części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Zegary z S8 FL do A8 FL

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[D2 FL ALL ] Zegary z S8 FL do A8 FL

Post autor: Nyku » 26 paź 2015, 15:47

Wiem że temat był poruszany ale pytanie padało do przed lifta.
Ja chciałem zapytać czy zegary kolegi :
http://www.a8team.pl/licznik-audi-a8-d2 ... 17833.html
będą pasowały bez przeróbek do mojego 4.2 99rok FL.

Plug and Play czy coś trzeba przerabiać? Jak z adaptacją?
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 18:50 przez Nyku, łącznie zmieniany 1 raz.

adrian949

Post autor: adrian949 » 26 paź 2015, 18:04

Pasować będą, będziesz tylko musiał imo ogarnąć.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 26 paź 2015, 18:15

Dzięki za odpowiedz, ciężka sprawa z tym jest? Zwykły VAG wystarczy czy trzeba jakiegoś inżyniera do tego?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 26 paź 2015, 18:21

Zwykly VAG nie ogarnie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

adrian949

Post autor: adrian949 » 26 paź 2015, 18:28

Najlepiej do elektryka co złamuje się takimi rzeczami.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 28 paź 2015, 18:14

Zegary leżą już w aucie. Pęknięta była przednia szyba więc zrobiłem z dwóch zegarów jedne. Byłem u mojego mechanika powiedział żeby w poniedziałek dzwonić. Jest podobno troche zabawy bo to nie kwestia samego immo tylko jeszcze te całe kodowanie i zrzucanie pamięci.
Nie zapytałem ile mnie skasuje ale już się nie moge doczekać :)

Obrazek

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 paź 2015, 18:28

Opisz proszę później krok po kroku co trzeba było wykonać - mnie też czeka wymiana. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 29 paź 2015, 16:10

michalwruszak pisze:Opisz proszę później krok po kroku co trzeba było wykonać - mnie też czeka wymiana. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku
Michale, powiem tak że samo przełożenie to zero filozofii. Opuszczasz kierownice na sam dół i wykręcasz zegary (śrubki są pod tymi zaślepkami/krateczkami koło przycisków) Dwa imbusiki i wysuwasz zegary. Jedna mała wtyczka i 3 większe. Rozpinasz i masz zegary w ręce. Gdy wrzuciłem nowe wskaźniki wszystko działało na pierwszy rzut oka. Był tylko stary przebieg no i migała kontrolka od immo. Auto odpalało na pół sekundy po czym gaśnie. Jestem zmuszony więc śmigać jeszcze na starych :(
Mechanik mój powiedział że jest to do ogarnięcia ale jest sporo zabawy z jakimiś kodami. Nie wystarczy przeprogramować immo pod kluczyki do stacyjki ale także zrzucić pamięć z komputerów aby zaadaptować zegary. Aby wyświetlały co mają wyświetlać, by był poprawny przebieg itp itd

Po robocie spróbuje coś podpytać co i jak mniej więcej wygląda, czy się wpinał w OBDII, zegary czy może we wtyczki w wiązce do zegarów :) Zaktualizuje zatem temat w przyszłym tygodniu jakoś :)

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 10 lis 2015, 16:37

A więc sprawa wygląda tak. Auto wstawione do znajomego mechanika i dzwonił mi dzisiaj rano że jest problem. Podobno nie każde zegary da się zaadaptować. Pamięć itp nie jest ciężkie do ogarnięcia ale on jako mechanik a nie elektonik poległ przy immo. Mówi że by to zrobił pod warunkiem że moduł z immo zostaje ori z zegarów z S8 a ja dokupuje czyste "wkładki" do kluczyków i kodujemy same kluczyki na nowo. Wyszło by to (razem z zakupem mnie zegarów) ok 500zł więc dałem sobie siana. Bo głównie zależało mi na FISie i tarczach a naprawa FISa to przecież nie wiecej jak 200zl. Z S8 nie podobała mi się kolorystyka (czerwona tarcza/biała wskazówka) więc przerzucenie tarcz było mi także na rękę czego też się podjąłem :)

Że prace mam jaką mam rozebrałem sobie w pracy jedne i drugie zegary i rzeźbiłem :)

Obrazek

Efekt końcowy to coś takiego:
Tarcze i wskazówki z S8, kolorystyka z A8. Jak dla mnie najlepsze połączenie :)
Obrazek

Michał, niestety wiele nie pomogę. Z tego co się dowiedziałem to trzeba się wpiąć w zegary (nie wiem czym i jak) i komputer zczyta nam "tysiąc" (nie wiem czy dosłownie czy po prostu dużo) różnych plików i zapisów które musimy wprowadzać jako korekty na nowe zegary pod tą samą nazwą pliku i dokładnie o tych samych parametrach. Żmudna robota podobno.

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 16 lis 2015, 18:35

Koledzy jeśli kupicie zegary z wyczytanym kodem Pin to połowa sukcesu, wystarczy VCDS i pin do auta 5min i już auto pali (przebieg zostanie z nowych zegarów) jeśli nie macie PIN'u do auta ani do zegarów trzeba odczytać pamięć w zegarach (24c17) skopiować na drugie zegary i viola, macie dwa zegary z identycznym przebiegiem i immo skopiowane, więc auto pali.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 16 lis 2015, 18:36

Pin auta jest zawsze taki sam , czy dla każdego jest inny ? Mnie czeka wkrótce zmiana zegarów - jako ze mam nowe prawdopodobnie PIN mam napisany na zegarach :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 16 lis 2015, 18:37

Tylko nie przekładać kości eeprom! trzeba najpierw odczytać bo jak coś pójdzie nie tak to zostajecie z ręką w nocniku... Licznik może nadpisać część eeprom i po wszystkim, jak nie macie odczytanego eeprom, to już żaden z liczników nie zadziała

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 16 lis 2015, 18:38

pin jest dla każdego auta inny, można go wyczytać VAGtacho lub z eeprom sterownika silnika

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 14 cze 2016, 23:03

Czy wiecie w jaki sposób skutecznie odczytać eeprom z A8 D2 2000 4.2 ?
VAG Commander 3.6 oraz VAG Tech 3.01 nie dały rady.
Ewentualnie czy ktoś zna tani programator do 24C17 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl