Czytajac posty chcialbym zamkna w koncu temat jak wygladaja mikrostyki w dzwiach. Sa dwie dzwigientki i trzy mikrostyki. Na przykładzie prawych przednich drzwi dzwigienka krotka jest odpowiedzialna za centralny zamek i zostaje odgieta jesli ta bardziej wysunietra dzwigienka ze zdjecia z zamkiem (swiatelkiem i mikrostykiem) w drzwiach jest zamknieta. Ona jest odpowiedziala za to, ze jak "centralny" zamknie auto to otwieranie drzwi klamka nic nie daje. Otworzenie auta (centralnego) przesuwa ta dzwignie i dopiero wtedy druga dzwignia umozliwia otwarcie drzwi od srodka lub z zewnatrz. Druga dzwigienka uruchamia podwojnymikrostyk z jedna szeroka "nozka". W schemacie elektrycznym te dzwigientki sa nawet podzielone F133, krotka "noga" (central locking actuator, front right) natomiast dluga F2 ( Front right door contact switch). Z podwojnego mikrostyku pierwszy wysyła informacje (kabelek brazowo-niebieski, obwod 204 wtyczka szara pin numer trzy ) na wyswietlacz kierowcy (lampka K20 - Doors closed warning lamp w J218 Combi-processor in dash panel insert) natomiast drugi czarno-zolty jest minusem dla lampkiw nogach (W10 - Right footwell light) i podsiwtlenia bezposrednio w dzwiach (W32 - Front right entry light)
Odnosnie bezpiecznika (J348) i Pompki/modulu centralnego zamka (V94). We wtyczne dwunastopinowej (T12 - 12-pin connector, connector plug A at V94) pin 6 i 12 po otwarciu drzwi podawany jest minus na przekaznik, cewke. Zwazywszy na fakt, ze plus jest na stale doprowadzony do cewki to doprowadzenie minusa zwiera cewke co w konsekwencji doprowadza bezposrednio plus do lampek drzwi, wnetrza. Plus jest podawany do kazdej lampki(W31,W32,W33,W34,W10,W9) niezaleznie od drzwi wiec tak naprawde dlatego zapalaja sie wszedzie swiatelka u czesci osob.
Aby swiatlo zapalalo sie tylko tu gdzie sa otwarte drzwi to nalezy dodac staly plus z innego miejsca i do kazdej lampki i sterowane bedzie minusem.
Ernesto za na chwile obecna mam zdjecie (musze przeszukac zdjecia) wiazki tylko z opcja swiecenia wszystkich lanpek przy otwarciu dowolnych drzwi. Jak zrobie dla osobnych to podesle
odnosnie oswietlenia w podsufitce. Przelacznik musi byc ustawiony maksymalnie w lewo z przodu w obydwu swiatelkach z tylu maksymalnie do przodu (w kierunku kierowcy) tylko ten obwod/wiazka (B129 onnection interior light, 31 L, in interior wiring harness) jest podaje informacje o otwartych drzwiach. Plus jest na stale z (Y1) a minusem steruje moduł pompki wczesniej wspomniane dwa piny 6 i 12 podaje minus do lampek podsufitki wiec jak widzicie nie jest bezposrednio powiazany z drzwiami tylko najpierw moduł dostaje informacje o otwartych drzwiach i dopiero to on podaje minus na lampki podusfitki. Dodatkowo jak w takim ustawieniu wyjmiecie kluczyk ze stacyjki to lampki sie zapala, ale zgasna (przekaznik z czasowka)
to co wam tutaj napisalem to sa fakty zgodne z Current flow diagram audi. W nawiasach podalem wam nazwy i oznaczenia z diagramow. Odnosi sie to do pre-lift. Pamietajcie aby zaczac rozwiazanie problemu jaki macie z oswietleniem od sprawdzenia czy macie elektryke modyfikowana czy orginalna.
siedze obecnie w Warszawie wiec jesli wiecej potrzebujecie informacji to kom. lub kontakt bezposredni. Odnosnie zdjec tym co mam moge sie podzielic. Sorki za literowki
Dla mnie to i tak czarna magia ehh elektronika to nie jest moja mocna strona. Myski, na chłopski rozum da radę to wszystko ogarnąć ?
Co tak dokładnie odpowiada za uszkodzenie braku podświetlania w drzwiach i nogach?
Same mikrostyki czy przekaźnik?
Jeśli mikro to napisz łopatologicznie co trzeba by zrobić, przerobić by to chodziło prawidłowo. Czy jest to brak styku na mikrostykach który trzeba przeczyścić ewentualnie poprawić czy problem siedzi gdzieś głębiej.
Myski, na chłopski rozum da radę to wszystko ogarnąć ?
tak, da.
Aby w pełni rozwiazac ten problem potrzebuje schematu lub opisu jak dokładnie działa przekaźnik 382. Dlaczego o to pytam ponieważ w schemacie audi po roku 94 przedstawia schemat zwykłego przekaźnika np. 214. Przekaznik 382 jest przekaźnikiem bistabilnym najprawdopodobniej z odwrocona biegunowoascia i opóźnieniem. Po rozebraniu jest kilka rezystorow i kondensatorow wiec z checia poznałbym zdanie osob które zajmują się elektryka, również zawodowo. Od elektryka z salonu nie dowiedziałem się nic czego nie wiedział bym wcześniej. Postaram się dodac zdjęcia schematu i przekaźnika bez obudowy....interesują mnie konkretne informacje
Same mikrostyki czy przekaźnik?
u mnie i mikrostyk i przekaznik. Teraz wlasnie chce rozwiazac temat czy przekaźnik 382 czy 214 (schemat elektryczny vs to co jest fizycznie)
Jeśli mikro to napisz łopatologicznie co trzeba by zrobić, przerobić by to chodziło prawidłowo. Czy jest to brak styku na mikrostykach który trzeba przeczyścić ewentualnie poprawić czy problem siedzi gdzieś głębiej.
podpiac się pod plus z innej wiazki która podaje napiecie po "rozbrojeniu" centralnego lub do plusa przed przekaźnikiem 382. podlaczyc pod plus swiatelek.
Odnosnie minusa do kable które sa doprowadzone do lampek doprowadzić do nich minus z drugiego sprawnego styku który idzie na lampke kokpitu. Przewody można namierzyć w otworze wewnątrz auta z którego wychodzić wiazka poprowadzona drzwi
k44761 pisze:Najlepiej połączyć przewody w przelotce drzwi do nadwozia, nie trzeba zdejmować tapicerki. Aby na przyszłośc zapobiec upaleniu się styków, najlepiej wymienić wszystkie żarówki w drzwiach na ledy.
Kolory przewodów do połączenia w przednich lewych drzwiach:
brązowo-niebieski i brązowo-czarny. Te przewody obieramy na kawałeczku z izolacji i łączymy bez przecinania. I naprawione na wieki podświetlanie
Mistrzowski patent.
Godzina roboty i wszystkie światełka świecą
k44761 pisze:Najlepiej połączyć przewody w przelotce drzwi do nadwozia, nie trzeba zdejmować tapicerki. Aby na przyszłośc zapobiec upaleniu się styków, najlepiej wymienić wszystkie żarówki w drzwiach na ledy.
Kolory przewodów do połączenia w przednich lewych drzwiach:
brązowo-niebieski i brązowo-czarny. Te przewody obieramy na kawałeczku z izolacji i łączymy bez przecinania. I naprawione na wieki podświetlanie
Mistrzowski patent.
Godzina roboty i wszystkie światełka świecą
U mnie nie podziałał, po połączeniu i otwarciu drzwi zaczęło wariować lusterko kierowcy.
Nie wiem może jestem daltonistą ma ktoś fotkę ? Może połączyłem nie odpowiednie ze sobą.
k44761 pisze:Najlepiej połączyć przewody w przelotce drzwi do nadwozia, nie trzeba zdejmować tapicerki. Aby na przyszłośc zapobiec upaleniu się styków, najlepiej wymienić wszystkie żarówki w drzwiach na ledy.
Kolory przewodów do połączenia w przednich lewych drzwiach:
brązowo-niebieski i brązowo-czarny. Te przewody obieramy na kawałeczku z izolacji i łączymy bez przecinania. I naprawione na wieki podświetlanie
Mistrzowski patent.
Godzina roboty i wszystkie światełka świecą
U mnie nie podziałał, po połączeniu i otwarciu drzwi zaczęło wariować lusterko kierowcy.
Nie wiem może jestem daltonistą ma ktoś fotkę ? Może połączyłem nie odpowiednie ze sobą.
Niebieski zapala lampkie w zegarach że drzwi otwarte drugi zapala lampki w drzwiach masa jest wspólna mikrostyki w zamku osobne jak jeden jest zwalony drugi obwód też dostanie masę
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum. wyPAD 2020
Byłem jeszcze przed chwilą w aucie i nie znalazłem tych przewodów do połączenia- mam 3 kilka brązowo-czarnych a brązowo-niebieskiego ani jednego.
Same lampki to pryszcz, najgorzej że po zamknięciu centralnego otwiera mi drzwi kierowcy po wyłączeniu pompki- po prostu pompka nie dostaje sygnału o zamknięciu zamka i go otwiera... <niewiem>
Ja niestety nie miałem kiedy rozebrać drzwi, ale niedługo urlop to coś się pokombinuje.
Tu w wiązce progu jest ciężko. Najlepiej chyba będzie zrobić połączenie w środku.
Przy okazji poprawiania linki od klamki połączyłem dziś te 2 przewody(w drzwiach je znalazłem) i lampki zadziałały ale po zamknięciu auta robi się dyskoteka, wszystkie lampki mrugają.
Dobra temat lampek ogarnięty. Z zamka idą 3 przewody- 2 brązowe i 2 brązowo czarne. Żeby ich nie ciąć na ślepo to naciąłem oba nożykiem do tapet i kliknąłem pilotem, wszystko się zaświeciło więc połączyłem te 2 przewody kostką elektryczną i podświetlenie działa <hura>
Mam ten sam problem. lampa pod nogami kierowcy nie działa, w drzwiach kierowcy też i w drzwiach pasażera też. Cała prawa strona i bagażnik działają. W miejscach gdzie żarówki nie świecą nie dochodzi prąd.