokazuje mi stan napięcia po wylaczniu auta na aku 13.2v
u mnie siedzi altek Bosch 0123520019
Jednak po podpięciu auta pod Vaga zuważylem ze wysokośc napięcia na rożnych modulach (silnika, automatycznej skrzyni i licznika) podczas gdy auto jest juz nagrzane i ladowanie przy aku oscyluje między 13.5 - 13.6v jest 12.9 - 13V ...
czy to prawidlowe napięcie?
jesli ktoś wie to niech poprze swoją odpowiedz jakimiś konkretami z serwisówki audi a nie odrazu pisze "ze za malo" bo tak mu się wydaje...
mierzył ktos u siebie te wartości przy nagrzanym aucie?
dzięki za odpowiedz
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 3.7PB/LPG ] jakie macie napięcie w instalacji podcz
Ja w swojej A8 mam alternator Valeo o wydajności 140 A. Podczas jazdy do mierzenia napięcia używam woltomierza cyfrowego wkładanego do gniazda zapalniczki. Po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 14,3 V. Po nagrzaniu spada i oscyluje w granicach 13,8 - 14 V (zależnie od ilości włączonych odbiorników i poboru prądu). Na zaciskach akumulatora nie mierzyłem równocześnie, ale powinno być klika dziesiątych wolta więcej.
Miejscowy spec od regeneracji alternatorów powiedział mnie kiedyś, że alternatory Bosch dają stabilne napięcie, ale niższe - około 13,8 V. Takie napięcie miałem w Audi 100 z dieslem i alternatorem Bosch.
W instalacji auta zawsze będzie niższe napięcie niż zmierzone na biegunach akumulatora - poprzez opór przewodów, straty na złączach.
Miejscowy spec od regeneracji alternatorów powiedział mnie kiedyś, że alternatory Bosch dają stabilne napięcie, ale niższe - około 13,8 V. Takie napięcie miałem w Audi 100 z dieslem i alternatorem Bosch.
W instalacji auta zawsze będzie niższe napięcie niż zmierzone na biegunach akumulatora - poprzez opór przewodów, straty na złączach.
dzieki za odpowiedz
domyslem się ze w dieslach montowali fabrycznie te 140amperowe?
ktos jeszcze mierzyl to u siebie?
uzytkownicy silnikow 4.2 BP pomierzcie i dajcie znac co i jak
przeciez napiecie na cewkach w naszych benzyniakach jak rowniez na elektrozaworach skrzyni biegów jest baardzo istotne prawda?
domyslem się ze w dieslach montowali fabrycznie te 140amperowe?
ktos jeszcze mierzyl to u siebie?
uzytkownicy silnikow 4.2 BP pomierzcie i dajcie znac co i jak
przeciez napiecie na cewkach w naszych benzyniakach jak rowniez na elektrozaworach skrzyni biegów jest baardzo istotne prawda?
Regulatory montowane w Audi są z napięciem zależnym od temperatury regulatora, taka wersja - -10mV na st. C. Można wstawić inne z napięciem niezależnym. Taki miałem np. w Mercedesie.
Napięcie na zaciskach alternatora od prawie 15 na zimno do 13,8 na gorąco. Na akumulatorze od 14,5 do 13,5. Na sterownikach mniej z uwagi na długie przewody. Wskazania ze sterowników obarczone są dużym błędem.
Napięcie na zaciskach alternatora od prawie 15 na zimno do 13,8 na gorąco. Na akumulatorze od 14,5 do 13,5. Na sterownikach mniej z uwagi na długie przewody. Wskazania ze sterowników obarczone są dużym błędem.
Kot też jest Quattro
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin