![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Zakłócenia na radiu - czy ktoś wie od czeg
[D2 preFL ALL ] Zakłócenia na radiu - czy ktoś wie od czeg
Jak w tytule zmagam się z problemem zakłóceń.
Poniżej lista co było zrobione
- zmiana radia (na starym ori delta to samo)
- zmiana wzmacniacza (na starym to samo)
- sprawdzenie wzmacniaczy obu (są dobre)
- zmiana zasilania radia (osobny bezpiecznik)
- zmiana alternatora (na starym to samo)
- zmiana regulatora napięcia na nowy bosch
- kondensator na alternatorze
- zmiana końcówek przewodów masowych
Problem dzieje się bez względu na głośność i ustępuje po zgaszeniu radia czy wiecie może co jeszcze zrobić by ten problem diagnozować?
Mi skończyły się już pomysły.https://youtube.com/shorts/6l4snecnUxk?si=1DUB10Ya7I1B3Nnk
Poniżej lista co było zrobione
- zmiana radia (na starym ori delta to samo)
- zmiana wzmacniacza (na starym to samo)
- sprawdzenie wzmacniaczy obu (są dobre)
- zmiana zasilania radia (osobny bezpiecznik)
- zmiana alternatora (na starym to samo)
- zmiana regulatora napięcia na nowy bosch
- kondensator na alternatorze
- zmiana końcówek przewodów masowych
Problem dzieje się bez względu na głośność i ustępuje po zgaszeniu radia czy wiecie może co jeszcze zrobić by ten problem diagnozować?
Mi skończyły się już pomysły.https://youtube.com/shorts/6l4snecnUxk?si=1DUB10Ya7I1B3Nnk
Dokładałeś coś do auta? Używasz jakiejś ładowarki do telefonu zasilanej np. z zapalniczki?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Zapomniałem dopisać, nic nie dokładałem nie mam nic w gnieździe zapalniczek wpięte.
Rzecz dzieje się od samego zakupu czyli od 2007 roku. Wcześniej nie było czasu się tym bardziej zająć.
Rzecz jest na tyle nieregularna, że czasem po zmianie biegu z 2 na 3 jest cisza do kolejnej zmiany lub redukcji.
Czasem 2 dni jest to ledwie słyszalne, czasem tak jak na filmie że myśli zebrać nie idzie.
Jest też lekki świst jak auto chodzi i świst zmienia się wraz z obrotami ale to sobie odłączę radio od fis i powinno być ok, natomiast te dźwięki z filmiku nie mam pojęcia skąd mogą być i co zrobić żeby to usunąć lub zminimalizować.
Rzecz dzieje się od samego zakupu czyli od 2007 roku. Wcześniej nie było czasu się tym bardziej zająć.
Rzecz jest na tyle nieregularna, że czasem po zmianie biegu z 2 na 3 jest cisza do kolejnej zmiany lub redukcji.
Czasem 2 dni jest to ledwie słyszalne, czasem tak jak na filmie że myśli zebrać nie idzie.
Jest też lekki świst jak auto chodzi i świst zmienia się wraz z obrotami ale to sobie odłączę radio od fis i powinno być ok, natomiast te dźwięki z filmiku nie mam pojęcia skąd mogą być i co zrobić żeby to usunąć lub zminimalizować.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Tam masz Nokie czy BOSE ? Wnioskuje, że Nokia, skoro mówisz o dwóch wzmacniaczach (pod wooferami tylnej półki). Spróbować dołożyć filtr przeciwzakłóceniowy albo/i dodatkową masę na radio.
Sprawdź też czy nie piszczy Ci tylko jeden z głośników, albo któraś strona/drzwi (zazwyczaj łamie się wiązka drzwi kierowcy, bądź pasażera)
Sprawdź też czy nie piszczy Ci tylko jeden z głośników, albo któraś strona/drzwi (zazwyczaj łamie się wiązka drzwi kierowcy, bądź pasażera)
Black Cars Matters
Mam bose.
Wszystko idzie po oryginalnych kablach.
Na oryginalnym radiu było to samo.
Nie jest nic podłączone, żadne indukcje, żadne ładowarki.
Rzecz dzieje się od 2007 roku i dotychczas myślałem, że to wina radia ale po zmianie i innych wyżej wymienionych zmianach niestety to nie radio.
Na grupie fb jest trop, że to głośniki (w drzwiach lub suby w półce tylnej) będę to sprawdzał i ewentualnie wrócę z odpowiedzią.
Wszystko idzie po oryginalnych kablach.
Na oryginalnym radiu było to samo.
Nie jest nic podłączone, żadne indukcje, żadne ładowarki.
Rzecz dzieje się od 2007 roku i dotychczas myślałem, że to wina radia ale po zmianie i innych wyżej wymienionych zmianach niestety to nie radio.
Na grupie fb jest trop, że to głośniki (w drzwiach lub suby w półce tylnej) będę to sprawdzał i ewentualnie wrócę z odpowiedzią.
Weź może nagraj to i wrzuć. Bo dla mnie zakłócenia to zakłócenia w torze sygnałowym, a nie trzeszczenie głośnika. Być może mamy na myśli dwa zupełnie inne problemy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
By film miał jakąś wartość informacyjną nagraj to jak świst się zmienia, kiedy się zmienia, w których momentach bardziej w których mniej. Kiedy i jakie zmiany. Z czym skorelowane. Bo to jakby u lekarza powiedzieć, że boli w okolicy brzucha i potrzeba lekarstwo. Elektronik z oscyloskopem to ogarnie ale bez oscyloskopu musi być więcej info.dj_tygrys pisze:Link do Yt w pierwszym poście na samym dole.
Kot też jest Quattro
Jeśli to ten jednostajny dźwięk to zacząłbym od sprawdzenia obwodu mas w tym radiu. Wysuń radio, weź jakiś kabelek i dotknij nim z jednej strony do masy samochodua z drugiej do obudowy radia tak na początek. Pytanie na ile zniekształcony ten dźwięk w nagraniu ale po częstotliwości to mi to trochę na przetwornicę jakąś wygląda.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/