Elo
Miałem problem z abs został jakoś tam usunięty dokładnie to nie było komunikacji na stykach przy kompie. Udało się to odpalić. Tyle że teraz mam trochę ciekawostek. Airbag wywala błąd za niskiego napięcia, do tego mam checksum error, no i tradycyjnie maty. Tyle że na podglądzie po zajęciu siedzenia mam info siedzenie zajęte więc jestem głupi. Abs wywala prawy przód zwarcie do plusa lub przerwa w układzie, przeciąłem kabel zarobiłem na nowo dalej to samo. Dodatkowo wyświetla mi otwarte drzwi wszystkie po za bagażnikiem i kierowcą. No i najciekawsza rzecz przestała robić klima tzn działa klimatronik ale nie chłodzi leci ciepłe powietrze tak jak by nie startował kompresor. Czego szukać? Gdzie może być jakiś błąd? Nie ma błędów klimy, ecu też czyste. Po za tymi błędami co podałem to takto jest puściutko teoretycznie wszystko powinno grać.
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Karuzela usterek masa? zasilanie?
Tak bezpieczniki są ok. To podstawa
. Chyba poprawię na początek masę między silnikiem a budą i posprawdzam plusy dlatego że wydaje mi się że napięcie ładowania jest deko za niskie. Aktualnie jest około 13.00V. Gdzieś tam pod spodem podobno jest łączony plus może tam pośniedziało i łapie przez to jakieś dziwne błędy? Co mnie jeszcze zastanawia to mam wpięty sterownik gazu w gniazdo diagnostyczne. Sterownik gazu robi korekty po obd i potrafi mi go wywalić. Zastanawia mnie airbag bo on też może mi sypać błędami. Co prawda na polskim vagu nie mam tego błędu natomiast na launchu pokazuje mi 65535 internal memory checksum error. Z tego co znalazłem na rosstech to za niskie napięcie sterownika, błąd w okablowaniu lub uszkodzony sterownik. Ponieważ mam też zapisany błąd za niskiego napięcia to wydaje mi się że może sam sterownik nie jest padnięty tylko jest problem z okablowaniem. Zwłaszcza że pod siedzeniami są czujniki przyspieszenia. Nie mam napięcia na tylnim gnieździe zapalniczki więc cosik tam wygląda na uszkodzone chyba czeka mnie demontaż tunelu 


dokładniej jest to przy podłużnicy po stronie pasażera od spodu. Jak skręcisz koła w lewo powinienieś widzieć dobrze tą kość.miaziol pisze: Gdzieś tam pod spodem podobno jest łączony plus może tam pośniedziało
Sprawdź dokładnie ładowanie. Nie na wolnych obrotach a na zapodanym biegu, czyli D lub R następnie włączone max odbiorniki czyli światła, klima, podgrzewanie szyby, radio i grzane stołki.miaziol pisze:mam też zapisany błąd za niskiego napięcia to wydaje mi się że może sam sterownik nie jest padnięty tylko jest problem z okablowaniem
Walczyłem z tym długo i u mnie problemem był alternator a dokładniej diody. Jedna z nich szwankowała i ładowanie było a i owszem ale z momentem dawania obciążenia alternator nie dawał mocy. Na wyłączonych odbiornikach dawał 13V a po odpaleniu wszystkiego spadało poniżej 11V Oczywiście jak się dodało gazu na 2000 obr/min to było ok.
Jeśli masz włączoną blokadę ylnych szyb to automatycznie rozłącza zapalniczkę na tyle.miaziol pisze:Nie mam napięcia na tylnim gnieździe zapalniczki więc cosik tam wygląda na uszkodzone chyba czeka mnie demontaż tunelu
Sprawdź masę jeszcze w bagażniku przy akumulatorze, idzie od aku do budy w okolicach lampy.miaziol pisze:Chyba poprawię na początek masę między silnikiem a budą
Następną masę masz przykręconą silnik-podłużnica po stronie pasażera, uważaj bo ta śruba przy niej lubi się utitrać.